"svenska" hästprylar!

lizan

Trådstartare
Moderator
vill ge en julklapp till min tränare här i USA.
hon älskar sverige så jag funderar på om det finns något hästigt som också är svenskt och som syns att det är svenskt?

ett schabrak med svenska flaggan är det enda jag kommit på (tex köpa ett blått o sy på gula remsor eller nåt).

någon som har några tips?
kan vara allt möjligt som har med hästar att göra, men helst något hon faktiskt kan ha nytta av! ;)
 
Sv: "svenska" hästprylar!

En dala häst...muhaha....
Nää jag vet inte faktiskt....Gulblått schabrak,ländtäcke,skritttäcke...Gul grimma med blåa nosludd Blått scabrak med nammnet broderat i gult samt gula kantband???
 
Sv: "svenska" hästprylar!

1. Sverigetäcket???? men ganska dyra.
2. lakan med ngn kändis på
3. Renhorn att sätta på hästen
4. Ryktsten????
5. Tror att kanske det mesta kan vara populärt, då säkert just den grejen inte finns i hemlandet, eller hur. Schabrak är ju alltid kul.
 
Sv: "svenska" hästprylar!

ett blått shabrak med tre kronor på :love:
 
Sv: "svenska" hästprylar!

Landslagsschabraket finns ju alltid!
 
Sv: "svenska" hästprylar!

*Dalahäst
*Ryktsten (eller..?)
*Mulle (du vet den tjocka vita i Min Häst) gosedjur eller vad han nu kan finnas i för nått..
 
Sv: "svenska" hästprylar!

Självklart en vojlock gjord av renskinn!
Det finns ett företag utanför Överkalix som tillverkar det nu, men jag vet inte vad de heter tyvärr...
 
Sv: "svenska" hästprylar!

nu är jag hemma från min semester på semestern och kan svara! :D

dalahäst eller så vill jag inte ge, ryktstenar o allt sånt har dom ju här.

renskinn hade kanske kunnat vara något, men jag vill helst ge henne det nu när jag är här. :p

men jag tror att jag ska ge mig ut o hitta ett blått schabrak och sy på antingen bara 3 kronor eller 3 kronor på ena sidan och flagga på andra! det var en riktigt bra idé! :bow:

men har ni fler idéer så hojta! :bump:
 
Sv: "svenska" hästprylar!

Köp ett gulblått schabrak!! :banana:
 
Sv: "svenska" hästprylar!

Hansbo har ju dom där förra landslags schabraken med 3 kronor på!
sen har ju Exklusiv sverige schabrak oxå, de e väl ponny spetstruppens schabrak! :p hehe! dom e ju billigare än Hansbos. de vitt lite tjockare me blå/gul kant å en sverige flagga på =)
 
Sv: "svenska" hästprylar!

Lite sent kanske men kalendern med svenska hästkillar? Tyckte först att det var lite löjligt men så såg jag den igår och bläddrade, riktigt snygg! Och svensk!
 
Sv: "svenska" hästprylar!

Gå till din lokala sadelmakare och be honom/henne/det att sy upp ett träns med ett flätat blå-gult pannband....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 857
Senast: Cambrie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: super
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp