Svenskt torrfoder

Det finns ett foder som är svenskt som heter p.u.r.e också. Dock har jag noll koll på det som så (frågade i fodertråden utan framgång så är nog inte så många som har koll på det) men om du är bra på att tyda innehåll, typ fettnivå etc, så kanske det kan vara värt att kolla upp iaf.
 
Det finns ett foder som är svenskt som heter p.u.r.e också. Dock har jag noll koll på det som så (frågade i fodertråden utan framgång så är nog inte så många som har koll på det) men om du är bra på att tyda innehåll, typ fettnivå etc, så kanske det kan vara värt att kolla upp iaf.
Det är typ torkad BARF, bara kött och grönsaker. Mycket gott hälsar fd kräsenhunden Eski. Ganska dyrt också.
 
Okej, det var en nyhet. Tidigare har det alltid svarats att köttmjöl tas från det land som passar bäst kvalitetsmässigt och det har i stort sett aldrig varit från Sverige :confused:
Standardt Vilt har de väl slutat med, just för att köttet transporterades lång väg och då inte var svenskt?
 
Mina äter Standardt extra samt färskfoder/barf. De skulle få äta groteska mängder på foder med mindre energi. Svårt att hitta svenska högenergifodertorrfoder utan vete och majs (som de inte blir kul i magen av) så detta får vara en kompromiss.
 
Jag gav Standardt till för någon månad sedan då jag gick över till Carrier Lamm & Ris. Han hade bra mage på Standardt hela tiden under typ 2 års tid, sen helt plötsligt rasade magen och han var lös i parti och minut utan rimlig förklaring. Blev bra direkt när jag bytte foder.
 
Jag gav Standardt till för någon månad sedan då jag gick över till Carrier Lamm & Ris. Han hade bra mage på Standardt hela tiden under typ 2 års tid, sen helt plötsligt rasade magen och han var lös i parti och minut utan rimlig förklaring. Blev bra direkt när jag bytte foder.
Vet du om Carrier har svenskt kött?
 
Har god erfarenhet av Magnussons Meat & Biscuit, både den som heter Adult och Grain-Free. Adult är godare och gillas av den som är kräsen.

Jag skulle aldrig ge ett foder med ris (arsenik). Standardt har ris som spannmål. Det är inte bra för någon, vare sig människa eller hund, att äta ris varje dag.

Bajset blir torrt och lättplockat med Magnussons och hundmagarna är alltid bra.

Magnussons foder är bakat, vilket är bättre än extruderade foder när det gäller risken för magomvridning. I Sverige är det bara Magnussons som har bakat foder. Spannmålsfritt är bättre än spannmål, så allra bäst måste Magnussons Meat & Biscuit Grain-Free vara med tanke på risken för magomvridning.
 
Vet du om Carrier har svenskt kött?
"En annan mycket stor producent av hundfoder är Svenska Hundfoder AB med sitt märke Carrier. Företaget är helt familjeägt och ligger precis söder om Skövde i Västergötland och har producerat högkvalitativt hundfoder sedan 1982."

Saxat från en infosida om svensktillverkat hundfoder. Hur vida köttet är svenskt vet jag dock inte.
 
Jag köpte en säck magnussons häromdagen. Original - den naturliga hundmaten, tror jag den heter.. Änsålänge har de iaf inte varit lösa i magen och de tycker maten är väldigt god. Jag blev lite förvånad faktiskt för det ser ju ut som torra, smaklösa brödbitar ungefär :D

Tycker om att det var stor del krav-märkta varor i och svenska produkter :)

Jag ger ju dock mest färskfoder, men gillar att ha torrfoder som godis och enstaka mål eller blanda lite:)
 
Jag köpte en säck magnussons häromdagen. Original - den naturliga hundmaten, tror jag den heter.. Änsålänge har de iaf inte varit lösa i magen och de tycker maten är väldigt god. Jag blev lite förvånad faktiskt för det ser ju ut som torra, smaklösa brödbitar ungefär :D

Tycker om att det var stor del krav-märkta varor i och svenska produkter :)

Jag ger ju dock mest färskfoder, men gillar att ha torrfoder som godis och enstaka mål eller blanda lite:)

Just original är inte hundarna så förtjusta i härhemma, och inte jag heller (innehållet). Däremot Meat & Biscuit gillar vi alla fyra.

Gillar att det är lättillgängligt (Willys), prisvärt och främst innehållet. Och att det finns många varianter.

http://www.hundmat.com/meat-biscuit
 
Just original är inte hundarna så förtjusta i härhemma, och inte jag heller (innehållet). Däremot Meat & Biscuit gillar vi alla fyra.

Gillar att det är lättillgängligt (Willys), prisvärt och främst innehållet. Och att det finns många varianter.

http://www.hundmat.com/meat-biscuit

Jag är glad att jag inte har kräsna hundar :D

Jag såg faktiskt inte hur mycket kött det är i, men eftersom att jag ger så pass mycket kött vid sidan av och hundarna inte är känsliga så kände jag lite skitsamma och tänkte iaf testa en säck :)
 
Fler svenska foder är ju Halla och Majstor. Blir dock inte riktigt klok på varifrån ingredienserna kommer i det sistnämnda fodret.
 
Skönt att det inte bara är jag som tycker det var mitt svårt att hitta :D har du haft någon framgång?

Inte ett dugg, inte en ledtråd! Trots att det liksom finns en fin berättelse om varför företaget startats. Så, antagligen inte svenskt kött, jag antar att man "skryter" om en sån sak.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 555
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 156
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 408
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 385
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp