Sveriges fetaste hundar...

iNHALE

Trådstartare
...har ju börjat gå på SVT nu. Vill mest slå huvudet i bordet när jag ser deltagarna. Det första de flesta gör för att förklara hundens övervikt är att skylla på hunden. Den är lat, den tigger mat/godis hela tiden, den gillar inte att gå ut, därför är den fet.

Någon mer som följer detta?
 
...har ju börjat gå på SVT nu. Vill mest slå huvudet i bordet när jag ser deltagarna. Det första de flesta gör för att förklara hundens övervikt är att skylla på hunden. Den är lat, den tigger mat/godis hela tiden, den gillar inte att gå ut, därför är den fet.

Någon mer som följer detta?

Följer inte detta, men kände också :banghead: :banghead: :banghead: när jag hörde talas om det.....
 
Hade inte hört talas om programmet innan men... deltagarna blir väl tillsagda hoppas jag? :eek:
Tyvärr hjälper det ju inte att skälla ut sånahär människor för då blir de bara defensiva och tar inte emot hjälp, men någon kommer väl och förklarar för dem att det är upp till dem och inte de stackars hundarna?
 
Hade inte hört talas om programmet innan men... deltagarna blir väl tillsagda hoppas jag? :eek:
Tyvärr hjälper det ju inte att skälla ut sånahär människor för då blir de bara defensiva och tar inte emot hjälp, men någon kommer väl och förklarar för dem att det är upp till dem och inte de stackars hundarna?
Ja alltså detta är som Biggest Loser fast för hundar, dvs det handlar om bantning och den som kommer närmast hundens idealvikt i slutet "vinner".
Visst är det på SVT Play det sänds? Min uppfattning var att det skulle vara lite som "biggest looser" fast för hundar? Funderar på om jag ska kika sedan, om jag står ut...
Vet inte om det är bara Play ellr TV också, tittar inte på TV.
 
Ja alltså detta är som Biggest Loser fast för hundar, dvs det handlar om bantning och den som kommer närmast hundens idealvikt i slutet "vinner".
Jo det förstod jag, jag undrar mest om de blev emotsagda när de hävde ur sig sånadär dumheter. Redan från början liksom.
 
Eftersom många hundar tyvärr är feta tycker jag det var bra just för att uppmärksamma problemet. Veterinären pratade ju en del om hälsoproblem som uppstår av övervikt och så också. Bra också att hon sa att hundarna inte får tappa vikt för fort. :) Sen var det ju en del fåniga inslag också, såklart, men så är det ju... Jag tänker se nästa avsnitt med när det kommer ut.
 
Jag såg precis första avsnittet och är positivt inställd. Jag gillar att det är fokus på hälsa och att de tar upp hälsoproblemen hos hundarna i relation med vikten. Jag gillar också coachens inställning till hundägarna. Han är tydlig med att problemet med hundarnas övervikt är orsakat av ägarna, inte hundarna samtidigt som han är positivt inställd till ägarna och tycker att det är bra att de sökt hjälp - han är inte nedvärderande på något sätt. Jag tror att hans inställning där är jätteviktig för att nå ut till ägare av överviktiga hundar hemma i soffan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 589
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 893
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 540
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 408
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp