Sveriges fetaste hundar...

jag tycker programmet i sig med deltagarna är rätt så "typisk reality tv" och blir snabbt fånigt :p Det finns egentligen inte mycket de har gjort i rutan hittills.

Men, jag tycker att sättet de når ut till tittarna och informerar om övervikt, faran, sjukdomar osv är superbra! Förhoppningsvis får det folk att tänka efter och lära sig något (eller få viljan att lära sig mer och ifrågasätta hur de tar hand om sin egen hund). De informerar på ett sätt som gör att folk inte känner sig skuldbelaggda och går i försvar heller. Blir väldigt imponerad :) Gillar också tränaren.
 
Tredje avsnittet nu. Tycket det ser riktigt lovande och vettigt ut faktiskt, inte en massa predikande och "smygreklam" för diverse ideologier utan sunt hundvett. Över lag verkar det som att de flesta där är rätt ovana hundägare och egentligen inte har någon större koll på något men tycker ändå inte det är någon som inte försöker.
 
Jag gillar också att hundägarna uppmanas ta ansvar för situationen när hundarna gör utfall i koppel. Hur svårt kan det vara att hålla avstånd liksom?
Tror det är här som mycket av okunskapen visar sig, bortsett från foderbiten. De verkar inte förstå hur hundar interagerar och att de kan, trots att de är så små, söta och lurviga, faktiskt ha "allvarliga" sidor också, inte bara en massa snuttigull. Detta såg man ju tydligt när det blev gruff i skogen och tjejen med Yorkien började gråta för att hon blev rädd.
 
Jag gillar det verkligen! Det första vettiga hundprogram jag sett på år och dar, som är riktat mot allmänheten. Vardagshundägare helt enkelt!

Och jag blir Precis sådär lipig som Isabells matte så fort något av mina djur måste in för något allvarligare hos veterinären. :o:D

Jag har fått skräp i ögonen när mina hundar varit sederade för höftledsröntgen, de ser så sårbara ut... :o
 
Jag har fått skräp i ögonen när mina hundar varit sederade för höftledsröntgen, de ser så sårbara ut... :o

Japp, samma här. Min väninna fick komma in och hämta mig för jag kunde inte köra hem. Ehum.
Det är okej, tycker jag, så länge man kan bita ihop när det verkligen händer något kan man väl få fritt fram att lätta på kranen när de är utom ens kontroll. :heart För det är väl mest det, tror jag.
 
Jag har fått skräp i ögonen när mina hundar varit sederade för höftledsröntgen, de ser så sårbara ut... :o
Huh, Tinja var knappt påverkad när hon röntgades. Lite slö ja, men inte så hon såg speciellt sårbar ut.

Annat var det när hon sederades för att de skulle leta efter grässtrå i halsen. Oj vad hon såg sårbar och ömklig ut då :cry::heart
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Känns bara så konstigt för mig att se en hund som knappt kan orka vada några steg i ben-djupt vatten.. :/

Visserligen är de feta och okonditionerade, men jag såg det inte som att de inte 'orkade'.. mer som att de var ovilliga/inte säkra på vad som förväntades.
Mina byrackor skulle aldrig vada frivilligt i vatten heller. Inte bara för att när det finns en torr strand att gå på. ^^
 
Visserligen är de feta och okonditionerade, men jag såg det inte som att de inte 'orkade'.. mer som att de var ovilliga/inte säkra på vad som förväntades.
Mina byrackor skulle aldrig vada frivilligt i vatten heller. Inte bara för att när det finns en torr strand att gå på. ^^
Sant, är väl för van vid min tok ibland som bara älgar på i allt..
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Sant, är väl för van vid min tok ibland som bara älgar på i allt..

De är olika. :) Idag har det regnat hela dagen och båda mina har sett ut som att jag sparkat dem framför mig hela vägen från köksdörren och runt kvarteret. Bad jag dem vada i iskallt vatten utan anledning skulle jag förmodligen blivit anmäld till soc.. Eller något..
Sedan verkar ju hundägarna i programmet inte riktigt ha koll på hur de ska motivera sina hundar heller, men helt orkeslösa verkar de (hundarna) inte vara! Titta bara på skogsaktiviteterna och hinderbanan.Jag tycker det är fint att se att de faktiskt både orkar och vill. I lagom mängd då förstås.
 
Jag tittar också. Hoppas inte att de matar upp hundarna till sin forna övervikt igen så fort programmet är över. Får lite de vibbarna från ett par av hundägarna.
 
Helt klart. Och att "förbudsträningen" inte görs bättre...

Verkligen! Men det verkar vara ”snabba metoden ut” som vanligt i tv, så himla tråkigt verkligen. Tycker vi haft nog med sådana program och undrar när lite fräschare och modernare metoder ska få plats i tv-rutan.

Finns det några sådana program kanske som jag bara lyckats missa?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 073
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 474
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp