Sveriges fetaste hundar...

7 månader senare, håller fortfarande vikten och skall så förbli!
 

Bifogade filer

  • 029.JPG
    029.JPG
    293 KB · Visningar: 213
7 månader senare, håller fortfarande vikten och skall så förbli!
Bra jobbat!

Självklart tycker jag att man ska räkna med att det är överdrifter, det är ju underhållnings-TV, inte dokumentär! :) Tycker det är jättebra att ni vågade utsätta er för allt det innebär att vara med i TV med sin hund och våga visa svagheter! Ni har gjort en bra insats för överviktiga hundar i Sverige.

Och nån perfekt hund tror jag inte finns nånstans faktiskt. :D
 
Bra jobbat!

Självklart tycker jag att man ska räkna med att det är överdrifter, det är ju underhållnings-TV, inte dokumentär! :) Tycker det är jättebra att ni vågade utsätta er för allt det innebär att vara med i TV med sin hund och våga visa svagheter! Ni har gjort en bra insats för överviktiga hundar i Sverige.

Och nån perfekt hund tror jag inte finns nånstans faktiskt. :D
Tack :grin:
 
Bra jobbat!
Ni visar fler att det går om man bara vill. Jag brukar säga att det är lätt att banta hundar. De öppnar inte kylskåpsdörren själv.
Nej, det är skitsvårt! (vilket inte är en orsak att låta bli!) För först måste man identifiera och "banta" alla matande människor runt hunden. Jag räknar till sju personer som regelbundet sticker till Pyssling något ätbart (och jag kan inte fatta att de inte fattar att det inte är hållbart!). Jag tycker jag föreläser och vaktar jämt. Snart tejpar jag igen nosen på hunden.

Jag har provat att utfodra människorna runt mig med grönsallad och veg ärtsoppa - varpå dessa rätter seglat upp på hundtoppen över gottegott :meh::banghead:
 
Såg precis första avsnittet, verkar börjat sändas på tv (repris?) Nu, så lite efter. Nåja.
Kan hålla med om att folkbildningen är bra men kryper ju i kroppen av hur tv-showbetonat det är.
 
Hade inte hört talas om programmet innan men... deltagarna blir väl tillsagda hoppas jag? :eek:
Tyvärr hjälper det ju inte att skälla ut sånahär människor för då blir de bara defensiva och tar inte emot hjälp, men någon kommer väl och förklarar för dem att det är upp till dem och inte de stackars hundarna?


Vad menar du med att det inte funkar att skälla ut såna människor?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 912
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 425
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Kaoset del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp