Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Paddington

Trådstartare
Hej och välkomna till Sveriges Mästerkock – kändisversionen!
Vi är otroliga glada att gästas av så långväga gäster som Kinesiska Muren och Donald Trump, vi antar att den senare försöker förbättra sin popularitet utanför USAs gränser :idea:

Reglerna är enkla – klara av våra utmaningar och laga mat som faller domarna i smaken så kan det bli du som blir segrare och vinner publikens gunst

Medan vi ställer samman den första utmaningen börjar vi med bakgrundsintervjuerna och vi vill naturligtvis veta vem din förebild i köket är (någon känd kock eller din mormor kanske), samt varför denna person har gjort ett stort intryck på dig. Vi vill veta detta senast Måndag kl 22!

Deltagare:
1. Paow
2. Blacksmithfarm
3. Donald Trump
4. Anna Anka
5. hemlig
6. Cruella_DeVil
7. Mys-Ernst
8. Alexandra_Zazzi
9.bollen__
10. FarmenQristina
11. Mandelmann
12. Kinesiska Muren
 
Senast ändrad:
Goda Roller

Bybo
- Har inga specialförmågor.

Borgmästaren - Borgmästaren kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid röstning, genom att pm:a LL. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.

Givmild siare – siar själv natt 1 och kan därefter dela ut en sia varje dag (Deadlines: egen sia NattDL1, därefter DagDL)

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. (DagDL)

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare (nattDL)


Ulvar

Ulvarna har en ledare som själv värvar övriga ulvar innan resterande roller lottas ut. I övrigt ingen specialförmåga.

Trollpacka - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
Trollpackan ingår i lyan
(NattDL)

Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Teorin ska vara i samma inlägg som rösten. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. Önskvärt är att varje deltagare teoriar om åtminstone om två personer varje dag.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som hintande/teoriande


Första DL
DagDL Måndag kl 22.00
NattDL Tisdag kl 07.00
 
Från att låta maken laga mat eftersom jag bränner upp köket, till att laga mat varje dag i två veckor, till medverkan i sveriges mästerkock :eek: hur gick det här till? :D
Nåväl, min förebild i köket är min mamma. :love: För att hon alltid lyckas laga till något gott, oavsett vad för få ingredienser jag har hemma så hittar hon alltid på något! :love:
 
Medan vi ställer samman den första utmaningen börjar vi med bakgrundsintervjuerna och vi vill naturligtvis veta vem din förebild i köket är (någon känd kock eller din mormor kanske), samt varför denna person har gjort ett stort intryck på dig. Vi vill veta detta senast Måndag kl 22!

Linas matkasse! Mat direkt vid dörren och man behöver inte tänka. OBS. Ej sponsrat. Men det kanske inte är något svar på frågan?

Annars är mina förebilder vänner och ex pojkvänner. Gillar att prova nya saker och fastnar lätt i det gamla vanliga.

Måste jag välja EN person så väljer jag exet för 3 år sedan. Han lagade god mat som var Cruella vänlig men ändå ett snäpp utanför min comfortzon.
 
Åh, det finns ju så många underbara förebilder! Min kära livskamrat Ulla, min mamma, min mormor, min mormorsmor, min mormorsmormor, men jag väljer denna förebild! Härlig och positiv och spontan och bra på att känna in rummet, vad som än händer.



ernst-i-toscana.jpg
 
Asså ja fattar inte. E typ ulvarnas ledare nån som lixom random väljer vem som ska va me i gänget? Å alla andra e typ utstötta?

Ja diggar hur läckra mina tuttar blir me förkläde. @Paddington måste vi ha kläder under?
 
Men så underbart, vi har alltså börjat nu? Min förebild i köket? Åh alla dessa härliga kvinnor som genom urminnes tider har lagat av vad jorden kan erbjuda dem. Men min fru Marie är också en härlig förebild, tänk om jag kunde laga mat som henne. Jag tycker att det är synd att de svenska myndigheterna inte förstår sig på ingrediensens som lycka och kärlek, här försökte vi skriva ordentliga innehålls förteckningar och de bara "nej kärlek kan man inte laga mat med" Det är ju det som är den verkliga krydda. :confused: Sen finns det många andra härliga människor som lagar mat och är alldeles underbara men måste jag välja en så säger jag nog Moder jord som ger oss allt vi behöver :love:
 
Asså ja fattar inte. E typ ulvarnas ledare nån som lixom random väljer vem som ska va me i gänget? Å alla andra e typ utstötta?

Ja diggar hur läckra mina tuttar blir me förkläde. @Paddington måste vi ha kläder under?
Tänk på hygienen @paow :angel:
Underkläder är ett måste, men sedan får du ha vad du vill på dig

Inte helt random, ulvarnas ledare har handplockat de denne tror kan hjälpa denne att vinna tävlingen - lite paktande så här innan tävlingsstart lixom...:angel:
 
Kinesiska Muren är på plats, det har jag alltid varit eller i alla fall väldigt länge.
Jag är så förfärligt gammal att min första matförebild är från de gamla tiderna. En av mina förebilder är Qin Shi Huangdi som inte bara var en fantastisk byggherre, krigsherre och allt möjligt annat stort och glamoröst, han var en hejare i köket också, då han led allmänt av svår dödsångest var han tvungen att själv laga sin mat för att inte riskera förgiftning - enligt legenden så var den lika fantastiskt god som den maten som den store Maos fyra fruar lagade - det är för övrigt dom fyra som givit namn åt den legendariska måltiden fyla små lätter.
 
Tänk på hygienen @paow :angel:
Underkläder är ett måste, men sedan får du ha vad du vill på dig

Inte helt random, ulvarnas ledare har handplockat de denne tror kan hjälpa denne att vinna tävlingen - lite paktande så här innan tävlingsstart lixom...:angel:

Jaja, tar väl stringtrosor å bh på mej då.

Så de e inte lixom det coola gänget? Utan ba nåra som tror de e bra på å laga mat? Då e ja me! Eller asså, inte me i det jänget asså. Eller? :confused:

Fan, ja hade en bra tanke. Tror ja. Typ.
 
Mina förebilder är Jamie Oliver, för att han verkligen tycker mat är roligt och lagar den som en italienare. Leif Mannerström, för att han är en hårt arbetande kock som gjort så mycket för mat-Sverige.
 
Asså ja fattar inte. E typ ulvarnas ledare nån som lixom random väljer vem som ska va me i gänget? Å alla andra e typ utstötta?

Ja diggar hur läckra mina tuttar blir me förkläde. @Paddington måste vi ha kläder under?

Min förebild e den nakna kocken. Låter så jäla perfekt för tävlingen!

åh ska man vara naken som kock ?ja jag har inga problem med det heller naturligt är underbart :love:

Alltså, räckte det inte med att jag fick stå ut med naken-janne? Måste jag ha fler nakna männskor som yr omkring och inte fokuserar?
 
Här :)
Tankarna är dock inte fokuserade för två öre, då jag precis fått vätskebrist efter allt snorande och gråtande hos psykolog. Återkommer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp