Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Kinesiska Muren är på plats, det har jag alltid varit eller i alla fall väldigt länge.

Jag tycker det känns så härligt och fantastiskt spontant att du ställer upp i Sveriges Mästerkock, Muren! Liksom, frigör dig och släpp loss och gör någonting som ingen mur gjort förut.

Men auditionkön blev sjukt lång när man hamnade efter dig, och skulle du kanske kunna vänta till sist när vi ska hämta råvaror från skafferiet? Det är härligt med din storlek men alltså det kan bli lite trångt ibland. Mysiga hälsningar, Mys-Ernst. :up:
 
Har hittat hit!
Ulvarna har en ledare som själv värvar övriga ulvar innan resterande roller lottas ut. I övrigt ingen specialförmåga.

Trollpacka
- Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
Trollpackan ingår i lyan
(NattDL)

Av detta utläser jag att ledaren inte är trollpackan. Men, har ledaren valt vem som är trollpackan - eller lottas detta?
 
12 deltagare
Om man räknar 1/3 ulvar så är de 4 st.
Känns ganska rimligt tycker jag.

Min förebild i köket är min mamma, det var hon som lärde mig laga mat.
 
Köksförebilder:
1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump
4. Anna Anka
5. hemlig
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi
 
Jag tycker det känns så härligt och fantastiskt spontant att du ställer upp i Sveriges Mästerkock, Muren! Liksom, frigör dig och släpp loss och gör någonting som ingen mur gjort förut.

Men auditionkön blev sjukt lång när man hamnade efter dig, och skulle du kanske kunna vänta till sist när vi ska hämta råvaror från skafferiet? Det är härligt med din storlek men alltså det kan bli lite trångt ibland. Mysiga hälsningar, Mys-Ernst. :up:

Tack!
Jag ska göra mitt bästa på alla sätt och försöka att inte ta så mycket plats
 
Köksförebilder:
1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump
4. Anna Anka
5. hemlig
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi

Jag vill nog lägga till Mao Zedongs fyra fruar också, de som är upphovet till de fyla små lättelna. En stor inspirationskälla de senaste århundradet
 
Senast ändrad:
Medan vi ställer samman den första utmaningen börjar vi med bakgrundsintervjuerna och vi vill naturligtvis veta vem din förebild i köket är (någon känd kock eller din mormor kanske), samt varför denna person har gjort ett stort intryck på dig. Vi vill veta detta senast Måndag kl 22!

Nu äntligen blir det lite stil på den häringa tävlingen för nu har jag hittat hit :cool:
Jag kan ju inte begära att alla skall tycka och tänka som mig för det är ju idiotiskt:p

Men visst är det lite att klaga på vad det gäller inkvarteringen?:meh:
Hörru @Paddington - vart har du tänkt att alla i min personal ska få plats någonstans?:down:

Vad det gäller förebild i köket så väljer jag Daniel Humm som är kock på Eleven Madison Park i New York- flera gånger utsedd till till nordmerikas bästa restaurang
Spännande koncept som alltid är värt ett besök:) Nytänkande och en stilren Art Deco restaurang. Här kan du uppleva allt från att välja ingredienser genom ett korttrick till att få en kvarn fastspänd på bordet för att sedan få skapa en förrätt själv. Ett besök här är alltså allt annat än tråkigt.:up:
 
Den enda som inte har hittat leken än så verkar det vara @Donald Trump
Han har väl iofs lite att stå i eftersom hela statsapparaten är nere och sedan råkade jag på detta citatet på fejjan vilket kan förklara lite hur det blev så :D:angel:

"Trump has two parts of brain,
"left" and "right"

In the left side ,there is nothing right
In the right side, there is nothing left"
 
Uppdaterar

Köksförebilder:

1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump
4. Anna Anka - Daniel Humm som är kock på Eleven Madison Park i New York
5. hemlig
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi och Mao Zedongs fyra fruar




Känner att jag har nästintill noll koll på vilka som gömmer sig bakom de anonyma nicken - eller ja, några tror jag mig veta, andra vet jag att jag borde veta och så några som jag verkligen inte vet.
Hade en tanke om att det skulle kunna vara enklare att lista ut lyan i den här leken om man får ut ledaren, men iom ovanstående så känner jag att det kanske inte blir så ändå, i alla fall inte för mig.

Vi har inget får i leken, så det finns ingen anledning för vinkningar mellan ett sådant och lyan.
 
Uppdaterar

Köksförebilder:

1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump
4. Anna Anka - Daniel Humm som är kock på Eleven Madison Park i New York
5. hemlig
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi och Mao Zedongs fyra fruar




Känner att jag har nästintill noll koll på vilka som gömmer sig bakom de anonyma nicken - eller ja, några tror jag mig veta, andra vet jag att jag borde veta och så några som jag verkligen inte vet.
Hade en tanke om att det skulle kunna vara enklare att lista ut lyan i den här leken om man får ut ledaren, men iom ovanstående så känner jag att det kanske inte blir så ändå, i alla fall inte för mig.

Vi har inget får i leken, så det finns ingen anledning för vinkningar mellan ett sådant och lyan.

Egentligen spelar det ingen roll vilka som är vilka bakom de påhittade nicken osv - det kommer ändå bli tydligt allt eftersom vad som skrivs eller teorias vart de står :)
Sedan har jag personligen koll på flera återanvända nick :D;) De nya nicken har jag noll koll på men roliga är de!:up::D

Nä men precis (ang vinkningar) - finns inget som kan ge något förutom att det är kul tramsande :D

Vem som är ledaren vore ju iofs bra att veta - men vete sjutton om det ger någon ledtråd alls till vilka den valt ska vara i lyan med den:idea:
 
Uppdaterar

Köksförebilder:

1. Paow - nakna kocken
2. Blacksmithfarm - mamma
3. Donald Trump
4. Anna Anka - Daniel Humm som är kock på Eleven Madison Park i New York
5. hemlig
6. Cruella_DeVil - Linas matkasse! eller exet för 3 år sedan
7. Mys-Ernst - the Swedish Chef
8. Alexandra_Zazzi - Jamie Oliver och Leif Mannerström
9.bollen__ - min mamma
10. FarmenQristina
11. Mandelmann - Moder Jord
12. Kinesiska Muren - Qin Shi Huangdi och Mao Zedongs fyra fruar




Känner att jag har nästintill noll koll på vilka som gömmer sig bakom de anonyma nicken - eller ja, några tror jag mig veta, andra vet jag att jag borde veta och så några som jag verkligen inte vet.
Hade en tanke om att det skulle kunna vara enklare att lista ut lyan i den här leken om man får ut ledaren, men iom ovanstående så känner jag att det kanske inte blir så ändå, i alla fall inte för mig.

Vi har inget får i leken, så det finns ingen anledning för vinkningar mellan ett sådant och lyan.
Du menar för att ledaren valt sina kompisar? Jag trodde vi alla var vänner tills leken började ;).
 
Medan vi ställer samman den första utmaningen börjar vi med bakgrundsintervjuerna och vi vill naturligtvis veta vem din förebild i köket är (någon känd kock eller din mormor kanske), samt varför denna person har gjort ett stort intryck på dig. Vi vill veta detta senast Måndag kl 22!
Mormor är min förebild i köket. Minns när man kom till mormor och morfar på julen - och det doftade bakning i hela lägenheten. Eller när vi kom ut på sommarstället och det doftade nybakade tekakor. Finns många smak- och luktminnen :love:.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp