Svullen över bogen

Linnohman

Trådstartare
Idag när jag kom ut i hagen såg jag att vårat gamla sto på 23 år haltade rätt så rejält på vänster fram, vid undersökning upptäckte jag en stor svullnad uppe vid bogen (vänster fram), hon är pigg och äter men står på boxvila. Veterinär tänker jag ringa i morgon.. men någon som har någon aning om vad det kan tänkas vara? Tacksam för svar!
 
Idag när jag kom ut i hagen såg jag att vårat gamla sto på 23 år haltade rätt så rejält på vänster fram, vid undersökning upptäckte jag en stor svullnad uppe vid bogen (vänster fram), hon är pigg och äter men står på boxvila. Veterinär tänker jag ringa i morgon.. men någon som har någon aning om vad det kan tänkas vara? Tacksam för svar!
Om hon går med andra hästar är väl den närmsta gissningen att hon fått en spark. Kan ju även av ngn anledning gått omkull.
Allmänt är det helt omöjligt att egentligen spekulera om vad det är..
 
Om hon går med andra hästar är väl den närmsta gissningen att hon fått en spark. Kan ju även av ngn anledning gått omkull.
Allmänt är det helt omöjligt att egentligen spekulera om vad det är..
Och lika meningslöst.
Vad som är orsaken kan ju kvitta, vad som är fel är ju det man undrar. Och det kan ju bara veterinär svara på.
 
Veterinär tänker jag ringa i morgon.. men någon som har någon aning om vad det kan tänkas vara? Tacksam för svar!

Jag antar att du själv har gissat en del trots att du känner hästen och dess hagkompisar och massa andra faktorer du har tillgängligt?

Att fråga oss som inte ens vet om hästen är brun eller vit så blir ju liksom frågan rent hypotetisk eller bara en tävling i hur många som kan gissa andra saker än den som har hästen. Det vill säga helt omöjligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 292
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 136
Senast: Oknytt
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 385
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp