Sy egna hästgrejer nr 6

alehajo

Trådstartare
Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det.
Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en ny tråd.
Jag kan ju inte stänga förra, det måste Sparf göra.
Det blir väl samma innehåll och diskussioner som förra antar jag.
Sy egna hästgrejer nr 1
Sy egna hästgrejer nr 2
Sy egna hästgrejer nr 3
Sy egna hästgrejer nr 4
Sy egna hästgrejer nr 5

Alla är välkomna att diskutera hemmagjorda hästgrejer!
Hoppas denna tråd blir en lika stor succè som de förra, och att fler får upp intresset.
 
Jag håller på att försöka göra ett fleecetäcke, vad är det för mått till en C-ponny?
 
Jag håller på att försöka göra ett fleecetäcke, vad är det för mått till en C-ponny?
Det måste väl vara enklast att mäta ett befintligt täcke, eller på hästen som ska ha det? :)
Typ nått sånt här:
20z71fq.jpg
 
Ja, fast nu gäller det en ponny på min ridskola , hon har inget täcke och jag vet inte hur jag ska mäta.
 
Jag köpte en gammal parsele som jag renoverade. Ville ha en baksele också, så jag sydde en sådan i samma Tärnsjöläder som jag gjorde draglädren till lokorna i. Blev väldigt nöjd med resultatet :)

10368299_10152963723174428_5343933448851013347_o.jpg


(på bilden är inte selen ordentligt inställd, la bara på den för att prova bakselen)
 
Har börjat lite, men har inte så mycket tid så gör när jag hinner.
Försöker lära mig knyta repgrimmor också.
 
Hmm...
Känns som det bara är jag som är aktiv i den här tråden och jag får kämpa för fullt för att hålla den på fötter.

Är det bara jag som tycker det är intressant att sy egna hästsaker?
 
Hmm...
Känns som det bara är jag som är aktiv i den här tråden och jag får kämpa för fullt för att hålla den på fötter.

Är det bara jag som tycker det är intressant att sy egna hästsaker?
Jag tror att många kommer igång sen när kylan kommer. Nu är det roligast att vara ute och när det är kallt brukar man sysselsätta sig inne :)

Har en del på lager som jag gjort ganska nyligen. Ska se om ja kan få bild på allt bara..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 321
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 322
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
48 932
Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp