Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lånade några Allt om handarbete från bibblan, men jag klarade inte av att hitta rätt mönsterdelar, tyckte det var alldeles för rörigt
:o

De är snäppet värre än Ottobre :down:

Jag fick hem 15m mönsterpapper som enligt säljaren va lätt att se igenom, testade med Ottobre och jag vågar nog inte ge mej på AoH :cautious: ska nog kolla upp om jag kan få tag i byggplats :up:
 
De är snäppet värre än Ottobre :down:

Jag fick hem 15m mönsterpapper som enligt säljaren va lätt att se igenom, testade med Ottobre och jag vågar nog inte ge mej på AoH :cautious: ska nog kolla upp om jag kan få tag i byggplats :up:
Ja dom var hopplösa, jag lyckades rita av ett mönster med vantar, men hade velat ha ett mönster på bomberjacka men icke, jag lyckades fan inte hitta alla delar :down:

Hört många prata om byggplast, men har själv inte provat det än. Men måste köpa nytt mönsterpapper så kanske ska testa det jag med.
 
Ja dom var hopplösa, jag lyckades rita av ett mönster med vantar, men hade velat ha ett mönster på bomberjacka men icke, jag lyckades fan inte hitta alla delar :down:

Hört många prata om byggplast, men har själv inte provat det än. Men måste köpa nytt mönsterpapper så kanske ska testa det jag med.

Jackan jag sydde är AoH till ;)
Ska se om jag hittar nått bra alternativ här när det jag köpte nu är slut, lägger hellre pengar på tyg just nu.

Imorgon ska jag test sy omg bananas kommande mönster :nailbiting: hoppås jag inte klantar till det, jag brukar sällan läsa beskrivningar och kör mitt eget race :crazy::D
 
Jag lånade några Allt om handarbete från bibblan, men jag klarade inte av att hitta rätt mönsterdelar, tyckte det var alldeles för rörigt
:o

Det håller jag helt med om! Värsta mönsterark ever! Det tog en hel del tid att hitta rätt.. men det var det värt! Jag modifierade en hel del i och för sig. Bild kommer så fort jag är klar.


Vilka fantastiska sömmerskor ni är! :love:
Jag måste fråga, vilka sorts tyger använder ni helst när ni syr kläder?

Jag syr mest i stumma tyget som jag hittat på second hand. Mycket gamla påslakan och så har det blivit på sista tiden.
En del i trikå men inte så mycket.
 
Köpt mig två nya mönster idag, från Sewingheartdesign (hon har 25% rabatt med koden valborg) på Etsy, Hannas/Hallonsmulas little twisted tröja finns där som vuxenmodell :bump:
 
Då var den färdig! Lite modifierat mönster från allt om handarbete. Ville inte ha så djup urringning så jag la överdelen omlott istället för att rynka den. funderar på att sy resår i ryggen så den sitter lite tajtare och högre upp, men vi får se. Den är bekväm :up:

IMG_20170501_170631_zpsz6gy1fad.jpg



IMG_20170501_170649_zpszoduelwt.jpg
 
Då var den färdig! Lite modifierat mönster från allt om handarbete. Ville inte ha så djup urringning så jag la överdelen omlott istället för att rynka den. funderar på att sy resår i ryggen så den sitter lite tajtare och högre upp, men vi får se. Den är bekväm :up:

IMG_20170501_170631_zpsz6gy1fad.jpg



IMG_20170501_170649_zpszoduelwt.jpg
Vilket härligt tyg på en sommarklänning, är det loppisfyndat eller en nyproduktion?
 
Kalla mig korkad men jag förstår inte den här beskrivningen
IMG_20170505_065351_zpsamn6su0u.jpg


Steg 3 och 4, hur fasen då? Jag fattar verkligen inte!
 
Jag har börjat jobba mig igenom Love at first stitch-boken, har knytbanden och fållningen kvar på pyjamasbyxorna. Har bestämt mig för att köra samma taktik som när jag lärde mig sticka - repar(sprättar) bara upp om det blir helt fel, inte om det blir "dåligt" eller "fult". Annars kommer jag aldrig göra färdigt nånting :p var in på Ohlssons tyger häromdagen och dom hade hemskt mycket fint, så peppen är stor här :)
 
@Linta Är den bra, den boken? Varit lite inne på att köpa men inte bestämt mig än.
Ja det tycker jag :) det är ju en nybörjarbok, men man behöver ju inte använda den så om du förstår vad jag menar. Kan du sy dolda blixtlås så hoppar du ju sidan som förklarar det utförligare och fortsätter med resten av beskrivningen. Så gillar du plaggen i den så är den absolut värd att skaffa, tycker jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 256
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp