Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt en väska
IMG_20170618_174223_zpswbjzv4yi.jpg

Hade inte tillräckligt av kattyget för hela väskan men tycker nog det blev bra ändå. Nu ska jag bara sy fast kardborren för hand, sen färdigt!
Men vad fin!!!:love::love::love:
 
Klänningen jag tänkte sy till midsommar blev kass. När jag skulle sy i blixtlåset hände nåt med symaskinen och den tuggade i sig tyget så det blev ett stort fult hål..
Jag måste sprätta bort blixtlåset och fixa till hålet. Får se om jag orkar göra det eller om den hamnar i skräphögen.

Tror jag ska sy en väska till som tröst :D
 
Klantigheten slog till igen. Började klippa mönster innan jag kollat att tyget verkligen räcker :banghead: missat att lägga ut en del, och givetvis räckte inte tyget. Så nu har jag en utklippt överdel och en jäkla massa stuv igen.
Nåja, kanske hittar nåt annat tyg som passar till nederdelen.

Sambon har beställt en väska med innerfack såret får jag sy en till honom.
 
Min overlock verkar ha gett upp :banghead:
Tråden går av hela tiden.. bytte nål och tråd och nu bildar den inga stygn alls. Avskyr krångel!
Får väl lämna in den igen och be dem visa hur man gör för att få maskinen att funka.

Hade lite smått panik när den vanliga också började krångla och vägrade göra sicksacksöm. Det löste sig när jag bytte nål.
 
Min overlock verkar ha gett upp :banghead:
Tråden går av hela tiden.. bytte nål och tråd och nu bildar den inga stygn alls. Avskyr krångel!
Får väl lämna in den igen och be dem visa hur man gör för att få maskinen att funka.

Hade lite smått panik när den vanliga också började krångla och vägrade göra sicksacksöm. Det löste sig när jag bytte nål.
Dubbelkolla igen att du trätt i trätt ordning. Att det inte blir någon kedja brukar vara ett tecken på att en av gripartrådarna inte är rätt.
 
Dubbelkolla igen att du trätt i trätt ordning. Att det inte blir någon kedja brukar vara ett tecken på att en av gripartrådarna inte är rätt.

Har trätt om flera gånger. Det funkar så länge jag inte har något tyg, men så fort tyget kommer på plats försvinner kedjan. Provat både två och tre trådar, samma sak. Misstänker att det är fel på nålen trots att den är ny.
 
Har trätt om flera gånger. Det funkar så länge jag inte har något tyg, men så fort tyget kommer på plats försvinner kedjan. Provat både två och tre trådar, samma sak. Misstänker att det är fel på nålen trots att den är ny.
bytt båda nålarna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 307
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp