Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gjort lite olika modeller och testkört dem i kaffebryggaren. Klart godkänt! Så det får nog bli några fler :D Alltid bra att ha att byta med, jag dricker massor med kaffe. Ska experimentera med lite olika tygsorter med tänkte jag, tänker att linne borde vara bra. Det är ett kul projekt om inte annat!
 
Några av mina nya filter
w2858pZ.jpg


Har en hög till liggandes på strykbrädan :D
 
Jag har också ägnat mig åt lite upcycling och stuvanvändning. Det blev en hög med små servietter till ungarnas matlådor. De har med sig matlåda (med mellanmål) varje dag till förskola/skola och jag insåg när jag skolade in yngsta förra veckan att det inte finns några servietter i deras matsal. Sannolikheten att mina ungar reser sig, går till toaletterna och tvättar händern/hämtar en pappershandduk om de spiller eller slabbar ner sig är i princip noll - de har ju t-shirts att torka sig på... :cool:

Det råder jag bot på nu. Gjorde åtta stycken i helgen, men vill ha femton för att klara tre barn genom veckan utan att behöva tvätta. Ena sidan är jersey, den andra bomullsväv. De är ca 20*20 cm och har en söm mitt över för att stabilisera lite och underlätta vikning. Inspirerades här: http://www.howwemontessori.com/how-we-montessori/2011/06/little-napkin-love.html
20170807_071426.jpg


Det har även hunnit bli en maxi-kjol till mig. Tyvärr usla bilder, mina armar var för korta!

20170807_091244.jpg

Tagen i badrumsspegeln, färgerna kommer inte till sin rätt.

20170807_070714.jpg

Här ser man färgerna bättre. Ett stycke gullunge i bakgrunden. :love:
 
Är på semester och samlar tyg :o:o:o
Var inte riktigt tanken, men secondhand-butiker är ju livsfarliga :nailbiting:
Planerar för byxor, toppar, väskor, gardiner, klänningar, klä om stolar, myggskydd till hunden, tights, duk... Så många projekt, så lite tid! Och idag ska jag till en ny secondhand-butik, får se vad det ger :D
Saknar min symaskin!
 
Är på semester och samlar tyg :o:o:o
Var inte riktigt tanken, men secondhand-butiker är ju livsfarliga :nailbiting:
Planerar för byxor, toppar, väskor, gardiner, klänningar, klä om stolar, myggskydd till hunden, tights, duk... Så många projekt, så lite tid! Och idag ska jag till en ny secondhand-butik, får se vad det ger :D
Saknar min symaskin!

Tråkig utdelning på secondhand idag... den första butiken hade inte mycket fräscht och den andra hade stängt innan vi kom dit :cautious:
Nytt försök nästa vecka :up:
 
Dagens kanske mest korkade fundering, men på vilket "håll" ska knapphål vara egentligen?
Håller på att sy en klänning som ska ha knappar istället för dragkedja. Min hjärna har lagt ner för veckan och kan inte komma på vilket håll som är "rätt", stående eller liggande knapphål? Spontant tänker jag att det borde vara liggande, för stående kanske vidgar sig. Men hur ska det vara egentligen?
 
Dagens kanske mest korkade fundering, men på vilket "håll" ska knapphål vara egentligen?
Håller på att sy en klänning som ska ha knappar istället för dragkedja. Min hjärna har lagt ner för veckan och kan inte komma på vilket håll som är "rätt", stående eller liggande knapphål? Spontant tänker jag att det borde vara liggande, för stående kanske vidgar sig. Men hur ska det vara egentligen?
Finns nog inget rätt eller fel så länge själva knapphålet är på den hö sidan.
Jag har kläder med både stående o liggande hål.
 
Dagens kanske mest korkade fundering, men på vilket "håll" ska knapphål vara egentligen?
Håller på att sy en klänning som ska ha knappar istället för dragkedja. Min hjärna har lagt ner för veckan och kan inte komma på vilket håll som är "rätt", stående eller liggande knapphål? Spontant tänker jag att det borde vara liggande, för stående kanske vidgar sig. Men hur ska det vara egentligen?
På skjortor är de väll stående på på bröstet men liggande på manchetten. På byxor är de liggande i midjan.
 
Jag skulle spontant säga stående men vet inte varför

Stående fick det bli. tyvärr blev klänningen för liten för mig :cry: Så nu är frågan; ska den hänga i hopp om att jag tappar vikt (vilket jag jobbar på men det går seeeegt!) eller ska den hamna på tradera för en symbolisk summa?
 
Jättefin! Hur mycket för liten är den? Kan du göra något med sömmarna?

Inte mycket, det är precis att det inte går att knäppa runt bröstkorgen. Tror inte kan jag korrigera det i efterhand.. Jag skulle kunna tappa de där tio kilona som hoppat på mig sen jag började medicinera, men jag tror det är hopplöst.. Har lagt ut den på tradera nu men vi får väl se om någon nappar.
Ska fålla först kanske.
 
Inte mycket, det är precis att det inte går att knäppa runt bröstkorgen. Tror inte kan jag korrigera det i efterhand.. Jag skulle kunna tappa de där tio kilona som hoppat på mig sen jag började medicinera, men jag tror det är hopplöst.. Har lagt ut den på tradera nu men vi får väl se om någon nappar.
Ska fålla först kanske.
Så en hård korsett och håll andan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 255
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp