Status
Stängd för vidare inlägg.
Näää vad surt :arghh:

Kl
Jag har fått hem sex "fashion history"-böcker med mängder av mönster, och väntar på ytterligare två :angel: 1868-1909-ish. Alla har vi våra böjelser och min är tydligen att fålla enorma längder kjoltyg :laugh:
Ball tejp du har förresten @Trott :D
Du får köpa den andra boken av mig också tycker jag :D jag hade en period då jag "skulle" sy mig en krinolinklänning... Jah kopierade massor ur biblioteksböcker :cautious: en hel jävla tjock pärm fyllde jag :meh: jag öppnade den inte ens efteråt...
Ja visst är tejpen häftig. Köper den på dollar store :rofl:
 
Du får köpa den andra boken av mig också tycker jag :D jag hade en period då jag "skulle" sy mig en krinolinklänning... Jah kopierade massor ur biblioteksböcker :cautious: en hel jävla tjock pärm fyllde jag :meh: jag öppnade den inte ens efteråt...
Ja visst är tejpen häftig. Köper den på dollar store :rofl:
Funderade på om jag skulle ta den också men det är inte riktigt mitt århundrade :D jo tack, och så sitter man med den där jäkla pappershögen och har dåligt samvete :cautious: hoppas på bättre lycka med böckerna :p
 
H:rofl::rofl:aha! Jag har en rosa/lila leopardfärgad packtejp som jag använder när jag skickar paket :p Finns att köpa på Dollar Store för det otroliga priset 2 för 30 kr om jag inte minns fel :rofl:

:rofl::rofl::rofl:
Åh här trodde jag att det var någon fantastisk tejp att använda till sömnad :cautious:
 
Har gått från sysvacka till massor av inspiration när jag var sjuk och inte orkade sy :yuck::arghh: Blir nya tag i veckan, måste sy klart lite julklappar till dottern.

Fyndade ni nått på Black friday/weekend/cyber monday och allt vad det heter?
En onlinebutik här hade 40% på allt så det blev lite tyg där och så slog jag till på Hallonsmulas Fun & Free mönster.
 
Har sytt en t-shirt åt syrran med superglittrigt vinyltryck, men kan inte visa bild än då det är en julklapp. Och det är så meckigt att lägga ut bilden någon annanstans än fb som jag brukar :cautious:

Jag hade ju köpt adventspaket från Tygexperten. Men jag erkänner, jag öppnade allihopa idag. Jag har ju bara gemensam tvättstuga så det blir jobbigt att spara tygerna och tvätta allt vid jul. Annars tror jag inte jag fyndade något under black friday, mer än ett tyg från Happy Fabrics.
 
Jag har sytt! :banana: med övervakning förståss. 4st hissgardiner med tillhörande band 8st (vart inte det lättaste att vränga) Köpte ju tyget i Juli så nu var det dags. Ska bara köpa rundstavar så jag kan rulla upp dem. Nu är de för långa. Ångrar att jag inte gjorde dem liiite längre så att det hade blivit mer på rullen.

24296462_10155237844136819_4505155816181723653_n.jpg


Just nu känns det som om det blir många fler turer till tygfabriken som ligger bara någon kilometer från mig :D
 
Jag har lyckats hålla mitt köpstopp och kollade inte ens på rean på Black Friday, trots massor med mail och Facebooknotiser om erbjudanden. Duktigt!
Ska sy upp åtminstone hälften av mina tyger innan jag köper nytt. Blir svårt, jag ska till Gävle till helgen och kommer ha några timmar att slå ihjäl på lördag.. :angel:

Behöver tips om vad jag kan sy i det här tyget:
16_3487_02.jpg

Kretong. Om någon har någon idé tas det tacksamt emot! Har ca 2 meter.
 
Jag beställde hem ett ulltyg (rocktyg) till lillebrors overall jag ska sy. Fick hem det idag, mjukt och lagom tjockt. Men funderar på om jag ska fodra det med nått snyggt jerseytyg? (Eller är nån annan typ av tyg lämpligare? Har jersey, collage och bävernylon hemma men går ju att beställa). Fodra hela eller bara kroppsdelen eller bara det som är kring halsen?

Ska använda mig av Hallonsmulas baggydress mönster och sätta sned dragkedja på har jag tänkt. Ingen luva utan tänkte muddad kant. Ska även ha mudd på bensluten och eventuellt i ärmarna (eller så ska jag knåpa till såna där vantar man kan vika över och då viker jag bara in tyget när jag kantar). Tanken är inte att ongen ska vara naken i overallen utan ha på sig kläder. Tyget är inte oskönt men inte så skönt inuti :laugh:

aAn8EUk.jpg
 
Jag beställde hem ett ulltyg (rocktyg) till lillebrors overall jag ska sy. Fick hem det idag, mjukt och lagom tjockt. Men funderar på om jag ska fodra det med nått snyggt jerseytyg? (Eller är nån annan typ av tyg lämpligare? Har jersey, collage och bävernylon hemma men går ju att beställa). Fodra hela eller bara kroppsdelen eller bara det som är kring halsen?

Ska använda mig av Hallonsmulas baggydress mönster och sätta sned dragkedja på har jag tänkt. Ingen luva utan tänkte muddad kant. Ska även ha mudd på bensluten och eventuellt i ärmarna (eller så ska jag knåpa till såna där vantar man kan vika över och då viker jag bara in tyget när jag kantar). Tanken är inte att ongen ska vara naken i overallen utan ha på sig kläder. Tyget är inte oskönt men inte så skönt inuti :laugh:

aAn8EUk.jpg
Jag hade fodrat med tunn jersey :)
 
Jag hade fodrat med tunn jersey :)
Hela? Allt utom ärmarna? Allt utom ärmar och ben? :D

Låter iof klokt. Kommer sy den nu och sannolikheten att den sitter som en smäck är liten (vet ju inte ens vad han kommer ha för storlek när han föds + att den ska passa i typ två månader iallafall) och då kan man vika upp ärmar och ben utan att det ser fult ut om den är fodrad.
 
Jag hade nog fodrat hela. Jag tror inte bebisar tycker det är skönt utan, eller skönt med fodertyg som man sätter i vuxnas jackor (ofta fodrar man med det i ärmar och annat på resten, för att ärmarna ska glida bättre typ) :p
 
Jag hade nog fodrat hela. Jag tror inte bebisar tycker det är skönt utan, eller skönt med fodertyg som man sätter i vuxnas jackor (ofta fodrar man med det i ärmar och annat på resten, för att ärmarna ska glida bättre typ) :p

Barnet ska inte ha tyget mot bar hud dock men det får bli fodrat :D Blir nog snyggast.
 
Jag är newbie på det här med sömnad. Jag misslyckas alltid, eller glömmer bort att tänka på vägen och då blir det sällan bra :p
Men på 4:e försöket fick jag till ett par tights till dottern igår. Nu går jag i tankarna på att sy en sovpåse till lillasyster när hon kommer.

Men vad tusan ska jag ha för tyg till det? Har ni några bra tips? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 309
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp