Status
Stängd för vidare inlägg.
:)
Det är från lekala.co
Tror det bara heter shirts om jag inte minns fel

Tack :) ska kolla upp det. Sydde massor för länge sen, är sjukt sugen på att börja igen men något hyfsat enkelt känns bra att börja med :)

Älskar all kreativitet som finns i den här tråden! Blir så inspirerad :love:
 
Lika bra att ta tag i rengöringen av grinig overlocker, nya knivar och ny stygnplåt ska beställas. Tråkiga utgifter men får förhoppningsvis en glad maskin.

20180317_185448.jpg
 
Ahrg jag skulle testsy en wrap and tie från ottobre i svart, men saknar tyg till en ärm och en skärp bit, frustration. Jag antar att jag borde sy ihop Nettie klänningen istället.
 
Ahrg jag skulle testsy en wrap and tie från ottobre i svart, men saknar tyg till en ärm och en skärp bit, frustration. Jag antar att jag borde sy ihop Nettie klänningen istället.
Ja, sy och visa nettie! :bump: Jag har mönstret, har inte sytt den ännu men iaf teoretiskt sett är det en favorit :D
 
Ena ärmen är för smal :banghead:

Funderar på att sätta ett mörkblått spetsband i midjan, vad tror ni om det?
 

Bifogade filer

  • IMG_20180318_170616.jpg
    IMG_20180318_170616.jpg
    279,5 KB · Visningar: 133
Ena ärmen är för smal :banghead:

Funderar på att sätta ett mörkblått spetsband i midjan, vad tror ni om det?
Jag tycker den är fin som den är och om du vill ha något i midjan så kanske det är bättre att sätta på ett skärp de gånger du känner för att ha något. Lättare att variera då :).
 
Behöver tips! Fick ett Frozen-trikåtyg av svärmor att sy något till sambons brorsdotter, 5 år. Min första tanke var att sy en klänning, men hurdan? Är lite inne på Hallonsmulas snurrklänning men jag vet inte.. Har ingen aning om vad barnet gillar för kläder, vet bara att hon gillar Frozen. Hjääälp!
 
Behöver tips! Fick ett Frozen-trikåtyg av svärmor att sy något till sambons brorsdotter, 5 år. Min första tanke var att sy en klänning, men hurdan? Är lite inne på Hallonsmulas snurrklänning men jag vet inte.. Har ingen aning om vad barnet gillar för kläder, vet bara att hon gillar Frozen. Hjääälp!
Om du har tyg nog för en snurrklänning kommer hon säkert att älska den. Det går åt väldigt mycket tyg till en sån. Annars hade jag nog gjort hoodiedress (omg bananas) eller nån av klänningarna från Runi.
 
Om du har tyg nog för en snurrklänning kommer hon säkert att älska den. Det går åt väldigt mycket tyg till en sån. Annars hade jag nog gjort hoodiedress (omg bananas) eller nån av klänningarna från Runi.

Tack för tips! Ska kollas in. Har nog inte tillräckligt för en snurrklänning, annars tror jag med att den hade varit poppis.
Usch vad svårt det är att sy till barn! :D
 
Tack för tips! Ska kollas in. Har nog inte tillräckligt för en snurrklänning, annars tror jag med att den hade varit poppis.
Usch vad svårt det är att sy till barn! :D

Runis every day dress gillar jag, och Hallonsmulas Fun and Free peplum top

Förra sommaren hade dottern en every day jordgubbsklänning som var en stor favorit, i år funderar jag på om det blir en lika dan eller en förlängd Fun and free.
 
Runis every day dress gillar jag, och Hallonsmulas Fun and Free peplum top

Förra sommaren hade dottern en every day jordgubbsklänning som var en stor favorit, i år funderar jag på om det blir en lika dan eller en förlängd Fun and free.

Every Day har jag till mig själv, den gillar jag!

Fast nu har jag blivit lite snål, köpa mönster för typ 200 och använda en eller två gånger. . Har ju inga barn att sy regelbundet till, hade varit skillnad om det var mina egna liksom.
Jag får fundera lite.
 
Sytt en blus.
Den blev söt men inte alls min stil. Tror dessutom att jag råkade sätta ihop den bak och fram, men det är nog ingen som märker förutom jag.
Bältet har jag med sytt, lagom invecklat :p
 

Bifogade filer

  • IMG_20180323_175430.jpg
    IMG_20180323_175430.jpg
    108 KB · Visningar: 70
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 295
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp