Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en pyjamas till sonen i helgen
20180505_191759.jpg


Började med att jag sydde 2 vänsterben..
Fortsatte med att jag sydde fgotmudden med sömmen utåt
Slutade med att tröjan blev alldeles för kort, därav mudden längst ner..
 
Jag kan ha köpt en massa tyg på secondhand igen, trots att hyllorna är överfulla. :angel:
Blev ca 7 meter för 65 kr, helt okej ändå. Vette sjutton vad jag ska hitta på med allt bara :D Har haft en sysvacka nån vecka nu och hellre grejat i trädgården än sytt. Men nu kliar det lite i syfingrarna igen! Ska nog sy en väska tror jag. Eller ett par ridbyxor. Eller göra klart pågående projekt först kanske. Eller starta några nya. Eller.. Eller.. :D
 
Jag har ingen aning om vad som hande dar? Jag maste ha klickat "svara" av misstag, men det gar inte att komma tillbaka med "Andra". Weird.

Anyway. Jag var pa basar forra helgen och tankte pa er (mest @Trott :p) da. Jag kopte en sa lacker ugns handduk infor 4th of July ... da jag aldrig sett modellen (det ar mycket mojligt att det beror pa att jag normalt aldrig gar pa basarer:angel:) tankte jag dela med mig utifall att det ar en ny modell for er ocksa.
Det var en tjej dar som ocksa sydde "klanningar" men hade en gudomlig liten krage pa.:love: Bara hur sott som helst. Inte min stil i vanliga fall, men till 4th of July och jul ... typ ... ar det super gulligt.
IMG_5319.jpg
 
Pyjamaströja nummer två nästan klar, bara halsmudden kvar. :up:
Gjorde den betydligt längre denna gången så jag hoppas det blir lagom.
Måste köpa mer resår också men sedan blir det ett par matchande pyjamasshorts. :)
 
Har lagt ihop en "liten" shoppingbag på nästan 1200kr hos tygdrömmar. Skulle motsvara totalt ca 12 överdelar till mig och barnen (plus tyg över). Ska/ ska jag inte trycka på beställ? :nailbiting:

Jag har aldrig köpt typ online innan (har ju inte sytt så mycket heller) så jag är toknervös :arghh:
 
Har lagt ihop en "liten" shoppingbag på nästan 1200kr hos tygdrömmar. Skulle motsvara totalt ca 12 överdelar till mig och barnen (plus tyg över). Ska/ ska jag inte trycka på beställ? :nailbiting:

Jag har aldrig köpt typ online innan (har ju inte sytt så mycket heller) så jag är toknervös :arghh:
Nervös över vad?
 
@TeamLundVer jag har köpt alla mina tyger online. Aldrig blivit besviken över kvalitén, däremot har jag kanske blivit lite förvånad över hur nått mönster var i verkligheten + matchning av tyger som inte funkat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 309
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp