Status
Stängd för vidare inlägg.
@TeamLundVer jag har med köpt massor online, aldrig blivit besviken. Kör på!

Här står sömnaden still. Lagar eksemtäcken bara.. Upptäckte att stygnplåten gått sönder :arghh: Får googla efter en ny. Hoppas den är lätt att få tag i och inte allt för dyr.
Hade tänkt testa sy en skjorta. Alla delar är utklippta och klara, bara att börja sy. Men så kommer en häst in med trasigt täcke och då tappar jag sugen..
 
Sydde igår när bebisen behagade sova hela förmiddagen. En luftig baggydress från hallonsmula som jag kortade ärmar och ben på (och tog bort benmuddarna för att få det luftigare). Jättenöjd men trögmössan gjorde hål i ryggen inte en gång utan två ggr när jag skulle knappa den :rofl:
Screenshot_20180517-075348.png
 
@TeamLundVer jag köper också mina tyger online jämt. Brukar sällan bli besviken. Det man kan tänka på att digitaltryck på svart/mörk botten kan "ludda av sig", att fibrerna reser sig lite efter tvätt och det mörka ser blekt/dassigt ut. Detta är ju eftersom tyget är tryckt och inte genomfärgat som enfärgade tyger eller mönstrad trikå (det är skillnad på mönstrad och digitaltryck) och den vita baksidan kommer liksom igenom eller vad man ska säga. Vissa håller bra kvalitet och vissa ser tråkiga ut efter en tvätt bara.
 
Jag har sytt ett sommar set till dottern, och 4 par 3/4 leggings, körde på N-fål. Jag har testat det förut men det är inte förän nu jag kom på att det är rätt smidigt att använda.
Har mer på G och klart men har inte fotat allt än.

Btw visst är fållning det absolut tråkigaste med att sy :wtf:

IMG_20180518_094034_207.jpg
 
Jag har sytt ett sommar set till dottern, och 4 par 3/4 leggings, körde på N-fål. Jag har testat det förut men det är inte förän nu jag kom på att det är rätt smidigt att använda.
Har mer på G och klart men har inte fotat allt än.

Btw visst är fållning det absolut tråkigaste med att sy :wtf:

Visa bifogad fil 15071
Japp, fållning är trist....
Kommer tyget till den fina tröjan från jny?
 
Jag har sytt ett sommar set till dottern, och 4 par 3/4 leggings, körde på N-fål. Jag har testat det förut men det är inte förän nu jag kom på att det är rätt smidigt att använda.
Har mer på G och klart men har inte fotat allt än.

Btw visst är fållning det absolut tråkigaste med att sy :wtf:

Visa bifogad fil 15071
Men gud ja, att fålla är urtråkigt. Speciellt cirkelkjolar i vuxen (strl 46 sydde jag till mig själv...) storlek :wtf:
 
Suck. När ska jag lära mig? Har startat ytterligare ett projekt. Så nu ligger tre halvfärdiga klädesplagg utspridda i syrummet. Tyckte jag verkligen det var en bra idé att starta ett projekt till när nacken värker som tusan och jag redan har två projekt som borde slutföras? Jo, tydligen tyckte jag det. Nåja, får väl ta tag i dem och försöka slutföra. Men först, laga eksemtäcken :meh:
 
Suck. När ska jag lära mig? Har startat ytterligare ett projekt. Så nu ligger tre halvfärdiga klädesplagg utspridda i syrummet. Tyckte jag verkligen det var en bra idé att starta ett projekt till när nacken värker som tusan och jag redan har två projekt som borde slutföras? Jo, tydligen tyckte jag det. Nåja, får väl ta tag i dem och försöka slutföra. Men först, laga eksemtäcken :meh:
Då vill du inte se hur det ser ut i mitt syrum :o tror det ligger en 5-6 projekt på golvet,stolen o över skrivaren :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 307
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp