Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Vi tar i princip aldrig bort inlägg som inte bryter mot forumreglena.

Jag raderar inte användarkonton på begäran.

Om man vill byta användarnamn skickar man ett PM till mig från det användarkonto man vill byta namn på. Kontrollera gärna att det namn du vill byta till är ledigt, genom Medlemslistan.

Tänk gärna till lite både innan ni skapar ett användarnamn första gången och när ni vill byta.

Ett namn som varit med länge har ofta betydligt högre status på forumet, folk känner igen det. Ett nytt namn kan innebära att man får börja om från början.

Uppdaterad med antal trofépoäng som krävs för olika användartitlar:
0 Ny medlem
2 Kravlare
10 Krypare
20 Stapplare
50 Gångare
100 Hoppare
200 Springare
500 Flygare
1000 Måndansare
5000 Planetspringare
10000 Galaxhoppare
20000 Universumkastare
35000 Hästmänniska
50000 Bukefalist
 
Senast ändrad:
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Men varför tar du inte bort på begäran? :eek:
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Om din fråga gäller borttagande av användarkonton kommer ett svar här.

Det finns ett antal skäl till att inte radera användarkonton.

Ett är att om jag raderar ditt konto idag så kan din värste ovän gå in och skapa en ny användare med just det namn du haft, risken finns då att andra användare tror att det är du som är inne. Vilket skulle kunna leda till en massa problem för dig.

Mer än hälften av de som hört av sig till mig och velat få sina konton raderade har efter ett antal månader fortfarande visat sig vara aktiva på sidorna. I detta fall hade det alltså lett till att deras konton raderats och någon vecka efteråt hade de kanske skapat en ny användare eftersom de kommit på att de vill fortsätta vara aktiva.

Om anledningen är att man betett sig illa på forumet och därför vill att allt man skrivit på något sätt skall försvinna, tycker jag det är fel att radera kontot. Delvis för att man faktiskt får stå för det man skrivit och för att inläggen ligger kvar trots att användarkontot tas bort.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Ja men det är vell bara att låta bli att använda det, eller?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Men vad gör man om man har skrivit ett inlägg som man sedan ångrar och vill ta bort, men det har blivit för sent att ändra så att man inte kan skriva raderat, kan man fortfarande inte fråga om ni kan ta bort inlägget då? :confused:

eller är det fortfarande den första meningen i Gunnars första inlägg som gäller?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Jo det är första meningen i Gunnars inlägg som gäller.

Fråga kan man ju alltid göra, men du får ha en mycket bra motivering till varför inlägget ska tas bort. Det är ändå inte säkert att det tas bort.

Om du söker här på forumet hittar du flera trådar som tar upp ämnet.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Men borde man inte kunna få radera trådar som man själv har skapat men som inte är aktuella längre?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Varför det?

När du väl skapat tråden är den inte längre din, den är forumets!
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Varför det?

När du väl skapat tråden är den inte längre din, den är forumets!

Jo men om det handlar t.ex. om personliga saker som inte gäller lägre är det ganska skönt om folk slutar diskutera det tänkte mej. ;)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Man bör tänka sig för innan man lägger ut personliga saker, detta är ett öppet forum.

Tänk på att det fungerar precis som i verkliga livet.

Saker du inte vill att alla ska veta ställer du dig ju inte upp och skriler ut i matsalen, eller hur?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Man kan anmäla tråden om det är regelbrott annars försvinner den när det raderas...
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

försvinner inläggen när man bytter namn? får man licksom börja om helt från början?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Byter man namn så behåller man alla inlägg, och användarnamnet ändras även på gamla inlägg.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Hur byter man då namn?Inte listat ut detta.tacksam för svar=)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Har du läst tråden? Där står det att du skall PM:a Gunnar om nytt namn...
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Men borde man inte kunna få radera trådar som man själv har skapat men som inte är aktuella längre?

Jaa jag skulle också vilja kunna välja att ta bort trådar där folk idiotförklarar en alldeles för mycket, när det börjar bli typ "påhopp" på någonting man skrivit en fråga om...
Det är lite tråkigt liksom..
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

jag röstar också för detta
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Använd rapportera-triangeln på de inlägg du anser är påhopp, om de bedöms vara det kommer moderaton ta bort dem.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Hej Gunnar! Skrev en insändare idag (islandshäst - "avgnagd man"). Nu står det "flyttad" vid min insändare!?? Eftersom jag är ny användare här, blev jag lite undrande häröver.
Mitt användarnamn skulle jag också vilja byta från Elisabeth Ebemark till Disa. Går det bra?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Läste du den här tråden innan du skrev?
Du kan dessutom inte byta till användarnamn som redan är upptagna.
Flyttad innebär att tråden flyttats till ett bättre passande forum, klicka så bör du hamna rätt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter 0 Ny medlem 2 Kravlare 10 Krypare 20 Stapplare 50 Gångare 100 Hoppare 200 Springare 500 Flygare 1000 Måndansare 5000...
2
Svar
24
· Visningar
4 626
C
Bukefalos Satt och pratade med en bukefalist och kom in på det här med titlarna man har på bukefalist - "flygare", "kastare" och allt det där. Det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 858
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad läser du just nu?
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp