Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Om jag hade velat hålla uppe medlemsstatistiken så hade det varit vettigt att låta bli att ta bort användare som inte loggat in på över ett år. :)
Trots att jag anser att det är en relativt lång tid får jag då och då mail från folk som undrar varför deras användarkonto försvunnit när de inte varit inloggade på över ett år.

Anledningarna till varför jag inte längre tar bort användarkonton har du redan citerat tidigare i tråden.
Risken att någon annan tar över ditt användarnamn och att andra användare tror att det fortfarande är du, kanske de skickar privatmeddelanden till ditt användarnamn och dessa hamnar hos den nye användaren som tagit ditt namn.
Det är då betydligt bättre att användarnamnet är "satt i karantän" under minst ett år.

Många som blir rejält upprörda över något på dessa sidor återkommer faktiskt efter olika lång tid och återupptar sitt skrivande.
Jag tänker inte nämna några specifika men en person var rejält arg på mig och beskyllde mig för en del otrevliga saker. Jag blev lite ledsen för detta då det faktiskt inte alls stämde. Tyvärr är det så att man som admin och även moderator oftast måste försöka se till båda sidor även om man personligen helst skulle vilja hålla sig på den ena.
Som användare kan detta kanske innebära att man ibland blir rejält arg på mig eller en moderator för att våra försök till neutralitet kan verka som om vi håller på den andra sidan.
Framförallt kan det kanske verka så om ämnet för en själv är väldigt känsligt.
Användaren som jag nämde tidigare, som var arg på mig, kom tillbaka efter ett antal månader om jag inte minns helt fel och är återigen aktiv. Detta är jag uppriktigt glad för då det är en användare som varit med länge och som varit aktiv genom åren.

Just nu är jag medveten om att inget jag säger kommer få dig att ändra dig, jag hoppas dock att du återvänder när du känner för det och fortsätter att bidra till diskussionerna på forumet.

Vid några få tillfällen har jag gjort en typ av undantag till detta med att inte radera konton och det är att jag i stället bannar kontot. Det innebär i princip samma sak som en radering, med den skillnaden att kontot inte ens kan användas under den tid det är bannat.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Är det så att om ett konto är bannat så försvinner automatiskt alla trådar som det kontot startat?
Förr har väl bannade nicks åtminstone funnits med i medlemslistan och kontona funnits kvar med sina trådar.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Nej, trådar och inlägg är kvar. Ja, om de inte bryter mot forumreglerna och har blivit raderade förstås - oftast så finns ju anledningen till banningen att hitta i nickets inlägg och trådar och om de leder till banning så ska nog inte just de inläggen vara kvar heller.

Men inläggen som är kvar blir svårare att hitta eftersom bannade nick av nån anledningen inte går att hitta i medlemslistan. (Om det inte ändrats sen jag senast försöket förstås, det är ju några år sen jag testade.)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Jag har inga specialregler för just dig.
Jag förstår inte heller vad som skulle bli bättre av att ditt konto tas bort. Alla dina inlägg kommer fortfarande finnas kvar.

Hej Gunnar,
i de flesta andra diskussionsforum jag deltagit i på nätet har det varit så att i och med att en person valt att avsluta sitt konto så har också personens inlägg försvunnit ur forumet. Kan man inte lägga in en automatisk sådan funktion? För jag inser ju att det blir mycket jobb för en administratör att göra det manuellt. Som jag har skrivit i ett svar till en annan person i den här tråden vill jag själv avsluta mitt konto, då jag tycker att det är klart olustigt att det finns några inlägg i forumet (visserligen rätt gamla nu) där jag blivit påhoppad på ett mycket fult sätt och där man, med litet enkelt spårningsarbete, kan lista sig fram till vad jag heter och var jag bor.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Ge mig gärna exempel på forum där du får ta bort ditt användarnamn och samtliga dina inlägg, det skulle som jag ser det kunna förstöra mängder med trådar för mängder med andra användare om man skrivit en del inlägg.

Om jag förstår ditt problem rätt är det så att någon annan användare har skrivit inlägg som är påhopp på dig, om detta är fallet är det självklart inte ok och du skall omgående använda "rapportera-triangeln" på de inlägg det gäller. Skriv gärna en kort förklaring om varför du vill ha inläggen borttagna. Informationen går sedan direkt till moderatorerna som kan hjälpa till att ta bort inläggen om det handlar om påhopp eller andra regelbrott.

På detta sätt behöver varken ditt användarnamn eller dina inlägg tas bort.
Hör gärna av dig via PM till mig om du anser att moderatorerna inte sköter borttagandet av inläggen som du vill så tar jag i så fall en extra titt på det hela.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Ge mig gärna exempel på forum där du får ta bort ditt användarnamn och samtliga dina inlägg, det skulle som jag ser det kunna förstöra mängder med trådar för mängder med andra användare om man skrivit en del inlägg.

Om jag förstår ditt problem rätt är det så att någon annan användare har skrivit inlägg som är påhopp på dig, om detta är fallet är det självklart inte ok och du skall omgående använda "rapportera-triangeln" på de inlägg det gäller. Skriv gärna en kort förklaring om varför du vill ha inläggen borttagna. Informationen går sedan direkt till moderatorerna som kan hjälpa till att ta bort inläggen om det handlar om påhopp eller andra regelbrott.

På detta sätt behöver varken ditt användarnamn eller dina inlägg tas bort.
Hör gärna av dig via PM till mig om du anser att moderatorerna inte sköter borttagandet av inläggen som du vill så tar jag i så fall en extra titt på det hela.

Jag tycker att det finns vissa moderatorer som har sitt rader gummi för högt dock ej mina inlägg som tagits bort men andras. Jag tycker att man skulle vara mycket mer förlåtande med inlägg som är "på gränsen" Mina 2 cent ;) i övrigt är det inte mycket man kan klaga på.
Dock så kan du faktiskt ta bort en användare gunnar men låsa namnet och lämna inläggen. Så gör iaf jag på mitt forum. Då står det under namnet user deleted.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Ge mig gärna exempel på forum där du får ta bort ditt användarnamn och samtliga dina inlägg, det skulle som jag ser det kunna förstöra mängder med trådar för mängder med andra användare om man skrivit en del inlägg.

Om jag förstår ditt problem rätt är det så att någon annan användare har skrivit inlägg som är påhopp på dig, om detta är fallet är det självklart inte ok och du skall omgående använda "rapportera-triangeln" på de inlägg det gäller. Skriv gärna en kort förklaring om varför du vill ha inläggen borttagna. Informationen går sedan direkt till moderatorerna som kan hjälpa till att ta bort inläggen om det handlar om påhopp eller andra regelbrott.

På detta sätt behöver varken ditt användarnamn eller dina inlägg tas bort.
Hör gärna av dig via PM till mig om du anser att moderatorerna inte sköter borttagandet av inläggen som du vill så tar jag i så fall en extra titt på det hela.

Hej Gunnar,

ett exempel på ett forum där man får ta bort sitt användarkonto och samtliga sina inlägg (tror att det sker automatiskt) är det stora IMDB-forumet för alla filmer på internet. Kolla gärna detta.

Problemet med att använda rapportera-funktionen är att det som den ene tycker är ett regelbrott/påhopp kanske den andre (inklusive moderator) tycker är okay. Människor har olika "ribbor" för sådana här saker. Jag har inte försökt använda rapportera-funktionen i mitt eget fall, då moderator förmodligen inte skulle tycka att det var tillräckligt grovt för att ta bort inläggen. I och för sig kan jag ju inte veta det utan att ha prövat. Känns litet överspelat nu, då det är 1 1/2 år sedan det hela hände. Kan jag göra det nu, fast så lång tid har gått?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Självklart kan du eller vem som helst när som helst anmäla vilket inlägg som helst.

En längre grundligare förklaring till varför du vill ha något raderat hjälper moderatorn att förstå. Utan förklaring kanske moderatorn tycker att det inte är så farligt. Självklart är det dock så att moderatorn försöker bedömma det hela så opartiskt som möjligt.

Om du anser det så viktigt att du egentligen skulle vilja bli borttagen härifrån anser jag att du helt klart skall anmäla.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Vad har hänt?
Folk byter nick som andra byter trosor.
Har sett flera byten bara det senaste halvåret, varför denna nickbytartrend?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Jaa jag skulle också vilja kunna välja att ta bort trådar där folk idiotförklarar en alldeles för mycket, när det börjar bli typ "påhopp" på någonting man skrivit en fråga om...
Det är lite tråkigt liksom..

Håller med, väntar (och kommer nog få fortsätta vänta) på denna funktionen. Vore väl också enklare att hålla sidan i "trim" om mängden trådar minskas lite. Är ju inte direkt så att alla kommer ta bort, för då blir det inget vidare bra sökforum (A) Men säg att användaren kan ta bort en tråd i månaden eller så.
Jag har ju verkligen ingen aning om hur allt funkar för er som håller sidan igång, så mina förslag kan vara värdelösa, och eftersom funktionen inte finns så är nog anledningen till det vettig också..
Påhopp är ganska vanliga bland trådarna här tyvärr, dock är dom inte alltid så "allvarliga" att man vill störa en moderator, men ändå väldigt jobbiga för en själv..
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Det är bara att skriva till moderatorn i det forumet, helst med hjälp av
report.gif
i tråden, och ange ett godtagbart skäl så kollar de om tråden är lämplig att ha kvar. :angel:

Så fort man har postat en tråd i ett forum är den allmän och tillhör forumet, inte trådskaparen.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

hej gunnar!

nu har jag läst igenom tråden ganska .. bra, men om denna fråga redan finns i tråden utan att jag sett den.. ber jag om ursäkt!


alltså om man har trådar, som man inte blivit påhoppade i.. men man har tex bara fått 1 svar och tråden är helt gammal och man helst vill slippa den då den är helt onödig.. får man ta bort den då med hjälp av triangeln? om man har en bra ursäkt till moderatorerna (haha stav.?)

lixom jobbigt om man börjar känna folk här på sidan o så har man skrivit att man tex hatar stallet man står i för exempel.. är inte det en bra orsak att deleta tråden? om den kan såra ngn?

kan man använda sej av triangeln i såna här situationer då oxå?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

vad gör man om man inte tänker sej för innan man skriver ngt sånt då? ngn ide att ens fråga moder. eller? :)

(skriver inte om mej sj, utan allmänt som fråga bara ;) )
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Ett diskussionsforum funkar precis som verkligheten.

Kan du tänka dig att ställa dig upp i matsalen i skolan och diskutera saken så skriv den, kan du inte tänka dig det så ska du överväga om du öht ska skriva om den. :idea:
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

okej :/ ja måst väl lägga mej här då.. ;) men lite dumt tkr jag att det är, borde de inte bli glada om de får ränsa upp lite :D ?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Nej, vi får rensa så mycket ändå så det behövs inget mer. :D
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Kan du tänka dig att ställa dig upp i matsalen i skolan och diskutera saken så skriv den, kan du inte tänka dig det så ska du överväga om du öht ska skriva om den. :idea:

Det är lite fel att jämföra med att prata inför folk. Jag själv har svårt att prata inför folk, så de grejjer jag skriver här skulle jag ALDRIG ställa mig upp och diskutera i en matsal! Ångrar inte heller något jag skrivit..
Men förstår iaf din poäng..
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Hej!

Gjorde misstaget att namnge en person i min tråd. Nu kan jag inte ändra tråden/inlägget för att ta bort namnet. Kan du hjälpa mig med det. Tack!
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Men jag tycker trådar som inte har fått något svar på låt säga ett år, alltså tråden skapad och sedan inget svar. Jag tycker den typen av trådar ska raderas för de tillför ju ingenting till forumen ändå?? och "skräpar" ju ner lite i mitt tycke:D hehe
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter 0 Ny medlem 2 Kravlare 10 Krypare 20 Stapplare 50 Gångare 100 Hoppare 200 Springare 500 Flygare 1000 Måndansare 5000...
2
Svar
24
· Visningar
4 632
C
Bukefalos Satt och pratade med en bukefalist och kom in på det här med titlarna man har på bukefalist - "flygare", "kastare" och allt det där. Det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 868
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp