Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Känner bara till ett hundforum där avstängda medlemmars trådar försvinner (mycket litet hemsnickrat forum).
Att få sitt nick/konto raderat känner jag inte till något forum som gör på begäran, hur svårt är det att inte logga in tills ens konto försvinner?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Tror inte jag sett svar på detta i tråden, isf har jag missat det.

När man mailat Gunnar om byte av andvändarnamn, hur lång tid brukar det då ta innan det fixas? (Och då förutsätter jag att namnet är ledigt)
Är bara nyfiken :)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Om du skickat PM så kan det ta allt från en liten stund till flera veckor. Ibland har det hänt att det gått så lång tid att jag PM:at tillbaka och frågat om det fortfarande är intressant. Och en del har missats helt. Om det var längre än en månad sedan, skicka ett nytt PM.
Jag försöker samla ihop och ta ett antal användarnamn samtidigt.
Mail skall man inte skicka.

Egentligen borde jag ha ett antal tips till folk när de skapar användarnamn, det kanske skulle minimera antalet byten.
* Välj ett bra, helst kort, namn som innehåller a-z och/eller 0-9. åäö samt andra "konstiga" tecken är inte ok.
* Använd inte ett användarnamn som lätt kan spåras till dig (ex.vis för- eller efternamn), någon gång i framtiden vill du kanske inte att någon skall kunna se vad du skriver/skrivit.
* Använd inte ett namn på din häst eller något av dina andra djur, det kan bli olyckligt när djuret dör eller säljs. Om djuret dött är det ledsamt, men då kanske man kan se det som att man hedrar djuret med att inte byta användarnamn.

* Byt inte användarnamn, om du skrivit några inlägg är ditt namn välkänt och har betydligt högre status än ett helt okänt användarnamn.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Okej, bra då vet jag.

Och med "mail" menade jag PM, skrev bara lite tokigt. :)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Jag tycker också att det hade varit praktiskt om man skulle kunna ta bort sina egna trådar som inte längre är aktuella. Har man fått svar och är nöjd med det eller om man har bytt åsikt gentemot när tråden skrevs så hade det väl bara varit skönt att få dem "ur systemet"?

Men det jag egentligen undrar är hur jag bär mig åt för att ta bort bilder i mitt "galleri"? Tex finns det en bild på en katt som sedan länge varit såld och som kanske inte ens lever längre, och jag känner inte att det finns någon anledning till att låta den ligga kvar. Ingen av bilderna i galleriet är av intresse för mig (och säkert ingen annan heller) längre och det hade varit skönt att kunna ladda upp nya bilder utan att dra upp de gammla i rampljuset. Jag hoppas att det finns lite hjälp att få, så att jag kan bli av med dem flera år gammla bilderna. :)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Ok... vart kan man ändra sitt lösenord? Jag har kikat mig blind på "min sida"!
tacksam för svar... :)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Tror det är följande
Gå in under kontrollpanlen
sedan ändra dina uppgifter.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Tror det är följande
Gå in under kontrollpanlen
sedan ändra dina uppgifter.

okej, tack för tipset! men jag har löst det :p
men nu vet jag till nästa gång;)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

hur raderar svar och trådar???
jag har också lagt in en tråd på fel sida och måste flytta den, hur gör man?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Det går inte att radera eller flytta trådar eller svar, däremot kan du klicka på triangeln för att kontakta moderatorn och be att denne flyttar tråden :)
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Hej! Jag skulle vilja byta mitt användarnamn:carinabrink . och istället ha användarnamnet: Dressyr. Går det?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar samt byta användarnamn

Du råkade inte läsa första inlägget i den här tråden???

Där står hur du ska gå tillväga :angel:
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Jag håller faktiskt med dig ! Jag kommer aldrig mer lägga upp trådar som inte går att radera /ta bort !

Finns inga andra program som det är så hugget i sten ,som detta, och det är lite synd.

Ibland när man skriver så tycker man det är jättetydligt, sen när man läser igen så inser man att det kan feltolkas eller missuppfattas av de som man önskar ska svara på en fråga ! Då blir ju hela tråden fel och inte av intresse för ngn !?


Synd att det är så :confused:
Tack för mig !
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Jag har aldrig stött på några fora där man kan radera sina egna trådar. Om ingen har svarat kan man på vissa ställen ta bort innehållet (inte rubriken/tråden som sådan), om ingen har svarat, samma med inlägg man skrivit. Dock bara under någon minut.
Kan man inte stå för vad man skriver så är det enklast att inte skriva.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

kl

Väcker en gammal men nålad tråd med frågan: Efter ett namnbyte, hur länge är det tidigare namnet spärrat innan någon kan bruka det på nytt?
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Är det stormcast du tänker på? Annan stavning, då uppfattar systemet det som nytt antar jag.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Jo, men det är jag såklart helt medveten om. Jag undrar dock över Stormkast (mitt gamla, för de som inte vet), med den exakta stavningen.
 
Sv: Ta bort användarnamn/trådar, byta användarnamn, användartitlar

Det enkla svaret är att jag faktiskt inte vet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter 0 Ny medlem 2 Kravlare 10 Krypare 20 Stapplare 50 Gångare 100 Hoppare 200 Springare 500 Flygare 1000 Måndansare 5000...
2
Svar
24
· Visningar
4 614
C
Bukefalos Satt och pratade med en bukefalist och kom in på det här med titlarna man har på bukefalist - "flygare", "kastare" och allt det där. Det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 851
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp