Ta P-spruta på sig själv?

fijja

Trådstartare
ja, som rubriken säger, kan man ta p-sprutan på sig själv?
Jag vet att den ska i en muskel, rumpan eller alternativt låret. Tänkte ge mig själv den i skinkan, övre delen har jag fått veta.
Men är det lugnt att göra det? Vad kan hända?
 
Jag har redan fått den utskriven, frågade inte då för jag trodde att man kunde få tid hos bm/ssk den dag det var dags.
Har du ringt och pratat med dem? En spruta lär ju inte ta lång tid att ge. Och om inte annat säger de väl då om du kan ta den själv eller inte.
 
Har du ringt och pratat med dem? En spruta lär ju inte ta lång tid att ge. Och om inte annat säger de väl då om du kan ta den själv eller inte.
Ja jag ringde, och de hade ingen tid innan helgen.
Tänkte inte på att fråga om man kan ge den själv då, därför frågar jag här :) någon doktor eller sköterska kanske läser i forumet :)
 
Det var inte viktigt när jag tog min. Dock många år sen.
Tar man den då så är chansen att man blir fri från blödningar störst, och det känns väldigt viktigt för mig.
Har satt på ett emlaplåster nu och samlar mod, får väl se om jag vågar :I
 
Man kan använda kondom i 7 dgr om man inte tar den under mensens första tre dagar står det på 1177.
 
Tar man den då så är chansen att man blir fri från blödningar störst, och det känns väldigt viktigt för mig.
Har satt på ett emlaplåster nu och samlar mod, får väl se om jag vågar :I
Som jag har fått info om så handlar det om säkerheten bara.
 
Finns ingen garanti för att bli blödningsfri. Jag har inte tagit vid någon speciell tidpunkt alls. Förra omgången blödde jag ingenting, nu har jag mens en gång var 3:e månad.

Jag hade inte tagit den själv. Hade varit nojig för att det hamnat fel och inte få de verkningar det ska.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 401
Senast: Squie
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 453
Senast: skogaliten
·
Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 498
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp