Bukefalos 28 år!

Ta Ut Den!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jossan

Har en riktig j*la skitdag.
Skulle vilja ta en kniv och skära upp mig själv och ta ut ungjä*eln!
JAG KAN INTE ANDAS!!!!
Det är så förb*nnat jobbigt, och har varit det utan avbrott hela dagen, nu orkar ja bara inte mer :cry: .
Känns som att ha ett konstant tryck över bröstet/mellangärdet, som att ha en stenhård 200 kilos stock mot revbenen. Har ungefär 10% av min normala lungkapacitet och kan inte göra nånting, inte vila, inte sitta, inte ligga utan att det är j*ligt obekvämt...
Känner barnet långt upp mellan revbenen, typ 7 mil från underlivet. Vad gör han där???
Det trycker inte på neråt alls, det känns som han har kilat sig fast nånstans under brösten.

Finns det NÅT sätt att få honom att vända på sig? Jag får PANIK snart!


/Jossan
 
Sv: Ta Ut Den!!!

uuuu jag tycker jättesynd om dig!!
Den där känslan kommer jag väldigt väl ihåg *brrr*
och att inte kunna äta annat än miniportioner för det inte fanns plats :eek:

Håll ut kompis, det blir snart bra igen :love:
 
Sv: Ta Ut Den!!!

Nu blev det faktiskt *peppar, peppar* aningens bättre...
:bump:
När frustrationen lagt sig och gravidhormonerna lugnat sig ska jag kanske tillägga att jag älskar lilla bäbis och vill honom allt väl.
Mamma hade det bara väldigt jobbigt.

Tack till den som genom tankekraft gjorde att han vände på sig!


/Jossan
 
Sv: Ta Ut Den!!!

Åh, bär du också på en sån "skitunge" :D !
Min dotter låg likadant och jag vill mig minnas att tidvis var jag vääääääääligt frustrerad över det.
MEN, när hon väl kom ut så var det ett superduperperfektgulligtsnälltsovernärdetska-barn och än idag 10 år senare har hon fortsatt att sköta sig exemplariskt.

Din blir likadan, garanterat ;) !
Håll ut ;)
 
Sv: Ta Ut Den!!!

:) :) :)

Ibland känns det bara förjävligt eller hur... Får man fråga vilken vecka du är i?

Själv vill jag nästan samma sak varenda natt för mitt i natten vaknar jag och har så fruktansvärt ont i ryggen så jag inte kan ligga ner och om man inte ligger ner - hur ska man då sova?? Det går bort med alvedon, men nu vågar jag inte äta alvedon fler nätter i rad. Ska fråga barnmorskan om det idag när jag ska dit. Hoppas verkligen att hon säger att det är ok att jag fortsätter äta alvedon tills den tar sig ut (är i v 40). *suck*
 
Sv: Ta Ut Den!!!

Haha, va skönt att vi är fler som svär över våra ofödda barn ibland... :devil:

Jag är i v. 33+5 (enligt egna beräkningar v. 34+3).
Kan man förresten lita på sig själv...? Jag har stenkoll på vilken dag jag hade sista mens, betyder det att min beräkning stämmer bättre än ul? Dagar till ägglossning måste ju kunna skifta?

Idag mår jag i alla fall mycket bättre :banana: !
Tack Kristel, hoppas jag får en sån liten pärla som du verkar välsignats med. En kompis har tatuerat in "angel to some" "demon to others" på höger respektive vänster handled. Känns inte helt främmande...


/Jossan
 
Sv: Ta Ut Den!!!

Jossan skrev:
Jag är i v. 33+5 (enligt egna beräkningar v. 34+3).
Kan man förresten lita på sig själv...? Jag har stenkoll på vilken dag jag hade sista mens, betyder det att min beräkning stämmer bättre än ul? Dagar till ägglossning måste ju kunna skifta?
ALLA foster utvecklas likadant första delen av graviditeten, så UL ger "rätt" beräkning av tiden. Ägglossningarna kan ju komma på lite olika tidpunkter och sen kan det ju dessutom ta lite tid mellan ägglossning och befruktning också.
 
Sv: Ta Ut Den!!!

Mja, en kompis till mig var väldigt säker på när hon haft ÄL och UL-datumet stämde inte riktigt med vad ÄL-datumet sa. Hon hade kollat med UL-barnmorskan och tydligen finns en marginal på hela 5 dagar även för UL-datum. Känns jättekonstigt att man ändå litar så pass mycket på UL-datum när det är så stor felmarginal. Speciellt nu när det finns ÄL-tester som så tydligt kan säga när man har ÄL. Däremot tror jag man definitivt kan lita mer på UL-datum än datum beräknade utifrån sista-mens-dag.
 
Sv: Ta Ut Den!!!

Nu har jag för övrigt varit hos barnmorskan och fått klartecken att ta alvedon även under längre tid, så länge jag inte tar för många tabletter per dag. Skönt! Nu kan jag sova igen! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp