Tack, bensinupprorstråden!

mandalaki

Trådstartare
... du har just besparat mig 850 spänn.

I går och i natt hade jag ett besvärligt migränanfall. Värsta fasen är över, men vid 8 meddelade jag jobbet att jag inte kommer.

Sedan låg jag i halvdvala men började kolla Buke igen tills jag var mogen att somna om. Slöläste rätt långt i Bensinupprorstråden och tänkte Jaha, att det alltid är någon annan som ska betala.

När jag lagt ifrån mig mobilen för att sova hade jag kvar den tanken och funderade på mig själv och mina futtiga 400 mil om året. Och då - BILEN! Helvete, VAD ÄR KLOCKAN?

Varannan tisdag 9-12 får jag inte parkera på min sida av området för då är det gatsopning. Då måste jag alltså stå på andra sidan. Och det gjorde jag inte nu (för där var motsvarande förbud i går) - alltså skulle jag få böter. Minst två gånger har jag fått det när jag haft migrän, jag har legat i sängen och VETAT men inte kunnat ta mig upp för att flytta bilen. Och de kollar VARJE gång.

Nu var klockan 08:54. Så jag kastade mig ur sängen, kissade (kan vara riskabelt att låta bli när man är nervös) hoppade i vadsomhelst som låg närmast, tog på mina birkenstock för att slippa knyta skosnören och pinnade så fort jag kunde ner till bilen (jag är halt).

09:01 satt jag bakom ratten. Gjorde en u-sväng och parkerade på tillåten sida 09:02.

Så tack, tråden! 🙏🏼
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp