Tack, Sveriges kvinnor

mandalaki

Trådstartare
... Eller Vad är det för fel på Sveriges män?

Läser att i senaste Sifon skulle 7,1 proc av kvinnorna rösta på SD om det vore val i dag.

Och 25,9 proc av männen. 25,9 procent!

Hur kan det vara så stor skillnad?

Själv kommer jag att rösta på det parti som föreslår en begränsning av rösträtten för män. :arghh:
 
Många män är så korkade att man blir mörkrädd, samtidigt som de är rädda för att de tar deras jobb så går de bara på soc bidrag. Jag vet 25,9% det är F***** otroligt.
 
Många män är så korkade att man blir mörkrädd, samtidigt som de är rädda för att de tar deras jobb så går de bara på soc bidrag. Jag vet 25,9% det är F***** otroligt.
Ja, det är otroligt.

Eller är det lika otroligt att så få kvinnor skulle rösta på dem?
 
Kvinnor tänker mer som individer och har svårare att få till flockbeteendet. och många kvinner antar jag ser deras ytterst kvinno- fientliga politik.
Jag tänker att kvinnor verkar mindre främlingsfientliga än män - baserat på det där.

Men det är helt sjukt att en fjärdedel av svenska män är främlingsfientliga. Den delen av sd-s politik går inte att bortse från. Så röstar man på dem, så röstar man främlingsfientligt.
 
Jag tänker att kvinnor verkar mindre främlingsfientliga än män - baserat på det där.

Men det är helt sjukt att en fjärdedel av svenska män är främlingsfientliga. Den delen av sd-s politik går inte att bortse från. Så röstar man på dem, så röstar man främlingsfientligt.
Helt sant.
 
... Eller Vad är det för fel på Sveriges män?

Läser att i senaste Sifon skulle 7,1 proc av kvinnorna rösta på SD om det vore val i dag.

Och 25,9 proc av männen. 25,9 procent!

Hur kan det vara så stor skillnad?

Själv kommer jag att rösta på det parti som föreslår en begränsning av rösträtten för män. :arghh:

Bilden av extremkonservativa har väl alltid varit män så det är inte väldigt konstigt att det är många fler män.

Nästan konstigare att 8% av kvinnorna röstar på ett parti som vill förpassa deras rättigheter till 1800talsstatus. Mer än 1% , vilket man kan räkna med är felmarginalen i ett samhälle som föraktar kunskap, är konstigt.

När det finns minst 3 partier med en stark feministisk agenda .
 
@sjoberga men jag undrar om den genomsnittliga kvinnliga väljaren känner till så mycket om hur deras politik skulle påverka just kvinnor?
Jag tror mer att de värjer sig mot den där främlingsfientligheten.
 
Det är just föraktet mot kunskap, till och med om vad man själv röstar på , som jag har så svårt för. Att förstå eller bedöma .
Jag funderar på om det är allmänt missnöje som ligger bakom för männens del. Att män är mer benägna än kvinnor att vilja "röra om i grytan". (Jfr Trumps väljare ...)

Men hur missnöjd jag än är kan jag ju inte rösta på ett parti som är främlingsfientligt? Alltså kan jag bara dra slutsatsen att en fjärdedel av Sveriges män är främlingsfientliga. Och det skrämmer mig.
 
@sjoberga men jag undrar om den genomsnittliga kvinnliga väljaren känner till så mycket om hur deras politik skulle påverka just kvinnor?
Jag tror mer att de värjer sig mot den där främlingsfientligheten.
Jag tror tyvärr inte att kvinnorna har koll på SD's kvinnosyn, undrar hur många av SD's väljare som ens läst deras partiprogram? Eller det heter väl inte ens partiprogram hos SD?
 
SD står ju för en värdekonservatism där de önskar ett samhälle där mannen är familjens överhuvud och kvinnan förväntas ta en mer tillbakadragen roll. Det kanske är lättare att smälta/acceptera/se förbi om man är man?
...vilket är en av anledningarna till att man anser män från mellanöstern ha en dålig kvinnosyn som man kan skälla på :banghead: joråmensåatt

(är trött så jag hoppas ni inte missförstår vad jag menar).
 
...vilket är en av anledningarna till att man anser män från mellanöstern ha en dålig kvinnosyn som man kan skälla på :banghead: joråmensåatt

12512618_1730500297171282_9083096234889470446_n.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 867
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 226
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 728
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
24 886
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp