Bukefalos 28 år!

Tacksam eller orolig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Överallt kan man läsa om biverkningar i samband med graviditet! Jag är nu i ve 12+1 och jag har inte sett röken av varken matnoja eller illamående. Jaja jag vet vad ni tänker, jag ska bara hålla kä*t och vara glad för det. ;) Min sambo skrattar åt mig när jag gnäller över att magen inte växer och lovar att påminna mig när jag ser ut som barbapappa i mars! :D

Men samtidigt blir jag lite orolig. Är det normalt att inte märka någonting? Det är ju dessutom två därinne!

/Timsetim
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Var tacksam....För eller senare, kommer du att känna dig som en stor, svettig sjöelefant ;) Så ta tillvara den här tiden och njut så länge det varar :banana:
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Håller med Gnist,var tacksam,det är inte alls säkert att du kommer att varken få matnoja eller illamående,hade själv inget av det och var rätt "ogravid" hela graviditeten och det gick kanon endå.

Grattis och vad roligt med 2 bebbar...

Mvh Zaria
 
Sv: Tacksam eller orolig?

om sisådär 8 veckor och frammåt kommer du få en kalaskula så passa på och njut nu innan fogarna trilskas och konditionen är i botten ;)
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Roligt att de ska bli två! :banana: Grattis!
Jag skulle vara överlycklig om jag var du. Själv är jag i v7+3 och mår skiiiit! :eek:
 
Sv: Tacksam eller orolig?

jag kände mej inte heller ett dugg gravid... La inte på mej så många kilon, hade ingen matnoja, mådde aldrig dåligt och det värsta av allt jag blev SNÄLL :angel:
Min man brukar nu 15 år senare påminna mej om hur mesigt SNÄLL jag var när vi väntade barn :crazy:

Behöver jag skriva att han önskade att jag var gravid ofta, medans jag nöjer mej med en gång, ;) (+ ett älskat bonusbarn )

* Jenny *
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Jooo, jag är glad för att slippa illamåendet! Men liiiite gravid vill man ju allt känna sig! ;) Men som jag vet och ni skriver, tids nog så vill man nog inte vara så gravid längre utan önskar att bebbarna ploppar ut och det snabbt! :D

Det ska bli jättespännande med tvillingar. Fick en rejäl glädjechock när jag fick reda på det! Försöker samla så mycket positiv information som möjligt. Det finns redan tillräckligt många som vill påpeka hur JOBBIGT vi kommer att få det! Men som någon sa, vi vet inget annat så man har inget att jämföra med! Det är väl som om man har 5 eller 10 hästar i stallet, man får helt enkelt bli lite mer effektiv! :)

/Timsetim
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Gnist skrev:
För eller senare, kommer du att känna dig som en stor, svettig sjöelefant ;)

:rofl: :rofl:

Usch ja, det enda man vet med säkerhet är att man kommer att växa!

/Timsetim
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Jag är i v.12+1 idag och mår inte så överdrivet dåligt.
Inte så mycket matnojor direkt och inte mycket till mage.
Men jag vet av egen erfarenhet att blir värre med det sen =)
Har en son på 4 år så visserligen var det ett tag sen så det värsta har jag nog glömt.

Grattis till två små bebisar =)
 
Sv: Tacksam eller orolig?

Dubbelt grattis :D
Jag var väldigt nojjig runt den tiden, för då hade man slutat må illa och kände egentligen inte av någonting.. fast efter några veckor började jag känna sparkar, och det var härligt.
Vara gravid har varit helt okej ända tills nu, nu måste man ju praktiskt taget ha hjälp för att vända sig i sängen haha :D Och tänk, du har två där inne! :angel:

Anna, bf+4
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp