Bukefalos 28 år!

Tänk om man kunde få enhetlig information

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på en halvtimme film, träffade sen karriärcoach M... Och femte åsikten om hur ett cv ska skrivas. I övrigt verkade hen lite överraskad och imponerad av min utbildning, erfarenheter osv och fick se några av mina ansökningar, som behöver bantas i skrivmängd enligt hen Jag gör som övrigtga föreläsare sagt, håller mig inom ett A4... Är det inte bra om alla på Arcus pratar med varandra och kommer fram till ETT sätt hur man ska göra cv o personligt brev. Det börjar bli ganska förvirrande.

Foto eller inte foto,ingen selfie, professionellt... Betalar Arcus fotograf?

Personnummer inte personnummer.

Jag fick i alla fall hemläxa till nästa vecka, göra om CV't.. för 105'e ggn på 5 månader.

Hen hänvisar till sina erfarenheter i rusta o matcha. Om inte af skickat mig på arbetsförmågetest, hade nog rusta o matcha varit vettigare för mig. För M anser att jag är klar för APP/anställning för länge sedan och hen förstod min frustration att inte bli hörd. Så lite därför jag kunde "flexa" hem idag.

Jag tog tidig helg, är hemma nu så jag ska kika på något som heter Canva, Kanva eller liknande för att göra "professionellt", punktat, upospaltat CV....
 

Jisses, Canva är som Wordpress... rutorna far som projektiler fram och tillbaka. Jag har inte vågat undersöka om man kan mellanlagra nånstans... Jag är nästan klar med ett första utkast.

UTAN bild
 
Jag visade karriärcoach M, mitt första försök till CV, via Canva programmet och hen blev mäkta imponerad och bad mig mejla över det på direkten.

Det är sån HÄR feedback jag har väntat på i fem månader.
 
Mejl i morse från M:

Hej igen,
Nu har jag skickat ut en förfrågan till dem större fastighetsbolagen i Örebro, inom admin och reception. Ifall dem kan tänka sig en arbetsprövningsplats åt dig.
Med vänlig hälsning
M

Ska jag var ärlig och svara, att jag redan har gjort det... nej, jag låtsas att det regnar och ser vad som händer...

Ibland undrar jag, om de tror att vi är nya i rollen som arbetssökande allihop bland deltagarna på Arcus...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp