Marvin

Trådstartare
Vilka ska dit?

Jag funderar på att strunta i att åka, fått tidig Dressyrstart och sen terrängstart och dressyren inomhus. :wtf:

Min knäppa häst avskyr ridhus så jag ser fram emot en dressyr där hon hasar fram, skyggar för väggarna och hörnorna och inte går i närheten av kortsidan med domaren. :meh: :banana:
 
Jag har 2 hästar till start i h90 imorgon och Sigrid i *ig på söndag. Det börjar ta sig. Totalt har vi visst 12 hästar från stallet till start, men vi har en del finnar här :D
 
Vilka ska dit?

Jag funderar på att strunta i att åka, fått tidig Dressyrstart och sen terrängstart och dressyren inomhus. :wtf:

Min knäppa häst avskyr ridhus så jag ser fram emot en dressyr där hon hasar fram, skyggar för väggarna och hörnorna och inte går i närheten av kortsidan med domaren. :meh::banana:

Jag hade avanmält direkt :rofl:
 
Jag har 2 hästar till start i h90 imorgon och Sigrid i *ig på söndag. Det börjar ta sig. Totalt har vi visst 12 hästar från stallet till start, men vi har en del finnar här :D

17 hästar enligt dagens fb-uppdatering från Chefen? :confused: Tror jag ridit tävlingar (i forntiden) med färre starter än så sammanlagd! :rofl:
 
17 hästar enligt dagens fb-uppdatering från Chefen? :confused: Tror jag ridit tävlingar (i forntiden) med färre starter än så sammanlagd! :rofl:
Fast hela team Finland står inte uppstallade hos oss:D

Och jag njuter av resultatlistan i första avdelningen i 90 klass, bara 4 starter kvar och alla är felfria i terrängen utom 2. EXAKT så det ska vara i en 90-klass tycker jag!
Ja det var jättefin terräng, lite väl svår hoppning igen kan jag tycka. 90-banan + ett hinder och 3-kombination blev till 2* sen:meh:
 
Vi hade en bra dag med sovmorgon för mig till kl 06. Lyckades dessutom betydligt bättre med knopparna denna gången, yey! Dressyren kändes hyfsad med lite missar (snubblade i halten framför domaren, slog mot skänkeln precis innan avsaktningen från galopp), var inte jättenöjd, men blev ändå 66,2%, och hade hon inte sparkat åt mig så hade vi haft 69% (Var en 7:a som blev ändrad till en 4:a pga omslag efter sparken). 7,5 på skritten, jag fattar inte hur det gick till! :eek:

Hoppningen gick bättre för oss denna gången, det var MYCKET lugnare på framhoppningen vilket passar oss bra. Visade henne lite hinder när vi kom in på banan och sen var det inga större problem. Hon klonkade i flera gånger, men hade bara 1 ner, så jättenöjd med det.

Terrängen var jätterolig!! Hon var dock ganska tittig, och gjorde ett fult stopp på framhoppningen, så jag fick sitta ner och rida i början av banan och det gick inte särskilt fort, men hellre att vi kommer runt! Felfri på hinder med 10 tidsfel. :banana:

Flera som var ledsna över att bli uteslutna i hoppningen för att de hoppade fel kombination. Det fanns två identiska kombinationer bredvid varandra (men bara en på banskisssen), och den ena var tydligen för ponnyer (den var ca 10 cm kortare) och den andra för häst. Tittade man noga så stod det en lapp med "ponny" och "häst" på inspången, men det var en del som missade det, surt!
 
Flera som var ledsna över att bli uteslutna i hoppningen för att de hoppade fel kombination. Det fanns två identiska kombinationer bredvid varandra (men bara en på banskisssen), och den ena var tydligen för ponnyer (den var ca 10 cm kortare) och den andra för häst. Tittade man noga så stod det en lapp med "ponny" och "häst" på inspången, men det var en del som missade det, surt!

Likadant varje år, står kombinationer bredvid varandra o några tar fel. Tycker de kan sluta med att ställa dom bredvid varandra, ska ju inte hända o visst man ska vara uppmärksam men herregud hur svårt kan de vara?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 423
Senast: LaMagia
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 475
Senast: Exotizc
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 027
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp