Tailormade Temptation

pastejja

Trådstartare
Någon som har träffat avkommor till den här hingsten och kan berätta om intryck, framförallt med tanke på temperamentet?
 
Sv: Tailormade Temptation

Två stycken har ju blivit uttagna till elitfölaktionen i Flyinge den 17/9. Kolla på Tidningen ridsports hemsida.
 
Sv: Tailormade Temptation

Tack för svar. Jag vet att fölen blir riktigt fina att se på, men var mest nyfiken på hur de blev i förhållande till modern, men kanske mest om hur de verkar bli till temperamentet.
 
Sv: Tailormade Temptation

Kan svara på det om ca en vecka för då kommer ett föl efter honom till mig för uppstallning :)
 
Sv: Tailormade Temptation

Ursäkta trådkapningen :o , men undrar också lite om TT.
Verkar han förärva sig bra? tempramentet säger ju en del ska vara lite skarpt.. Någon som sett honom live?
 
Sv: Tailormade Temptation

Denna tråd tappa jag.

ARGH! Aldrig jag tar ett föl efter honom. Det fölet kallade vi monsterhästen :rofl: Är nog tur vi inte ägde det för vi var flera som ville vrida huvudet av honom ibland :o Nej.. skarp är bra uttryck. Han var skarp, lynnig, svår att uppfostra osv. Men vi brottade ner honom till slut (läs: fällde fanskapet i boxen!)
 
Sv: Tailormade Temptation

Haha.. han blev såld av ägaren. Nya ägaren vågade inte ens lasta honom :o

Men jag lastade honom på stukat ben ;) Han hade lärt känna mig.

Positiva är att + på alla gångarter! Kommer bli riktigt fin som stor men han var hård i huvudet. Tog mig 4 månader knäcka mig förbi hans lynne och han började lyssna på mig. Sen följde han mig. Men innan fick både jag och stallägaren lårkakor, bett och anfall. Jag har brottat ner honom både i box och lösdriften. Hovslagaren vägrade verka honom så fick ta ut en annan :o Han var INTE en rolig häst så var så skönt slå igen transportdörren och vinka adjö åt monstret ;)
 
Sv: Tailormade Temptation

Funderar på om jag har bilder eller något. Skitvacker hingst var det. Rörde sig verkligen helt underbart osv. Bra typ och allt.
 
Sv: Tailormade Temptation

Han var inte ens könsmogen då. Var bara månader gammal. Men nej inget hingstmaterial kan jag säga med det huvudet.
Hoppas hon kastrerade honom så fort möjlighet fanns för.. hujj vilken huvudvärk ;)

Men så fin. Från dag ett! Växte hela tiden jämnt och fint. Inte som mina andra som for åt alla håll ;)
 
Sv: Tailormade Temptation

Ska se om jag kan rota på min gamla hårddisk i veckan. Är från förra året och datorn kraschade i våras så inget kvar här :)
 
Lite gammal tråd, men tänkte kapa den lite, kan tillägga han absolut inte gör "lätta tant hästar" men afkom som är mycket på alerten, pigga, med mycket nerv och ett känsligt temperament. Har själv ett stycken 7års sto efter honom, utroligt snygg, med mycket bra rörelser, men haft väldigt många utfordringer med hennes psyke! Väldigt känslig och het häst, med mycket nerv, inte dum, men definitivt så hon är väldigt känslig för sin ryttare och kräver en tydlig ledare, men inte för hård heller då hon då blockerar totalt.
Har hört lite stories om att mr TT himself va väldigt svår som unghingst, och pratat med flera andra som äger afkommer efter honom som också hade problem med psyket - helt enkelt inte amatör hästar, men mer hästar för folk som vet hur man rider och hanterar såna hästar! Men snygga som fan, med mycket gång - definitivt.
 
Har ett sto på 5 år som jag har ägt i 1 år. Hon var ganska yster o explosiv när jag köpte henne. Har krävt en del att få henne stabil men nu är hon helt fantastisk att hålla på med. Gäller att vara konsekvent med henne o egentligen är hon världens snällaste o goaste häst man kan tänka sig men kräver vänlig men tydlig hand. Hon har en helt fantastisk ridbarhet o tre mjuka luftiga o bra gångarter. Den finaste häst jag har suttit på helt enkelt.
 

Liknande trådar

Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
279
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 325
Senast: Lea88
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 053
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
480
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp