Tangel teaser

MidnightSoul

Trådstartare
Tycker ni denna borste är bra eller dålig. Funderar på att köpa en nock off på den iochmed att det blir lika dyr som en vanlig hårborste och jag inte är direkt nöjd med dessa.
 
Vad har ni för typ av hår som har testat det?
Jag har super tjockt/mycket (och halvlångt) hår och är mkt skeptisk till hur sådan borste skulle ta sig igenom håret..
 
Vad har ni för typ av hår som har testat det?
Jag har super tjockt/mycket (och halvlångt) hår och är mkt skeptisk till hur sådan borste skulle ta sig igenom håret..

Jag har supertjockt hår + 140 slingor löshår (och då har jag ändå sidecut på halva skallen), det funkar skitbra på mitt enorma hår!
 
Grymt bra FÖRUTOM utformningen, den ser ju ut som en skalbagge. Man får INGET grepp om den . Vet inte hur många gånger jag tappat den och den flygit in i bokhyllor, speglar och diverse andra grejer :rofl::banghead:
 
Då ska en sådan inhandlas. Ganska skönt räknade med en hundring extra på kattmaten för jag visste inte det blev frakt eller inte. Ingen frakt så en leksakspåse till katten och en hörborste till mig så blir det bara några kronor extra än det som räknades till kattmatsinköpet denna månad :)
 
Jag har en svinhårsborste från åhléns, föredrar den faktiskt. Bra handtag, större yta och reder ut trassel lika effektivt.
 
Tycker ni denna borste är bra eller dålig. Funderar på att köpa en nock off på den iochmed att det blir lika dyr som en vanlig hårborste och jag inte är direkt nöjd med dessa.

Jag har en kopia som jag tycker är riktigt bra, den har även handtag (hade en riktig tangel förut, men gillade den inte för att den inte hade handtag!)
Min kostade bara 100 kr hos frisören.
 
Jag köpte min första för ca 2 år sen och har inte känt för att använda någon annan borste, är helnöjd.
Visst hoppar den ur handen ibland, men jag ser det mest som om jag inte varit försiktig nog och den fastnat i en tova jag missat, föredrar att den hoppar ur handen då.

Det tar lite extra tid att borsta igenom mitt hår om jag jämför med andra borstar med längre borst, men det är hur den är utformad för att vara mer skonsam och inte hugger lika lätt i tovor, så att man måste ta sig tid att reda ut håret och inte sliter på det lika mycket.

Jag tycker det är värt den extra tiden det tar, inte särskillt lång tid.

Vet inte vad folk generellt räknar som som långt och tjockt hår, mitt hår är både långt (nedanför rumpan) och tjockt och jag trivs som sagt ypperligt med den här bortsten.
 
Har en till dottern som har tunnt hår som tovar sig typ jämt i bak, och borsten är jättebra till detta!
 
Jag har en kopia som jag tycker är riktigt bra, den har även handtag (hade en riktig tangel förut, men gillade den inte för att den inte hade handtag!)
Min kostade bara 100 kr hos frisören.

Jag har hittat en för 80 kr så jag är hel nöjd. Det var vad en helt vanlig hårborste kostar oavsett och nu kanske mitt hår inte blir lika slitet. Tunt fint hår som gärna hittar på saker på egen hand.
 
Tycker ni denna borste är bra eller dålig. Funderar på att köpa en nock off på den iochmed att det blir lika dyr som en vanlig hårborste och jag inte är direkt nöjd med dessa.
Den är superbra! Finns ju även Tangle brusch (med handtag) om man inte gillar formen. Hittade till bra pris på fyndiq
 
jag älskar den. Reder ur alllt möjligt trassel utan att man drar med sig halva huvudet. Den är effektiv men snäll.
Har en sambo som efter nån timma headbangandes på scen ser ut som att han skaffat en fetingdreadlock i nacken. Då är faktiskt den där borsten det enda som fungerar.
 

Liknande trådar

Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
305
Senast: Human
·
Hemmet Sitter och funderar på om man skulle byta gamla trötta tätningslister mot ullsnöre istället för silikonlister. Jag har fem fönster i...
Svar
7
· Visningar
713
Kropp & Själ Har aldrig ägt en eltandborste! Jag har dock förstått att de borstar mycket bättre än vanliga tandborstar så nu har jag tänkt...
Svar
8
· Visningar
682
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har just nu en Garmin vivomove som jag tycker är hyfsat snygg. Men den är repig och jag är inte helt nöjd med funktionen, så jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 232
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp