Tangenter som slutat fungera

Piek

Trådstartare
Några bokstäver på mitt tangentbord har slutat fungera. Det är e, d, c och 3.
Eftersom jag har e i mitt lösenord för att ens kunna logga in på datorn får jag inte igång den...

Finns det nån lösning? har lite saker jag hade behövt fixa på datorn typ igår :(
 
Det kanske är något skräp som ligger under tangenten och blockerar den (har råkat ut för det, ät inte knäckebröd vid datorn :o). Gör rent och se om det blir bättre.
 
Skaffa nytt tangentbord? Bla F har slutat funka på min bärbaras tangentbord, men jag kör på ett usb-inkopplat tangentbord istället utan problem
 
Några bokstäver på mitt tangentbord har slutat fungera. Det är e, d, c och 3.
Eftersom jag har e i mitt lösenord för att ens kunna logga in på datorn får jag inte igång den...

Finns det nån lösning? har lite saker jag hade behövt fixa på datorn typ igår :(
Där har du fördelen med touchscreen ;). Vi befinner ju oss i år 2015:cool:. Tangentbord.....stenåldern
 
Tak för ra svar allihop, som ni kansk sr är problmt int löst än mn jag lykas ta mig in i atorn iallafall ;) tt nytt tangntbor får införskaffas när jag tar mig till stan tror jag... Ursäkta stavningn i t här inläggt ;)

:D :D
Jag var tvungen att ta min laptop till vår IT avdelning och teknikern skruvade isär den - han undrade om jag åt frukost och hade katten i på tangentbordet ofta O_o

Är väl hlt normalt att kattrna sovr på tangntbort oh att ha atorn i knät när man ätr frukost? Haha förvånar mig int om problmt liggr är...

Pilla av tangenterna som inte funkar och rengör under.

Hur pillar man loss tangntrna? Vill int ha sönr något...
 
Köp ett nytt tangentbord, jag har också´fixat och trixat när de har säckat men de har aldrig blivit bra igen och till slut ger man upp och köper ett nytt. Jag har en förmåga att spilla saker, plus att katten gärna ligger på det, så jag köper numera snorbilliga tangentbord och accepterar att jag måste byta varje år eller något sådant. Senaste, förvisso inte trådlöst men ändå, kostade 70kr på Kjell ;)

Inga mer apple tangentbord för ett antal hundralappar för mig hur snygga de än är. :meh:
 
Börja med att vända upp och ner på det och skaka på det. Hårfön och dammsugare kan också hjälpa eller om du har tillgång till tryckluft.

Man kan pilla bort tangenterna också. De mindre brukar vara relativt lätta att få av och på medan de större som mellanslag och efter kan vara besvärliga att få tillbaks. Det finns en liten risk att man skadar tangenterna och inte får tillbaks dem.

Externt tangentbord lär fungera också, kostar någon hundralapp.
 
Det finns förresten skydd som man kan ha över tangentbordet, i silikon tror jag, då kommer inget skräp in under tangenterna. Tyvärr finns det väl inte ett som passar alla tangentbord.
 
Tak för ra svar allihop, som ni kansk sr är problmt int löst än mn jag lykas ta mig in i atorn iallafall ;) tt nytt tangntbor får införskaffas när jag tar mig till stan tror jag... Ursäkta stavningn i t här inläggt ;)



Är väl hlt normalt att kattrna sovr på tangntbort oh att ha atorn i knät när man ätr frukost? Haha förvånar mig int om problmt liggr är...



Hur pillar man loss tangntrna? Vill int ha sönr något...

Du för in något under tangenten och bänder försiktigt tills den snäpper loss. Tangenterna brukar sitta fast i en liten plastställning som flexar upp och ner. Finns massor med instruktionsfilmer på youtube.
 
Men passa dig för vissa tagentbord får man inte tillbaka tagenten när man väl fått bort den :meh: på min förra laptop var det som höll fast tagenten i kors under på nått vänster, helt omöjligt att få rätt vilket resulterade i tagenten som satt på sniskan och knappt funkade för det...
 
Glider in o frågar typ samma sak då :p

Jag kan inte skriva "frågetecken" eller "snestreck" med mitt tangentbord:mad: men +funkar. Vad är felet :confused:
De andra tangenterna typ ( & ) funkar som de ska...O_o:banghead:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 778
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 102
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp