Tänk positivt för tusan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker och försöker. Men jag vet inte vart min gnista har tagit vägen. Den där viljan som jag alltid har haft är det stor brist på. Dagarna går i en slags grådassig dimma och någon glädje kan jag inte känna. Jag gör det jag måste och ibland händer det t.o.m. att jag gör någon insats i hemmet. I förrgår var jag ganska aktiv, plockade undan lite grejer, dammsög yogamattan, bar upp ren tvätt till garderoben och lite sånt. Dagen efter kom jag inte upp ur sängen förrän vid lunchtid.

Jag funderar på om jag borde göra något nytt, t.ex. börja dansa eller gå på karate. Skulle det kunna ge något? Eller så kanske jag borde delta i någon meetup-aktivitet? I nästa andetag tänker jag att all tid jag har tillgodo går åt i stallet eller i trädgården. Det finns nog ingen tid och ork över till varken dans, karate eller annat. Åtminstone inte regelbundet.

En annan idé, som faktiskt psykologen kläckte, var att ordna med en Buketräff. Ja, det skulle ju gå att ordna. Här finns 6 extra sovplatser. Men det skulle också innebära att jag måste få mitt hem något sånär presentabelt. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Nu tar jag lite då och då i förhoppningen om att det ska bli hyfsat så småningom i alla fall.

Så jag försöker hitta saker att bli glad av men det går trögt. Jag försöker vara omtänksam mot mig själv, men vet inte om det gör någon större skillnad.
 

Jag försöker och försöker. Men jag vet inte vart min gnista har tagit vägen. Den där viljan som jag alltid har haft är det stor brist på. Dagarna går i en slags grådassig dimma och någon glädje kan jag inte känna. Jag gör det jag måste och ibland händer det t.o.m. att jag gör någon insats i hemmet. I förrgår var jag ganska aktiv, plockade undan lite grejer, dammsög yogamattan, bar upp ren tvätt till garderoben och lite sånt. Dagen efter kom jag inte upp ur sängen förrän vid lunchtid.

Jag funderar på om jag borde göra något nytt, t.ex. börja dansa eller gå på karate. Skulle det kunna ge något? Eller så kanske jag borde delta i någon meetup-aktivitet? I nästa andetag tänker jag att all tid jag har tillgodo går åt i stallet eller i trädgården. Det finns nog ingen tid och ork över till varken dans, karate eller annat. Åtminstone inte regelbundet.

En annan idé, som faktiskt psykologen kläckte, var att ordna med en Buketräff. Ja, det skulle ju gå att ordna. Här finns 6 extra sovplatser. Men det skulle också innebära att jag måste få mitt hem något sånär presentabelt. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Nu tar jag lite då och då i förhoppningen om att det ska bli hyfsat så småningom i alla fall.

Så jag försöker hitta saker att bli glad av men det går trögt. Jag försöker vara omtänksam mot mig själv, men vet inte om det gör någon större skillnad.
Kan du inte b;rja med att byta avatar? Den är så svart:D
 
"Få mitt hem någotsånär presentabelt", för vem, dig eller gästerna som garanterat skiter fullständigt i kaoset? Jag kan lugnt konstatera att dom absolut roligaste och mest minnesvärda fester jag varit på har varit där kaos fått råda.

Om du inte sett den så gå gärna med i fejjangruppen "Family live, the true story" och du kommer att bli botad från städhysteri för flera generationer framåt. :up:
 
Jag försöker och försöker. Men jag vet inte vart min gnista har tagit vägen. Den där viljan som jag alltid har haft är det stor brist på. Dagarna går i en slags grådassig dimma och någon glädje kan jag inte känna. Jag gör det jag måste och ibland händer det t.o.m. att jag gör någon insats i hemmet. I förrgår var jag ganska aktiv, plockade undan lite grejer, dammsög yogamattan, bar upp ren tvätt till garderoben och lite sånt. Dagen efter kom jag inte upp ur sängen förrän vid lunchtid.

Jag funderar på om jag borde göra något nytt, t.ex. börja dansa eller gå på karate. Skulle det kunna ge något? Eller så kanske jag borde delta i någon meetup-aktivitet? I nästa andetag tänker jag att all tid jag har tillgodo går åt i stallet eller i trädgården. Det finns nog ingen tid och ork över till varken dans, karate eller annat. Åtminstone inte regelbundet.

En annan idé, som faktiskt psykologen kläckte, var att ordna med en Buketräff. Ja, det skulle ju gå att ordna. Här finns 6 extra sovplatser. Men det skulle också innebära att jag måste få mitt hem något sånär presentabelt. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Nu tar jag lite då och då i förhoppningen om att det ska bli hyfsat så småningom i alla fall.

Så jag försöker hitta saker att bli glad av men det går trögt. Jag försöker vara omtänksam mot mig själv, men vet inte om det gör någon större skillnad.

Mitt hem är oftast ett fullständigt kaos och väldigt sällan presentabelt, så jag är van :p:rofl:
 
Mitt hem är oftast ett fullständigt kaos och väldigt sällan presentabelt, så jag är van :p:rofl:
För mig är det en trivselfaktor att ha något så när hyfs i huset. Sen tänker jag ur praktisk synvinkel också. Ska det vistas en massa folk i huset behövs det tomma avställningsytor för maten, plats för alla att kunna ha tallriken på ett bord, stolar till alla att sitta på o.s.v. Att sitta på golvet bland dammråttorna ser jag inte som något alternativ.
 
Buketräff inkluderande några timmars "röjning" av gästerna såklart. Du agerar bara arbetsledare och håller ett vakande öga på att det blir som du vill.
Det blir nog för jobbigt att styra sånt. Då måste jag tala om vart varje pryl ska ligga och sen lär jag vara klar för den dagen och bara önska mig en skön säng att sova i. Jag lär inte ha energi över för att vara social sen.
 
Jag försöker och försöker. Men jag vet inte vart min gnista har tagit vägen. Den där viljan som jag alltid har haft är det stor brist på. Dagarna går i en slags grådassig dimma och någon glädje kan jag inte känna. Jag gör det jag måste och ibland händer det t.o.m. att jag gör någon insats i hemmet. I förrgår var jag ganska aktiv, plockade undan lite grejer, dammsög yogamattan, bar upp ren tvätt till garderoben och lite sånt. Dagen efter kom jag inte upp ur sängen förrän vid lunchtid.

Jag funderar på om jag borde göra något nytt, t.ex. börja dansa eller gå på karate. Skulle det kunna ge något? Eller så kanske jag borde delta i någon meetup-aktivitet? I nästa andetag tänker jag att all tid jag har tillgodo går åt i stallet eller i trädgården. Det finns nog ingen tid och ork över till varken dans, karate eller annat. Åtminstone inte regelbundet.

En annan idé, som faktiskt psykologen kläckte, var att ordna med en Buketräff. Ja, det skulle ju gå att ordna. Här finns 6 extra sovplatser. Men det skulle också innebära att jag måste få mitt hem något sånär presentabelt. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Nu tar jag lite då och då i förhoppningen om att det ska bli hyfsat så småningom i alla fall.

Så jag försöker hitta saker att bli glad av men det går trögt. Jag försöker vara omtänksam mot mig själv, men vet inte om det gör någon större skillnad.
Om du verkligen vill byta miljö så är du välkommen hit. Det finns ett eget gästrum.
 
För mig är det en trivselfaktor att ha något så när hyfs i huset. Sen tänker jag ur praktisk synvinkel också. Ska det vistas en massa folk i huset behövs det tomma avställningsytor för maten, plats för alla att kunna ha tallriken på ett bord, stolar till alla att sitta på o.s.v. Att sitta på golvet bland dammråttorna ser jag inte som något alternativ.

Eh... du har ju sett hur det ser ut hos mig när det är fest. Plus att jag brukar ju låta de stackars gästerna ta undan en massa bråte så de har någonstans att sova ("Släng in allt i ladan, jag sorterar senare") :angel: :D
 
Man kan ju också ordna en buketräff utanför hemmet om man vill. Finns det någon billig lokal att hyra för själva träffen/festen? Finns det hotell, B&B eller vandrarhem till vettigt pris i närheten?

Överlag tror jag ju i och för sig att (vettiga!) gäster bryr sig mycket mindre om lite stök än vad man själv gör.....
 
Eh... du har ju sett hur det ser ut hos mig när det är fest. Plus att jag brukar ju låta de stackars gästerna ta undan en massa bråte så de har någonstans att sova ("Släng in allt i ladan, jag sorterar senare") :angel: :D
Jag har inte noterat det. Troligen är jag blind.

Man kan ju också ordna en buketräff utanför hemmet om man vill. Finns det någon billig lokal att hyra för själva träffen/festen? Finns det hotell, B&B eller vandrarhem till vettigt pris i närheten?

Överlag tror jag ju i och för sig att (vettiga!) gäster bryr sig mycket mindre om lite stök än vad man själv gör.....
Bygdegården går att hyra och finns 100 meter bort. B&B finns 7 km bort. Vandrarhem 25 km bort. Vad det kostar vet jag inte men det känns lite överambitiöst och overkill när en prislapp kommer på tal.
 
Jag tänker att du måste lära dig hushålla med orken. Gör inte massor på en dag även om du mår bra. Dela upp sysslorna, gör kanske en extra yoga eller ta en extra promenad istället för fullt hushållsarbete.
Tillåter dig att ta en tupplur mitt på dagen om du vill.

Svårt att begränsa sig de dagar man mår bra (bättre), men ibland nödvändigt.
 
Jag tänker att du måste lära dig hushålla med orken. Gör inte massor på en dag även om du mår bra. Dela upp sysslorna, gör kanske en extra yoga eller ta en extra promenad istället för fullt hushållsarbete.
Tillåter dig att ta en tupplur mitt på dagen om du vill.

Svårt att begränsa sig de dagar man mår bra (bättre), men ibland nödvändigt.
Ja, jag vet. Jag gör inte särskilt mycket i taget heller. Det blir lite här och lite där. Men tydligen blir jag trött av det lilla i alla fall.
 
Magiana, ta nu det här på rätt sätt men du ställer upp alla svårigheter istället för att se alla möjligheter i nästan allting. Saker löser sig, jag och Inte_Ung åkte ju på buketräff till både Västerhaninge ToR samt Örebro mitt i vintern på såphala vägar och till Västerhaninge är det nästan 12 mil enkel resa. Alla problem har en lösning och livet är fullt av möjligheter.
 
Tack! Stämmer det att du bor i Tyskland? Jag har ju fortfarande ett jobb att sköta så det är lite väl långt dit.
Jo jag bor utanför Nürnberg.

Om du gillar att bada så kan jag locka med thermalbad. Otroligt avslappnande att bada i varmt vatten. Googla på Palm Beach i Stein så ser du hur det ser ut på mitt närmaste therme.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 032
F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp