Tänka först, skriva sen

Maqurell

Trådstartare
Så här i valtider så skrattar man åt det man kan. Just idag skrattar jag åt en valaffisch från kd där det står:

Hårdare straff
För vålds- och sexualbrottslingar!

Visst finns det de som tror på hårdare straff men vilka är för sexualbrottslingar? Inte många tror jag!
 
Piratpartiet har en closeup på katt i bakgrunden där de frågar varför FRA samlar in info om folks sexuella läggning
10464276_10152618994986197_5709424998328785307_n.jpg


Kalla in en grafisk mediastrateg säger jag. :banghead:

Jag fick också ett kuvert från SD i går. Där står "Risken finns att du håller med oss". Nejmensåatte. :banghead:
 
Jag fick också ett kuvert från SD i går. Där står "Risken finns att du håller med oss". Nejmensåatte. :banghead:

Det där från SD reagerade jag på också men tänkte att det speglade deras generella kunskapsnivå :meh: Fast det är klart, det är ju svårt att veta skillnaden på risk och chans! :cautious: :p
 
Apropå politik och kolor, så är jag personligen nästan beredd att sälja min själ, eller åtminstone min röst, till det parti som aktivt verkar för att snarast återinföra ÄKTA Ako-kolor.

Dvs INTE Sockerbageriets patetiska försök till substitut, samt så ska alla varianter återinföras: mint, chok, grädd och frukt. Och så ska det vara rätt typ av vaxartat papper, inte en vidrig blank plastbit. Sockerbageriet borde bannlysas. Och jag vet att jag inte är ensam om denna hjärtefråga. (Ett tips till politikerna out there - valfläsk är inget i jämförelse med valkola).
 
såg igår att kundvagnarna på Maxi var tapetserade med Kds lokala valpropaganda: "gratis parkering på alla länets sjukhus" (min formulering, minns inte exakt hur de skrivit)

Jag undrade bara i mitt stilla sinne hur de kan tro att någon vill rösta på dem för att de vill införa gratis parkering vid sjukhusen? Är det verkligen något som lockar väljare??
(Och detta när det redan innan råder stor brist på parkeringsplatser vid sjukan i Kalmar... Det kostar typ 5 kr/timme att parkera och jag skulle hellre betala det dubbla om pengarna gick till att skapa nya parkeringsytor)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 636
Senast: Hedinn
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 379
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp