Tänka på när man anlitar tränare

HaloMills

Trådstartare
Mina två döttrar rider, de är duktiga och har egen ponny som är duktig dressyr och hopp ponny, väldigt välutbildad, har hos tidigare ägare tävlats mycket inom hoppning , ingen av tjejerna vill dock tävla. De rider varierat. Jag hjälper yngsta dottern med ridningen och är med när hon rider på banan, vi rider ofta ut i skogen tillsammans. Äldsta dottern vill rida självständigt, är tonåring. Har dock börjat fundera på att ta ut tränare till oss. Har inte gjort det tidigare. Vad ska jag söka hos denna tränare för att bäst matcha mina tjejer? Vad kan man räkna med är normaltaxa så att säga? Vi bor i uppland. Antar att det varierar mellan olika tränare men med tjejernas förutsättningar? Skriv om hur ni tänker kring tränare. Hur ofta och vad som är viktigt?
 
Det viktigaste är ju att ryttaren klickar m tränaren och att den förstår tränarens instruktioner. Olika tränare passar olika individer , man får pröva sig fram helt enkelt. Mina rider för olika tränare i olika dicipliner och vi har ibland bytt tränare inte för att vi är missnöjda utan för att det är nyttigt att rida för olika. Kostnad varierar grovt mellan olika tränare huvudsaken är att det ger något tycker jag, lycka till
 
Hör runt med hästfolk i närheten vem de rider för! Sen är det bara att prova tills man hittar en som man är nöjd med :)
Vad olika tränare tar är jätte olika jag har ridit för 200-500 kr/timmen + ridhus hyra och milersättning. När det varit 200 kr har vi fått vara två eller tre st samtidigt.
 
Finns ju även andra träningslicenser än den ridsportförbundet har, jag brukar rida för en centrerad tränare här i Uppland och är väldigt nöjd med henne. Pedagogisk och anpassar sig väl efter både häst och människa :)
 
Vill du att båda barnen ska ha samma tränare eller går det bra om de har olika?
Håller med vad som skrivits ovan att du ska höra dig för och se vilka andra tränar för, annars kan du även höra av dig till ridskolor i området. Ofta är det så att ridinstruktörer där åker ut och har privata träningar också.
 
Det viktigaste är ju att ryttaren klickar m tränaren och att den förstår tränarens instruktioner. Olika tränare passar olika individer , man får pröva sig fram helt enkelt. Mina rider för olika tränare i olika dicipliner och vi har ibland bytt tränare inte för att vi är missnöjda utan för att det är nyttigt att rida för olika. Kostnad varierar grovt mellan olika tränare huvudsaken är att det ger något tycker jag, lycka till
Tack, ja jag ska lägga ut tentaklar och se var vi hamnar.
 
Vill du att båda barnen ska ha samma tränare eller går det bra om de har olika?
Håller med vad som skrivits ovan att du ska höra dig för och se vilka andra tränar för, annars kan du även höra av dig till ridskolor i området. Ofta är det så att ridinstruktörer där åker ut och har privata träningar också.
Det smidigaste vore om de har samma men huvudsaken är att det blir bra för båda, så antar att vi får pröva oss fram helt enkelt. Ja just ja, ridskolor kan ju vara en superbra ide. Tack
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 078
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 013
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 749
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 407
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp