Tapet i hall,tips?

Fibusen

Trådstartare
Vi ska snart flytta in i vårat hus,och börjar kika på lite tapeter! :D

Så här ser hallen ut,ganska liten med andra ord,så vi behöver ha en någorlunda ljus tapet,fast kanske inte vit eftersom den kanske blir skitig lätt... Allt det bruna ska antingen bort eller vitmålas. Vi kan absolut tänka oss något mönster,men åter igen så lär man ju tänka på storleken på hallen... Ett plus vore om tapeten gick någorlunda bra att torka av också då vi har både hundar och småbarn....

"Skrubben" till höger ryker ev,beroende på hur det ser ut bakom. Framför skrubben (som inte synns i bild) går det in ett litet utrymme där dom i dagsläget hänger sina kläder och har sina skor. Om det går att få bort skrubben så kommer det kännas lite luftigare iaf. Där byrån står kommer vi ha en stor spegel,det är det enda vi vet.

Vad har ni i hallen?

9266638.jpg
 
Vi har den här tapeten i vår hall. Förmodligen inte alls er stil om jag får gissa ;) Men det som är så bra med den är att den får hallen att kännas större. Vi hade en vanlig vit bredrandig tapet innan och skillnaden under tapetseringens gång var markant, rummet bara växte. Så jag tycker inte ni ska vara rädda för mönstrat, men välj ett mönster som förstorar (hyfsat småmönstrat).
 
Vi har målat i nån ljus lattenyans. Helt okej, men var mest en snabb lösning som skulle fixas sen. Gillar att den är mjuk, varm, välkomnande, förlåtande och samtidigt rätt ljus och fräsch.
 
Vi har den här tapeten i vår hall. Förmodligen inte alls er stil om jag får gissa ;) Men det som är så bra med den är att den får hallen att kännas större. Vi hade en vanlig vit bredrandig tapet innan och skillnaden under tapetseringens gång var markant, rummet bara växte. Så jag tycker inte ni ska vara rädda för mönstrat, men välj ett mönster som förstorar (hyfsat småmönstrat).

Jag tycker om dom,men maken tycker det blir för mycket! ;)

I förra huset hade vi denna:
40571_1480354803064_4218645_n.jpg


Men då hade vi en megahall....
 
Vi har den här!
MISP1068.jpg

Jag älskar alla taper från Miss Print, dom är inte svåra att få tag i heller :).

http://www.missprint.co.uk/wallpaperranges.php

Du har inte lust att ta en bild i eran hall så jag får se hur den ser ut när den sitter på väggen? Är rädd att det gula blir lite väl gult,men den kanske finns i andra färger.... Ska genast kika in iallafall! :)

Edit: Och redan på startsidan så vart jag lite småkär! ;) *Sparar sidan som favoriter*
 
Jag har en tapet som är enfärgad samtidigt som det är mönster i den. Botten är helt enfärgad och så är det små reliefmönstrade bladliknande och just reliefränderna är lite mörkare i färgen. Relieferna är små o bladen är placerade så att det ser lite rutigt ut. Min hall är ganska smal och lång (1,20x3,30 cirka). Tapeten är lite känslig om hundarna skakar av sig direkt de kommer in blöta. Hade jag hittat en badrums/våtrumstapet som passar i hall så hade jag nog valt det istället, den kan man ju t o m våttorka vid behov.
 
Har tapet men den ska bort så småningom, troligtvis blir det målat istället.
Tapet är otroligt opraktiskt med småbarn har jag märkt :p Det ritas på den, minsta flik och de river upp stora revor (alla fall har mina gjort det här och där, men då har tapeten varit rätt sliten och lös på vissa ställen också iof)
Känns smidigare att måla då, ritar de på väggen tex så är det lättare att abara måla över, än att tapetsera om
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 645
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
856
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 792
Senast: Migo
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp