Täta borrade hål i helkaklat badrum

Görel

Trådstartare
Moderator
Efter att ha haft en dyr vattenskada i mitt nuvarande badrum är jag jättenojjig när jag ska köpa ny lägenhet. Jag har hittat en som jag vill köpa där badrummet är helkaklat och borrade hål igenfyllda med silikon. Min fråga är om det är tillräckligt för att det inte ska bli vattenskada?
 
Efter att ha haft en dyr vattenskada i mitt nuvarande badrum är jag jättenojjig när jag ska köpa ny lägenhet. Jag har hittat en som jag vill köpa där badrummet är helkaklat och borrade hål igenfyllda med silikon. Min fråga är om det är tillräckligt för att det inte ska bli vattenskada?

Är det gjort av en fackman? Dvs finns det dokumentation på det hela? Om det finns och det inte är någon hemmapulare hade jag inte varit så orolig. Sedan beror det ju exakt var i badrummet det är också.
 
Är det gjort av en fackman? Dvs finns det dokumentation på det hela? Om det finns och det inte är någon hemmapulare hade jag inte varit så orolig. Sedan beror det ju exakt var i badrummet det är också.

Jag har ingen aning om vem som gjort det.

De är bredvid badrumsskåpet, utanför nuvarande duschkabin. Jag kommer att sätta in ett badkar och det här blir mitt mot kranen.Det är kanske 130 cm upp från golvet.
 
Jag har ingen aning om vem som gjort det.

De är bredvid badrumsskåpet, utanför nuvarande duschkabin. Jag kommer att sätta in ett badkar och det här blir mitt mot kranen.Det är kanske 130 cm upp från golvet.

Det beror på hur det är gjort och hur tätskiktet ser ut.
Man kan ta ut en besiktningsman, men jag tror att med kabin räknas hålen som Utanför våtutrymme, med badkar blir zonen större oavsett och då räknas hålen ev som innanför.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 197
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
522
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 193
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp