Tatueringstråden, del 4

Min minnes-tatuering för mitt sto efter jag fick ta bort henne :(

17861859_10156000103924202_1968903028064961391_n.jpg
 
Hejhej alla kunniga! Jag är intresserad av att göra en tatuering men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill göra en cirkel på övre underarmen (precis nedanför vecket typ eller hur jag ska förklara) där innanför cirkeln ska vara isländsk natur (berg osv) och med en töltande islandshäst på en väg. Problemet är ju att detta är ju min egna idé i mitt huvud, och jag suger på att rita så jag vet inte riktigt hur jag ska vända mig. Kan man gå till en tatuerare och skissa upp olika idéer? Detta är min första tattoo nämligen och vet inte riktigt hur jag ska göra eller hur man brukar göra haha

Tack i förhaaaand alla kunniga!
 
Hejhej alla kunniga! Jag är intresserad av att göra en tatuering men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill göra en cirkel på övre underarmen (precis nedanför vecket typ eller hur jag ska förklara) där innanför cirkeln ska vara isländsk natur (berg osv) och med en töltande islandshäst på en väg. Problemet är ju att detta är ju min egna idé i mitt huvud, och jag suger på att rita så jag vet inte riktigt hur jag ska vända mig. Kan man gå till en tatuerare och skissa upp olika idéer? Detta är min första tattoo nämligen och vet inte riktigt hur jag ska göra eller hur man brukar göra haha

Tack i förhaaaand alla kunniga!
Kolla runt på intagram efter tatuerare du kan tänkas gå till. Prata med personen du valt om dina idéer, ha med lite referensbilder, behöver inte vara exakt som bilden i ditt huvud men lite på vilken typ av natur du tänkt osv, tatuerare kommer att fråga efter vad hennes vill ha. En seriös tatuerare vill rita upp själv, hen är ju experten och vet vad som fungerar som tatuering.
 
Hejhej alla kunniga! Jag är intresserad av att göra en tatuering men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill göra en cirkel på övre underarmen (precis nedanför vecket typ eller hur jag ska förklara) där innanför cirkeln ska vara isländsk natur (berg osv) och med en töltande islandshäst på en väg. Problemet är ju att detta är ju min egna idé i mitt huvud, och jag suger på att rita så jag vet inte riktigt hur jag ska vända mig. Kan man gå till en tatuerare och skissa upp olika idéer? Detta är min första tattoo nämligen och vet inte riktigt hur jag ska göra eller hur man brukar göra haha

Tack i förhaaaand alla kunniga!
Kul! :D Jag säger som @clusia, kika runt på olika tatuerare och titta på deras portfolio, så att du får en uppfattning om deras stil. En bra början kan ju vara att googla på tatueringsstudior i din hemstad och därefter leta dig vidare till Instagram, men många lägger upp bilder på sina hemsidor också. Jag skulle även vilja tillägga att det är väldigt svårt att få med många detaljer på en liten tatuering, och det ryms ju inte jättemycket på underarmen. Jag vet ju såklart inte hur detaljerad du tänker dig att den ska vara, eller hur stor, men det kan vara bra att ha i åtanke :)
 
Jag ammar så jag får hålla mig ett tag till.

Ska i alla fall göra en äppelblomskvist och mitt barns namn. Jag vet inte vart jag ska sätta den. :arghh:
 
Jag ammar så jag får hålla mig ett tag till.

Ska i alla fall göra en äppelblomskvist och mitt barns namn. Jag vet inte vart jag ska sätta den. :arghh:
eftersom att jag drog fram tråden ur bukefalos röv typ så får jag väl svara :D

jag är alltså allt annat än en expert, men var har du/har du andra tatueringar? jag tänker alltid på hur hela kroppen ser ut från ett längre avstånd med "klottret" på. ska det finnas nån sorts symmetri, vilka andra tatueringar kan den vara nära, vilken kroppsdel framhävs eller framhäver den. det är steg ett för mig när jag planerar mina i alla fall.
 
Jag fick gjort en ny o fredags. Men tyvärr är jag inte alls nöjd med bakgrunden... andra gången nu vart jag tycker tatueran tar sig friheter för dom tycker dom är konstnära o kan göra som dom vill. Ville inte ha färg o fick diskutera för han ville färglägga rosen.. jag ville ha svart vit. Bara... vilket vi va överens om sedan innan.. men blir typ sjukt ledsen eftersom jag betalar o andra gången det nu har hänt mig :/
 
eftersom att jag drog fram tråden ur bukefalos röv typ så får jag väl svara :D

jag är alltså allt annat än en expert, men var har du/har du andra tatueringar? jag tänker alltid på hur hela kroppen ser ut från ett längre avstånd med "klottret" på. ska det finnas nån sorts symmetri, vilka andra tatueringar kan den vara nära, vilken kroppsdel framhävs eller framhäver den. det är steg ett för mig när jag planerar mina i alla fall.
Har en text på vänster underarm, en ros på höger underarm, en kolibri på höger insida överarm, ett stort hjärta på höger skuldra och två små saker på vardera fots insida fotknölarna.
Vill absolut inte att den ska sitta på armarna och inte bakom öronen. Är lite inne på att göra den större och sätta på högra revbenen. Skulle vilja ha något på benet men känner inte riktigt att den här passar där.
 
Har en text på vänster underarm, en ros på höger underarm, en kolibri på höger insida överarm, ett stort hjärta på höger skuldra och två små saker på vardera fots insida fotknölarna.
Vill absolut inte att den ska sitta på armarna och inte bakom öronen. Är lite inne på att göra den större och sätta på högra revbenen. Skulle vilja ha något på benet men känner inte riktigt att den här passar där.
det låter väl bra, tycker jag :)
 
18555851_10156134727379202_9203164016463696789_n.jpg


Bild på min nya tattoo, alldeles nygjort (av av- allt det röda)

Det som jag är sjukt missnöjd med är det blåa.... Vet inte hur fan han tänkte där :(

Skall göra en cover upp med blommor och grener etc på det blåa är planen i framtiden..
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 940
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
223
Senast: tanten
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
206
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 518
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp