Tatueringstråden, del 4

18555851_10156134727379202_9203164016463696789_n.jpg


Bild på min nya tattoo, alldeles nygjort (av av- allt det röda)

Det som jag är sjukt missnöjd med är det blåa.... Vet inte hur fan han tänkte där :(

Skall göra en cover upp med blommor och grener etc på det blåa är planen i framtiden..
Men gud. Jag förstår att du inte är nöjd med det blå. Vad tråkigt :(
 
Men gud. Jag förstår att du inte är nöjd med det blå. Vad tråkigt :(
Som tur är det jo väldigt ljust och tänker det lägger sig lite med tiden.... Men jag ville ha en svart/vitt tatuering.. (han ville även färglägga rosen....) vilket blev att jag typ fick tjafsa.- Det är jo så dåligt. (andra gången det händer ¨för mig nu....) För dom tar sig frihet. Och när man suttit i 6 timmar och är helt slut i skallen så blir det man accepterer saker. Men detta va inte alls vad vi avtalat!! Som han gjort. Men det verkar sjukt arroganta. Så jag tar gärna tips på en duktig tatuerarna i Stockholm, som är mån om sina kunder och inte så jävla arrogant.
 
18555851_10156134727379202_9203164016463696789_n.jpg


Bild på min nya tattoo, alldeles nygjort (av av- allt det röda)

Det som jag är sjukt missnöjd med är det blåa.... Vet inte hur fan han tänkte där :(

Skall göra en cover upp med blommor och grener etc på det blåa är planen i framtiden..
Tråkigt att du är missnöjd :( jag tycker visserligen att det var rätt coolt men om det inte alls vad var ni kommit överens om så är det riktigt dålig stil av tatueraren.
 
Som tur är det jo väldigt ljust och tänker det lägger sig lite med tiden.... Men jag ville ha en svart/vitt tatuering.. (han ville även färglägga rosen....) vilket blev att jag typ fick tjafsa.- Det är jo så dåligt. (andra gången det händer ¨för mig nu....) För dom tar sig frihet. Och när man suttit i 6 timmar och är helt slut i skallen så blir det man accepterer saker. Men detta va inte alls vad vi avtalat!! Som han gjort. Men det verkar sjukt arroganta. Så jag tar gärna tips på en duktig tatuerarna i Stockholm, som är mån om sina kunder och inte så jävla arrogant.
Dennis Wilde är den enda jag känner till i Stockholm. Sjukt duktig efter vad jag sett på instagram. Enligt mig då :)
 
18555851_10156134727379202_9203164016463696789_n.jpg


Bild på min nya tattoo, alldeles nygjort (av av- allt det röda)

Det som jag är sjukt missnöjd med är det blåa.... Vet inte hur fan han tänkte där :(

Skall göra en cover upp med blommor och grener etc på det blåa är planen i framtiden..
Men alltså, gjordes det bara utan ditt OK?
 
Men alltså, gjordes det bara utan ditt OK?
Han förklarade med trekanter och så, men va inte alls det jag hade visat honom innan. När han först börjat va det svårt att säga ifrån och jag litade på honom och det vi hade pratat om, så tänkte han hade någon plan och det skulle bli bra. (och då den bakgrunden blev gjort, hade jag suttit i typ 7 timmar, så va inte direkt helt klar i huvudet)

Det jag hade visat och som han bruker göra är såna här trekanter:

Geometric-Dotwork-Peony-Flower-Tattoo-Design-For-Sleeve.jpg


Så va detta jag visade honom jag ville ha........ (alltså innan vi började) o sen blev det såhär, för jag litade på honom, och tyckte jo det svarta är fint. Men är så sjukt ledsen över det blåa. Och våger inte riktigt klaga, då jag jo "gick med på det" i stunden....
 
Min andra jag va "inte nöjd" med:

Referens bild för färgar som tatueran visade mig innan hon började: (som jag va helt med på, präcis det jag ville ha!) (motivet är dock esakt vad jag ville ha)

9007d7413d9b8b11c33de8817c664ecd.jpg


Resultat:

18403565_10156115105639202_6467650646931102814_n.jpg


Ja inte helt samma eller hur??
 
Jo men denna skissen är jo inte med färgar..... (pegasusen) Hon visade mig exakt den bilden ovan för färgerna, och sen tatuerade hon in dom färgarna som syns på min arm (jag skojar inte, det va exakt såhär det gick till). Motivet så jag skissen för och godkände, och jag är super nöjd med motivet.


Den senaste då va skissen för enbart det svarta. Som jag hade godkänt. Vi pratade bakgrund, men han ville tatuera det andra först (vi pratade typ mandala eller dom trekanterna som jag länkat häröver).
Sen skissade han inte det blåa, men tatuerade typ detta utan skiss. Och ja som sagt, det har jag ångrat mig fet mycket över. Men tänker ändå göra den större, o då göra coverup på det blåa.... Men därför vill jag ha en person som faktiskt lyssnar, jag är rätt snäll som person, men verkar som dom inte lyssnat alls och vill göra "deres egen grej".....
 
Jo men denna skissen är jo inte med färgar..... (pegasusen) Hon visade mig exakt den bilden ovan för färgerna, och sen tatuerade hon in dom färgarna som syns på min arm (jag skojar inte, det va exakt såhär det gick till). Motivet så jag skissen för och godkände, och jag är super nöjd med motivet.


Den senaste då va skissen för enbart det svarta. Som jag hade godkänt. Vi pratade bakgrund, men han ville tatuera det andra först (vi pratade typ mandala eller dom trekanterna som jag länkat häröver).
Sen skissade han inte det blåa, men tatuerade typ detta utan skiss. Och ja som sagt, det har jag ångrat mig fet mycket över. Men tänker ändå göra den större, o då göra coverup på det blåa.... Men därför vill jag ha en person som faktiskt lyssnar, jag är rätt snäll som person, men verkar som dom inte lyssnat alls och vill göra "deres egen grej".....
Det är svårt att göra stora partier vitt. Det blir oftast inte bra och vitt tas lätt upp av kroppen. De brukar lägga i en annan färg i det vita, ofta blå, för det ska hålla bättre.

Men om du inte är nöjd med skissen är det helt ok att säga till ;) inget ovanligt dock att de frihandar lite lite. Men dom ska ju fortfarande inte görs något utan att berätta för sig hur de tänkt.
 
Det är svårt att göra stora partier vitt. Det blir oftast inte bra och vitt tas lätt upp av kroppen. De brukar lägga i en annan färg i det vita, ofta blå, för det ska hålla bättre.

Men om du inte är nöjd med skissen är det helt ok att säga till ;) inget ovanligt dock att de frihandar lite lite. Men dom ska ju fortfarande inte görs något utan att berätta för sig hur de tänkt.
Jo men det va jo det hon sa med, men är inget vitt i min Pegasus, den är bara lila.... O_o (har inte sagt jag inte va nöjd med skissen, har väl skrivit jag va nöjd med skissen båda gångerna, men resultatet blev jo inte som skissen.... Och hon skissade som sagt inte färgar heller)
 
1,5 gång kvar till klar! 1 gång tar vi om två veckor, nästa får bli till hösten...
Inte asbra med om två veckor, eftersom det efter den tiden bokades också bokades att jag skulle till USA på kurs veckan efter och sen åker till Cali två veckor på det, men vafan, folk tatuerar sig i soliga länder o får snygga tattoos, så jag ska nog lyckas med att njuta av sommar utan att paja tattoon. :D

Har inga bilder idag för det glömde jag ta, o tatueraren har inget uppe än och plasten är på. Så får återkomma med det... Gjorde klart noshörningen som det funnits konturer på sen första sittningen innan jul, sååå gött! Men aaaaj att göra klart hornet som går över senan som går upp det sista till knät. Eller inte aj, bara att det surrar rätt in i ryggmärgen. Sen är ena valen klar som är baksida vaden. Sjukt oskönt men gick tack o lov rätt fort eftersom det inte var så mycket detaljer på den. Liten val och bakgrund kvar! :)

Så najs studio också, alla är glada o trevliga o får en att känna sig välkommen. Har upplevt en del stöddig attityd på olika håll, men verkligen inte här. Underbart!
 
Jag har en sen i midsomras som jag är nöjd med motivet men inte med hur färgerna ser ut (eller färger, den ska vara black and grey). Vet inte vad det beror på - fick en både allergisk reaktion (på vitt, bortstött nu) och infektion. Men är lite för genomgående färgerna är fel.

20881961_1394165327346103_5190916792681565883_n.jpg
 
Tack!
Han började tokragga på mig när jag blev singel.. hade varit okej om det inte vore för att han har sambo sen många år tillbaka...
Usch då. Eller usch och usch, men sliskigt såklart när han har sambo.
Jag skulle också tycka att det var skitjobbigt om en tatuerare började ragga på mig antingen medan jag ligger där eller nån annanstans - denne har ju liksom varit väldigt fysiskt intim med mig på ett sätt? Då kommer ju en massa frågor om hen kanske var lite för nära, nuddade för mycket, torkade lite extra med våtservetten... jag vet inte.

Hur som helst, bra för dig att du har bytt :) Omväxling förnöjer, särskilt med tatuerare tycker jag!
 
Usch då. Eller usch och usch, men sliskigt såklart när han har sambo.
Jag skulle också tycka att det var skitjobbigt om en tatuerare började ragga på mig antingen medan jag ligger där eller nån annanstans - denne har ju liksom varit väldigt fysiskt intim med mig på ett sätt? Då kommer ju en massa frågor om hen kanske var lite för nära, nuddade för mycket, torkade lite extra med våtservetten... jag vet inte.

Hur som helst, bra för dig att du har bytt :) Omväxling förnöjer, särskilt med tatuerare tycker jag!

Precis så! Han har ju tatuerat min mage, vill inte veta hur hans tankar gick när han gjorde det, haha. Usch!
Den nya är dock inte lika bra tyvärr, gillade verkligen min gamla så lär gå tillbaka om jag ska göra något större...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 843
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
220
Senast: tanten
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 464
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp