Tatueringstråden, del 4

Hör med kompisar om de vet någon vettig, kollar Instagram för att se om jag gillar stilen. Tar inte första bästa i stan, om man bor på mindre ort, utan hellre åk längre till någon som är bra. Betala hellre för välgjort än låt någon mindre duktig göra bara för att det är billigare, är trist att göra cover up bara för att man var snål. Skräms inte av lång väntetid, det är positivt att tatueraren är poppis. ;)

Då jag inte känner så många så använder jag mig av buke som informationskälla. ;)

Till er alla igen då.
Kostnadsläget, räknas det ut på hur lång tid en sittning tar?
 
Då jag inte känner så många så använder jag mig av buke som informationskälla. ;)
På ett cirkus var i landet befinner du dig? Då kan kanske folk tipsa lite mer specifikt på tatuerare närheten. Ingen mening att nämna någon i Malmö om du bor i Norrland liksom :p för så långt behöver man nog inte åka ;)
 
På ett cirkus var i landet befinner du dig? Då kan kanske folk tipsa lite mer specifikt på tatuerare närheten. Ingen mening att nämna någon i Malmö om du bor i Norrland liksom :p för så långt behöver man nog inte åka ;)

Stockholm.

O jag vill ha en fjäril med mkt färg. Inte så stor...runt 5-6 cm i kvadrat.
 
Stockholm.

O jag vill ha en fjäril med mkt färg. Inte så stor...runt 5-6 cm i kvadrat.
Kan tyvärr inga i Stockholm, men dessa finns en liten bit bort som jag gillar (namnen är Instagram namn) och som jag hade gått till för att få en färgglad fjäril :)
stationentatuering (Fagersta)
Tattooed sweetheart (Örebro)
Soulworkstattoo (Falun, från henne har jag en och kommer säkert gå dit igen)
 
Kan tyvärr inga i Stockholm, men dessa finns en liten bit bort som jag gillar (namnen är Instagram namn) och som jag hade gått till för att få en färgglad fjäril :)
stationentatuering (Fagersta)
Tattooed sweetheart (Örebro)
Soulworkstattoo (Falun, från henne har jag en och kommer säkert gå dit igen)

Tack. :)
 
@Squie Var ett tag (läs: ett par år) sen jag kollade men zoi tattoo har ett brett utbud och i alla fall förr några riktigt duktiga tatuerare. Har tyvärr inte jättebra koll i Sthlm heller!

Men håller med i övrigt- väldigt viktigt att välja en bra tatuerare. När du väl fått lite tips så kolla bilder, så att du gillar stilen hos tatueraren!

Ang pris kan det variera massor. Han jag tatuerar min leg sleeve hos tar oftast 8000 för en heldag (ca 6h aktiv tatueringstid). Min första tatuering tog inte lång tid och är bara svart utan mycket detaljer. Den kostade 1500 vill jag minnas vilket nog var deras lägsta pris. Den är inte så välgjord och ser man vad jag fått för pengarna är det så otroligt mycket mer värt att betala ordentligt.
 
Imorn dags för min sista sittning på mitt ben! Ska bli sååååååå gött att bli klar, men också lite sorgligt. Vi har ju hållit på ett bra jäkla tag haha.

Han flyttar till Spanien nu också men går troligtvis till samma studio han är på nu när jag väl kommer på vad nästa projekt ska bli (om jag inte av någon konstig anledning skulle få tid hos idolen i USA). :)
 
Stockholm.

O jag vill ha en fjäril med mkt färg. Inte så stor...runt 5-6 cm i kvadrat.
Bor i sthlm så där har jag koll.

Bäst är
Studio Blanco tattoo
East street
Imperial tattoo
Sebbe på Studio Seven
Lifestyle tattoo i Sumpan är bra på Black and Grey också.

Snittpris här är 1000kr/timme. Men det är bättre att göra lite större och få med mer detaljer. :) Din är såpass liten att du kan bli hänvisad till drop in.

Edit.

Fredrik på Imperial, ska dock vara bortsrest ett tag, gör sjuuuukt fina fjärilar. Vill själv ha en av honom. Kolla hans Instagram!
 
Fyfaaaaan vad jag vet att fysisk smärta aldrig kommer vara ett problem för mig att utstå. :wtf:

Började med att göra klart på framsida upp till knäet det allra sista. Var inte så farligt förutom en liten del där jag gärna hade skrikit. Precis då kommer en av de andra tatuerarna förbi o tycker lite synd om mig....

Sen ska vi få klart baksidan, o nedre halvan är verkligen inga problem alls. Mitten och upp sviiiider, men sen behöver han köra hela jävla vägen upp till själva knävecket o då ville jag gärna dö faktiskt. Kompisen fick googla meningslösa fakta o berätta för mig. Andra snubben kom in igen o tyckte ännu mer synd om mig. Han skrattade, var glad att det inte var han o försökte peppa genom att säga att jag tog det jävligt bra. :cool:

Efter det hade kroppen liksom gett upp trots att det inte gått så lång tid så jag visste inte om jag skulle palla klart när han började köra på andra ställen igen, och då säger ängeln till tatuerare att jag är klar! :bump: Så bara typ 4h aktiv tatuering istället för 6h idag o det är så jävla gött!

Bilder kommer, vill man se innan kom det med lite på studions instastory- ivory tower tattoo.
 
Fyfaaaaan vad jag vet att fysisk smärta aldrig kommer vara ett problem för mig att utstå. :wtf:
Starkt jobbat! Ser fram emot att få se bilder :D Har själv alldeles nyss fått tatuera armvecket och kan definitivt tänka mig att knävecket är värre alltså..
 
Är det någon här som har koll på vilken färg som håller bäst?

Jag är inne på att tattuera en enklare mandala och vill gärna ha den i en färg (eller så kör jag på svart, som vanligt).
 
Är det någon här som har koll på vilken färg som håller bäst?

Jag är inne på att tattuera en enklare mandala och vill gärna ha den i en färg (eller så kör jag på svart, som vanligt).
Svart är bäst. Färg bleks lätt eller flyter ut om de inte har stöd av en linje sas.
 
Varför skulle "färg flyta ut" menar du?
Flyter ut kanske är fel ord men svart har störst kontrast till huden och överlever bäst med åren. Det är lätt att färg upplevs dassigt mot huden i takt med att den åldras om det inte har svart mot sig.
 
Flyter ut kanske är fel ord men svart har störst kontrast till huden och överlever bäst med åren. Det är lätt att färg upplevs dassigt mot huden i takt med att den åldras om det inte har svart mot sig.

Ja när du säger det så så förstår jag hur du menar! :up: Och så är det ju, ljusa färger bleks fortare!
Att färg "flyter ut" har för mig mer att göra med hur oförsiktig/hårt/djupt tatueraren har kört, därför hängde jag inte med innan.. :p
 
Kom precis på att jag glömt posta bild!

Finns en till + film på tatuerarens insta, viptattoo. Det här är också hans bild! Svullet som fan pga taget direkt vi var klara.

C0860BB6-B105-4B64-B2E2-846E3CA80666.png

Sjukt nöjd!
 
Någon som har tips på bra tatuerare i Göteborgs området? Vill göra en minnestatuering, med ett hjärta och ett namn och årtal under.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp