Taur Spider

Nielaa

Trådstartare
Någon som har testat denna sadel?

Den verkar ju super i alla fall av vad man läser och ser men tänkte om någon här har provridit sadeln och kan komma med egna åsikter=)
 
Jag har provsuttit den!

Den har allt jag söker, väldigt bra plats till mina långa ben!
Såg ut att vara av fin kvalitet!
Enda nackdelen va att den va liiiiiite bred i sitsen enligt mitt tycke!
 
Jag har provsuttit den!

Den har allt jag söker, väldigt bra plats till mina långa ben!
Såg ut att vara av fin kvalitet!
Enda nackdelen va att den va liiiiiite bred i sitsen enligt mitt tycke!


Åhh kul,, hur ser din häst ut i ryggen?? ja just nu rider jag i piff bomlös(typ hööks bomlösa) så allt annat blir smalt=)
 
Jag är också nyfiken på Spider. Tycker dock det ser ut som att stropparna är placerade VÄLDIGT långt fram på den, ser ut att placera sadelgjorden alldeles intill armbågarna på hästen. Men så kanske inte är fallet?
 
Tycker den påminner väldigt mycket om min Aquila Callidus.
Att stropparna är placerade så långt fram gör att sadeln inte glider fram pga att sadelgjorden vill fram. Bra på mina hästar som har sadelläget längre bak än sadelgjordsläget.

Jag tippar på att den är av samma typ som Aquila och Eques sadlarna. Samma bom?
Men skulle vilja provrida den.
(Såg nu att de även har fått en dresyrmodell, snygg men verkar något längre)
 
Tycker den påminner väldigt mycket om min Aquila Callidus.
Att stropparna är placerade så långt fram gör att sadeln inte glider fram pga att sadelgjorden vill fram. Bra på mina hästar som har sadelläget längre bak än sadelgjordsläget.

Jag tippar på att den är av samma typ som Aquila och Eques sadlarna. Samma bom?
Men skulle vilja provrida den.
(Såg nu att de även har fått en dresyrmodell, snygg men verkar något längre)


Ja den nya dressyrmodellen är på tok för lång för Jorunn och bossorna bak går inte upp snabbt som är ett måste för Jorunns rygg.

Nu håller jag på att sparar ihop till sadeln och om man inte går och bryter benet och blir sjukskriven skall jag kunna skrapa ihop till den på 2 månader.
Sen så får jag packa i hästen i släpet och åka ner för sadelprovning helt enkelt.=)
 
Har också kikat lite på den, så följer den här tråden :)
Om man nu skulle vilja prova den, så håller dom ju till nere i Skåne, och det är ju lite jobbigt om man bor i Stockholm. Någon som vet om det finns någon sadelutprovare som har Spider i krokarna? Kontaktade Taur och frågade, men fick aldrig svar..
 
Har också kikat lite på den, så följer den här tråden :)
Om man nu skulle vilja prova den, så håller dom ju till nere i Skåne, och det är ju lite jobbigt om man bor i Stockholm. Någon som vet om det finns någon sadelutprovare som har Spider i krokarna? Kontaktade Taur och frågade, men fick aldrig svar..

Om man är ett par stycken kanske de kan tänka ig att åka upp. jag menar får man ihop minst 10 så borde ju inte var några problem tycker man.
Eller om man kan samåka ner? så blir de lite billigare i beninpeng=)
 
@Nielaa Det var smart! Hade jag inte tänkt på :) Jag är jätteintresserad av en Taur spider i framtiden till min kille, så egentligen är inte ny sadel en prioritet just nu. Han ska muskla sig först, har en annan sadel till honom just nu, mer tillfällig.Men kan liksom inte låta bli att kolla runt efter den framtida, rätta sadeln ;)
 
@Nielaa Det var smart! Hade jag inte tänkt på :) Jag är jätteintresserad av en Taur spider i framtiden till min kille, så egentligen är inte ny sadel en prioritet just nu. Han ska muskla sig först, har en annan sadel till honom just nu, mer tillfällig.Men kan liksom inte låta bli att kolla runt efter den framtida, rätta sadeln ;)

Ja jag har en bomlös och visst funkar den men i dressyren är den inte optimal=(
 
Sa_harlig_liten_hast_jag_har_Valdigt_passtaktig_for_dagen_tyvarr_men_jattefin_trav_iaf_Och_han_gar.jpg

Jag har införskaffat mig en Taur gaiter, den bomlösa varianten, då jag ville ha en bomlös. Har en bomsadel annars.
Min Skjóni är jätteglad över sadeln, redan tredje gången märkte jag stor skillnad i töltarbetet. Antar att han trivs jättebra med den här nya :)
Det är inte en Taur spider, men ja..
Jag är jättenöjd, den är otroligt skön!
 
puttar upp tråden ang taur spider gångartsadel med flexibom.
Ngn som testat? Har bilder på häst?
 
puttar upp tråden ang taur spider gångartsadel med flexibom.
Ngn som testat? Har bilder på häst?
Jag köpte en som hästen gillade men som tyvärr var för liten för mig men den hänger i sadelkammaren och väntar på att jag ska gå ner i vikt.
Den enda bild jag verka ha är den här med svarta stigläder och en häst som inte ser riktigt klok ut.
dsc_2381_57080ff8e087c323d81cf43b.jpg
 
Jag köpte en som hästen gillade men som tyvärr var för liten för mig men den hänger i sadelkammaren och väntar på att jag ska gå ner i vikt.
Den enda bild jag verka ha är den här med svarta stigläder och en häst som inte ser riktigt klok ut.
dsc_2381_57080ff8e087c323d81cf43b.jpg
vilken tum har du? jag tänkte ha en 18 i så fall, men har typ storlek 46 i ridbyxor...dock funderar jag på om sitsen upplevs mer mot det djupa? föredrar så flata som möjligt.
 
vilken tum har du? jag tänkte ha en 18 i så fall, men har typ storlek 46 i ridbyxor...dock funderar jag på om sitsen upplevs mer mot det djupa? föredrar så flata som möjligt.
17,5 har också runt 46 just nu.
Tyckte inte att den upplevs så djup. Det som stör mig och gör att jag känner att jag sitter fast lite är knästödet men det kanske hade känts bättre om sadeln passat min rumpa och lår.
 
puttar upp tråden ang taur spider gångartsadel med flexibom.
Ngn som testat? Har bilder på häst?
Jag provred den när jag testade på Taur, men den funkade inte på min häst med hög manke så jag köpte en Opux (som jag hade tänkt köpa hela tiden). Spidern upplevde jag som ganska öppen i sätet, men mjuk och skön att sitta i med bra stöd.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 625
Senast: caballus
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 163
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp