Tävla dressyr på arab?

Arabcupen finns ju, men går bara en gång per år. Där är arabkorsningar tillåtna om de är registrerade som arabian partbreed.
 
Jag har aldrig blivit negativt/orättvist bedömd för att jag sitter på en häst (ponny) som egentligen inte hör hemma i klassen. Jag tävlar i storhästklasser i dressyr, på en new forest precis över C-ponnymåttet. Nu är min ponny av sportmodell och avlad för att prestera i just dressyr, men mot andra ponnyer i samma storlek. Har vi fått dåliga poäng har det varit för att rörelsen inte är tillräckligt väl utförd, eller för att jag har ridit som en kratta, inte för att ponnyn är just en ponny. Har mött flertalet hästar som inte heller är den klassiska dressyrhästen när vi tävlat, allt från andra ponnyer till fjordingar och nordsvenskar, som trots allt och på den lägre nivån har hävdat sig väl i konkurrensen.

Att ett barn så ungt som tretton år gammal kanske inte är rätt person att utbilda en femåring är en annan sak. Både TS och dottern skulle nog må bäst av att skaffa en lite äldre och mer rutinerad ponny.
 

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Ännu en "Vilken häst passa mig"-tråd. Men ja. Jag har alltid ridit "vanligt" på "vanliga" hästar och ponnyer, men på senare tid har jag...
Svar
14
· Visningar
1 872
Senast: Mariaauto
·
J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 444
Senast: jjennnyy
·
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 766
Senast: GotAsecret
·
S
Avel Jag har en arabiskt fullblod som heter toufaaha och är -98 Hon är e: Proceder ee: Probat. U: Tamina ue: Medalj. Hon är ca 156 cm hög...
2
Svar
26
· Visningar
3 946
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp