Tävla Travare

ElnaPrince

Trådstartare
Hej. har lite funderingar på om jag skulle åka ut på någon tävling med min häst som är tagen från travet. Han kan grunderna och hoppar super fint så skulle vilja tävla lägre klasser så han får vänja sig med att tävla. Vad skulle ni rekommendera för tävlingar eller finns det speciella tävlingar just för travhästar?
 
Det finns speciella tävlingar för travare, men inte så många. Sök efter Svenska Ridtravareförbundet.

Travare får dock vara med i alla "vanliga" tävlingar, men jag håller med @RedHyuuga om att det är smart att börja med pay and jump eller pay and ride som är träningstillfällen under tävlingsmässiga former.
 
Pnj eller var med på ridtravarförenings tävlingar :) Jag har tävlat med i deras tävlingar ca 1 år:D vart bor du?
Det är jätte roligt på förenings egna tävlingar :D
 
Pnj eller var med på ridtravarförenings tävlingar :) Jag har tävlat med i deras tävlingar ca 1 år:D vart bor du?
Det är jätte roligt på förenings egna tävlingar :D
Tack för svaret! Vi borr norr om stockholm runt vallentuna, vet inte hur nära det är till ridtravarföreningen men skulle vara roligt att åka ut någon gång då och då. :D
 
Tack för svaret! Vi borr norr om stockholm runt vallentuna, vet inte hur nära det är till ridtravarföreningen men skulle vara roligt att åka ut någon gång då och då. :D

Jag bor också i Norrort, vi har P&J någonstans varje helg. Så det är bara att börja åka! :)
PM'a om du vill ha länkar. :up:
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Anna-KarinO
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 053
Senast: Cambrie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 391
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp