Tävla utan kavaj?

Är det omöjligt att få dispens för att få tävla utan kavaj på dressyrtävling? Jag är gravid och tycker att kavajen börjar sitta lite trångt :angel: Tänkte jag kunde få rida i nån diskret tröja istället eller är det bara att glömma? Vart hör man av sig, överdomaren?

Jag hade åkte dit i snygg skjorta som går att rida i (inte typ vit tröja och plastrong) och tagit med kavajen. Sen hade jag frågat ÖD om dispens, hade jag inte fått det hade jag satt på mig kavajen och satt en stor bit silvertejp för att hålla ihop den framme på magen. Bara för att. Men jag är lite barnsligt lagd...
 
@Dressyrtjejen_97 Om kavajkravet ska släppas eller inte pga ligger helt i överdomarens bedömning. Ungefär som innan flugluva var tillåtet-det var upp till öd att säga om folk fick rida med det eller inte. Hittills har jag aldrig varit på en dressyrtävling där kavajkravet släppts, men tror det var förra året jag såg bilder från tävling i Skåne där de fick rida utan. Så det kan hända :D.
 
Jag har varit på tävlingar där man släppt på kavajtvånget pga värmen men i flera fall endast om man hade långärmad tävlingsskjorta.
 
Det gäller Pararyttare på deras egna Paratävlingar, alltså inte på vanliga tävlingar som diskuteras här.

Jo det förstod jag.

En annan fråga Är man bara Pararyttare på sina egna tävlingar? En del Pararyttare tävlar väl även på vanliga tävlingar men då räknas dom väl inte som Pararyttare, eller?
 
Jo det förstod jag.

En annan fråga Är man bara Pararyttare på sina egna tävlingar? En del Pararyttare tävlar väl även på vanliga tävlingar men då räknas dom väl inte som Pararyttare, eller?
Det stämmer. De är pararyttare när de rider i egna klasser, med egna program utformade utifrån grad på handikapp.

Många tävlar även i vanliga klasser och kan få viss dispens att tex ha spö och så...
 
Jösses, måste bara få skriva detta. Fruktansvärt stelbenta regler, som Islandsryttare har vi möjligheter till alternativa klädslar. Men alltid proper, där ruckas det inte på.
 
Ni ger mig ändå lite hopp om att det kaaanske kan gå. Det är en helt vanlig liten lokal tävling på låg nivå så jag tycker inte att det ska spela så himla stor roll.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
26
· Visningar
2 399
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 173
Senast: manda
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 046
Senast: MiniLi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp