Tävlingar 2016

Ja det är jättesynd att dressyr inte är riktiga tävlingar :angel: Men grattis till en låtsasrosett ;)

Jag låtsat ju med allting numera eftersom jag inte klarar av att sitta kvar på hästen när den ser ett terränghinder. Väldigt behändigt att kunna skylla på PPID när man egentligen inte vågar hoppa högre än 70 cm. :laugh:
 
Jag kan ju inte svara för Sverige men de är definitivt inte så vanliga på kontinenten som man kan få för sig när man läser svenska "rapporter" och reportage. Däremot har jag förstått på våra banbyggare att det knappt går att använda använda dem på lägre klasser dvs nationellt för att hindren helt enkelt är för små för konstruktionen. Någon som vet mer om den biten?
Nej jag har också förstått det, läste något i England för en kort tid sedan att de börjat titta på MIM.
Vi har ju MIM på P80-hinder, däremot är inte jag med i "konstruktionsgruppen" (för då hade vi inte haft ett hinder på banan :rofl: )
 
Sista tävlingen iår blir tydligen den svåraste. Höll på att inte få fortsätta efter dressyren för att ÖD och TD inte hade koll på att man får rida ponny när man är överårig i P80 avd B/Clear Round och att man räknas som hästekipage. Vet inte hur många gånger jag fick slå upp i TR. Regeländringen kom så man fick rida ungponnyer 2014, och sen ändrade de till alla ponnyer till 2015..
 
Sista tävlingen iår blir tydligen den svåraste. Höll på att inte få fortsätta efter dressyren för att ÖD och TD inte hade koll på att man får rida ponny när man är överårig i P80 avd B/Clear Round och att man räknas som hästekipage. Vet inte hur många gånger jag fick slå upp i TR. Regeländringen kom så man fick rida ungponnyer 2014, och sen ändrade de till alla ponnyer till 2015..

Det känns som att man hade behövt en TR-tolkare för ryttarnas skull på varje tävling. Helt otroligt att det inte kan anmälas som tjänstefel när TD och ÖD inte har koll :rage:
 
Det känns som att man hade behövt en TR-tolkare för ryttarnas skull på varje tävling. Helt otroligt att det inte kan anmälas som tjänstefel när TD och ÖD inte har koll :rage:
Det är klart att det går att anmäla TD och ÖD till disciplinnämnden, men jag skulle vara försiktig med att göra det. Det är trots allt mänskligt att fela...

Det viktiga är att funktionärerna är ödmjuka och prestigelösa, så att de går att resonera med dem (oss) och att det blir rätt i slutändan, anser jag.

/Lady_S
 
Det är klart att det går att anmäla TD och ÖD till disciplinnämnden, men jag skulle vara försiktig med att göra det. Det är trots allt mänskligt att fela...

Det viktiga är att funktionärerna är ödmjuka och prestigelösa, så att de går att resonera med dem (oss) och att det blir rätt i slutändan, anser jag.

/Lady_S
Visst är det mänskligt att fela men jag tycker nog faktiskt att man har rätt att ställa krav på de funktionärer som sitter på makten att dela ut gula kort och varningar till ryttare. Finns en hel del officials som borde dragits ut från sporten för länge sedan och om ingen rapporterar dem kommer vi ju aldrig bli av med dem!
 
Det är klart att det går att anmäla TD och ÖD till disciplinnämnden, men jag skulle vara försiktig med att göra det. Det är trots allt mänskligt att fela...

Det viktiga är att funktionärerna är ödmjuka och prestigelösa, så att de går att resonera med dem (oss) och att det blir rätt i slutändan, anser jag.

/Lady_S

Ja det var ju det som var problemet tyvärr. Klart man kan ha fel!
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 758
Senast: corzette
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: zarmino
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 636
Senast: nexxa
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 882
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp