Tävlingar 2017

Fossing

Trådstartare
Snart drar det ju igång! Inomhusterräng räknas också tycker jag och jag är ju trådskapare så jag borde få bestämma :D
Vad har ni för tävlingsplaner såhär i försäsongstider?
 
Alltså nu har jag faktiskt anmält till pay n cross den 12. Februari på Flyinge. Bara en Max och 100-klass. xKunde vara med och hoppa, lite mer ordentlig (typ 90 cm bana:rofl:) för första gång i veckan, så får bli en mjukstart.

Får ni som inte vet vem jag är så bröt jag lårbenet för 6 veckor sedan. Jag är väldig väl ihopskruvad och får rida, så länge jag inte trillar av, så vågar rida 3 av 30 hästar just nu.
 
Alltså nu har jag faktiskt anmält till pay n cross den 12. Februari på Flyinge. Bara en Max och 100-klass. xKunde vara med och hoppa, lite mer ordentlig (typ 90 cm bana:rofl:) för första gång i veckan, så får bli en mjukstart.

Får ni som inte vet vem jag är så bröt jag lårbenet för 6 veckor sedan. Jag är väldig väl ihopskruvad och får rida, så länge jag inte trillar av, så vågar rida 3 av 30 hästar just nu.

Aha, är det den som är i samband med clinicen? Jag hade gärna velat gå på clinicen, men vi har pay&jump här hemma då och vi behöver verkligen öva på banhoppning så jag får se hur jag gör. :)

Jag ska till Vinslöv i eftermiddag och rida P&C! Andra gången vi hoppar efter vintervilan så det blir typ nedgrävda hinder, men det ska bli kul ändå! Återkommer med film om det inte går helt åt helvete :D
 
Aha, är det den som är i samband med clinicen? Jag hade gärna velat gå på clinicen, men vi har pay&jump här hemma då och vi behöver verkligen öva på banhoppning så jag får se hur jag gör. :)
Ja, precis. Träning för Janne på fredagen, hade jag gärna också varit med på, men det var fullt med kö. Så har de pay n cross på söndagen. Bara 100 och enstjärnigt dock.
 
Här har vintern inte kommit ännu, vi har haft isgata typ sedan jul. Misstänker att all snö tänker komma lagom till maj. :meh:

Men jag hoppas att @Lady_S trollar fram en startfälttävlan i år med. :laugh:
 
Jag är helt kär i min GoPro! Provade den lite på träningen igår, såhär blev det. :) Hade dock för mycket att tänka på inför Pay&Crossen så själva tävlingen blev det inget film. Men det gick jättebra, felfritt och bara någon stilpoängsdecimal efter ettan = andraplacerad! Kan se om jag orkar lägga upp "vanlig" film från träningen och tävlingen nån dag...
 
Jag tycker att vi gemensamt bannlyser alla tappskor på fälttävlanshästar under 2017. :idea:

/Lady_S

Jag har ju dragit av skorna på min för att slippa detta scenario :D

Hoppas bara han blir träningsbar i det skicket också :p Hans fötter mår så fasligt mycket bättre så jag kan nog inte med att slå på skor denna säsongen, så fort kommer de inte ha hunnit rehaba sig.
 
2017 here we come!
Efter ett trist skadeår 2016 så är vi nu, peppar peppar, på gång igen :)
1a tävlingen är dock inte planerad förrän i maj, men en pay&cross den 19 feb blir det nog! Och förhoppningsvis några till innan det är dags för "riktig"start.

Vi har planerat med att ladda upp med divII-dressyr på vårkanten, vår svaga sida som vi ägnat hela vintern åt att förbättra. Håller tummarna för att planen går i lås ^^
 
2017 here we come!
Efter ett trist skadeår 2016 så är vi nu, peppar peppar, på gång igen :)
1a tävlingen är dock inte planerad förrän i maj, men en pay&cross den 19 feb blir det nog! Och förhoppningsvis några till innan det är dags för "riktig"start.

Vi har planerat med att ladda upp med divII-dressyr på vårkanten, vår svaga sida som vi ägnat hela vintern åt att förbättra. Håller tummarna för att planen går i lås ^^

Vad kul! Var är den pay&crossen?
Jag har anmält mig till en dressyrtävling, LB och LA nu i februari. Sen har jag ögonen på en P&J och en P&C på hemmaklubben också, men jag kanske inte orkar alla tre grejerna och då skippar jag nog P&J... Vår svaga sida är banhoppningen så jag hade en plan att hoppa jättemånga P&J nu i vinter för att vänja mig vid att rida ordentligt i tävlingssammangang och inte bli så förlamande nervös. Har hoppat en :D Men den var felfri så det räknas kanske? :D
 
Vad kul! Var är den pay&crossen?
Jag har anmält mig till en dressyrtävling, LB och LA nu i februari. Sen har jag ögonen på en P&J och en P&C på hemmaklubben också, men jag kanske inte orkar alla tre grejerna och då skippar jag nog P&J... Vår svaga sida är banhoppningen så jag hade en plan att hoppa jättemånga P&J nu i vinter för att vänja mig vid att rida ordentligt i tävlingssammangang och inte bli så förlamande nervös. Har hoppat en :D Men den var felfri så det räknas kanske? :D
Nu är jag där o pekpinnar igen! :D Men du säger ju att ni är bra på dressyr? Skippa då för guds skull dressyrtävlingen och satsa på hoppningen! Du ska träna på det du är dålig på och inte ta den lättaste vägen o göra det du redan är bra på....;)
 
Nu är jag där o pekpinnar igen! :D Men du säger ju att ni är bra på dressyr? Skippa då för guds skull dressyrtävlingen och satsa på hoppningen! Du ska träna på det du är dålig på och inte ta den lättaste vägen o göra det du redan är bra på....;)

Nejdå. Man ska träna på det man är bra på också så att man får känna sig duktig och utveckla sin spetskompetens! :D
("bra" är ett starkt ord, det finns myyyyyycket att göra i dressyren också för Kapten Fläck...)
 
Nu såg jag att Vinslöv har lagt upp en video om deras tävlingar i vår - tydligen ska det bli lagtävling/serietävling i fälttävlan! Jag vill ha vår NU så man kan börja träna och tävla!!!
 
Och här uppe (Stockholm) kör de en 80cm-Sugar-cup-lookalike för både häst och ponny, vuxen och barn. Hurra! (Själv har jag ingen häst som ska hoppa så högt i sommar, men jag hoppas det blir tillräckligt många intresserade för att den ska finnas kvar till ett annat år.)
 
Jag är helt kär i min GoPro! Provade den lite på träningen igår, såhär blev det. :) Hade dock för mycket att tänka på inför Pay&Crossen så själva tävlingen blev det inget film. Men det gick jättebra, felfritt och bara någon stilpoängsdecimal efter ettan = andraplacerad! Kan se om jag orkar lägga upp "vanlig" film från träningen och tävlingen nån dag...
En väldigt nyfiken fråga, hur kommer det sig att du smackar så mycket på din häst? Är det medvetet, omedvetet? Mest nyfiken, så menar inget illa. :)
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Krummi
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 712
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp