Tävlingar 2017

Problemet i Vinslöv är väl att de kör dressyr på tre banor (var det då iaf) och det var olika klasser på de olika banorna. En av banorna låg på terrängbanan, så det är ju svårt att starta terrängen innan de var klara på den. :p Dessutom är ju målet på hoppbanan så hoppningen måste ju vara klar innan terrängen. Då valde de att börja med ponnyklasserna i terrängen och det är ändå snällt mot barnen. :) När det väl blev dax för häst, så prioriterades barn och unghästar framför tanter som jag och det känns ändå som en ok prioritering även om min dag blev väldigt lång. Kanske skulle de göra som Öved gjorde förut och ha en dag m hoppning och dressyr och en med terräng? Eller som Krumelur sa, ha ponny en dag och häst en dag.

Det är få tävlingar som har möjlighet att starta terrängen innan dressyren och hoppningen är klar, jag vet bara en. Och där har jag varit med om att det var för kort tid mellan hoppning och terräng, jag sprang runt halva banan (hann inte bort till den bortersta delen) och försökte äta samtidigt... :o
Jag vet inte hur de andra organiserar annorlunda? Det går ju åt mycket funktionärer till terrängen. 4 timmar emellan tycker jag är lagom. 8-10 h är inte okej.

Jag tycker bäst om uppdelade tävlingar med häst och ponny på olika dagar. Det är hemskt att dela framridning med ponnyungar! :crazy:
 
Jag har verkligen inte haft någon tävlingsplanering och känt att det får bli som det blir, men nu kände jag att det skulle vara så himla kul (och nära och billigt) oavsett om det blir något mer i år eller inte. Kolla formen lite liksom.

Jag tänker mer att jag vill ha en tävling till att reparera på om det går åt helvete och inte avsluta på ett dåligt vis.
 
@emma-vsm Rid om du orkar, låt bli om det känns övermäktigt. Bestäm dig på lördag. Mantorp ska ha 90 klass på lag-sm tävlingen så du har en chans till isåfall till tävling nära dig! Peppkram!
 
Det är få tävlingar som har möjlighet att starta terrängen innan dressyren och hoppningen är klar, jag vet bara en. Och där har jag varit med om att det var för kort tid mellan hoppning och terräng, jag sprang runt halva banan (hann inte bort till den bortersta delen) och försökte äta samtidigt

Man får ju gå terrängbanan innan man rider dressyren då. Detta drabbar ju dom som vill ha sen starttid i dressyren att det blir kort till terrängen. Rider man i början hinner man gott och väl. Jag älskar dessa korta dagar, tycker det är guld värt.
 
Man får ju gå terrängbanan innan man rider dressyren då. Detta drabbar ju dom som vill ha sen starttid i dressyren att det blir kort till terrängen. Rider man i början hinner man gott och väl. Jag älskar dessa korta dagar, tycker det är guld värt.

Jo, jag lärde mig det. Såg väl på nåt sätt chansen att slippa stiga upp kl 03.30, men nä.
 
Tråkigt att Össjö ställde in. Hoppas att det kan tillkomma någon tävling. Börjar bli sugen på att debutera 100-klass med min lilla superstar.
 
Jo, jag lärde mig det. Såg väl på nåt sätt chansen att slippa stiga upp kl 03.30, men nä.

Du får komma dagen innan. Jag vägrar gå upp så tidigt så om jag ska tävla så får jag åka dit dagen innan. Finns inte en chans i världen att jag åker samma dag längre....
 
Jag gjorde det. Det kommer jag INTE göra igen.

Precis det jag menar. Självklart är det aldrig trevligt åt något håll att få kritik förmedlat i affekt (speciellt inte okonstruktiv, men de gäller ju hela samhället) men jag tycker nog ändå att vi som enskilda personer måste våga ta upp problem utan att känna oss förminskade. Det upplever jag som ett stort problem.
 
Precis det jag menar. Självklart är det aldrig trevligt åt något håll att få kritik förmedlat i affekt (speciellt inte okonstruktiv, men de gäller ju hela samhället) men jag tycker nog ändå att vi som enskilda personer måste våga ta upp problem utan att känna oss förminskade. Det upplever jag som ett stort problem.

Ja om någon som inte skrivit ett inlägg på 6 år bemödar sig att hoppa in och skriva det här så JA då är det ett stort problem!!! Jag kan känna att det alltid varit så men inte så extremt som det är nu dock!

@idaho du vill inte utveckla vad du varit med om?
 
Om ingen vågar skriva i skräck för att bli utfrysta så måste klimatet förbättras. Annars blir inget bättre. Kan man inte skriva till förbund, kommittén, eller någon instans och påkalla uppmärksamhet på problemet? Alla måste ju märka att det står dåligt till inom fälttävlan
 
Om ingen vågar skriva i skräck för att bli utfrysta så måste klimatet förbättras. Annars blir inget bättre. Kan man inte skriva till förbund, kommittén, eller någon instans och påkalla uppmärksamhet på problemet? Alla måste ju märka att det står dåligt till inom fälttävlan

Känns som du pratar om nåt annat än vi?
 
Sen undrar jag vaför det är så ofta svenska arrangörer tidigarelägger tävlingar med kort varsel. Han man ingen respekt för folks liv? Visst, många är kanske proffs, men hur ska folk kunna planera, om man bara några dagar innan får veta att det börjar en hel dag tidigare?
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 498
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp