Tävlingar 2017

Hur går det för er alla med era krämpor? ;)
Jag har ett mål och det är att jag ska terrängträna den 6 juni. Så det går framåt ;) Kan numera rida förhållandevis problemfritt, var ute på en av mina långrundor häromdagen och det var en hel del galopp, kändes inget! :D
Kanske blir EN fälttävlan i år iallafall! :)
 
Dåligt! Har min första uppridning I Sugar Cup Senior nu på torsdag och kommer troligtvis inte ha hunnit terrängträna alls innan dess så jag är nervös :nailbiting: Har varit sjuk o sängliggande nästan en vecka (känner mig så jäkla gammal, en förkylning med lite feber brukar gå över på max 2 dagar vila för mig :confused::D) så missade min planerade träning i måndags. Förösker intala mig att jag tyckte 70 var lågt och enkelt så 80 borde inte vara så stor skillnad :angel:
 
@the_connemara 80 kommer inte vara några som helst bekymmer. Intala dig själv det istället för att ta fram allt negativt i ditt sinne!

Jag mår lite bättre, har använt min massagekudde varje dag och då kan jag hålla muskelvärken under kontroll, har även ätit lite Voltaren under denna tiden även om jag normalt sett inte anser att det hjälper långvarigt. Men märker direkt om jag slarvar med massagen, får mer ont i ländryggen som ett brev på posten.
 
@the_connemara 80 kommer inte vara några som helst bekymmer. Intala dig själv det istället för att ta fram allt negativt i ditt sinne!

Jag mår lite bättre, har använt min massagekudde varje dag och då kan jag hålla muskelvärken under kontroll, har även ätit lite Voltaren under denna tiden även om jag normalt sett inte anser att det hjälper långvarigt. Men märker direkt om jag slarvar med massagen, får mer ont i ländryggen som ett brev på posten.

Det var ju precis det jag skrev att jag gjorde :D Jag är faktiskt ofantligt positiv :bump: Just nu lite negativ dock. Såg fram emot att äntligen orka rida o så hinner mitt knä paja innan jag ens hunnit ut i stallet :cry: Har en plan för knäet men den dröjer lite. Sen jävlar ska det problemet bort.
 
Jag har lite mindre värk i kroppen, även om den inte är normalfungerande. Är inne på min tredje förkylning på 2 månader och känner mig allmänt sliten och less.
Lilla fröken är iaf pigg och glad, har varit på terrängbanan tre gånger och lekt lite lätt, hon känns väldigt fräsch och framåt (peppar, peppar). Men jag har bestämt mig för att inte starta Åkerbo, det märks att hon missat all vinterträning och det känns onödigt att riskera att hon blir trött.
Om allt fortsätter åt rätt håll tänker jag att hela juni får bli träningsmånad också, och att första starten får bli senare i sommar.
 
Jag kommer liksom aldrig igång...

Nu har det störtregnat i ett dygn, så grusvägen till ridbanan törs jag inte köra på förrän den torkat upp. Hästen är ett enda stort saneringsprojekt, lera blandat med torv. :arghh:

Från måndag och tio dagar framåt är jag låst med en hund som inte går att lämna ensam = ingen ridning.

Sedan är det bara 12 dagar till flytt och då behöver jag börja packa in grejer i transporten. :meh:

Iofs är vi inget tävlingsekipage, men nån terrängträning hade jag hoppats på i år...
 
Jag har ridit två, väldigt korta och långsamma galopprundor (ett på den heta grå som bockar bara den kommer ut på fältet, dock inte så man åker av) och hoppat typ 70 cm och känns bättre för varje dag! Ska prova rida mina hästar igen i helgen.
 
Går alldeles utmärkt här och jag har inga krämpor alls men så är jag väldigt ung jämfört med många andra här *host* @Novali01 .
Hästen är också pigg som en liten iller och kan inte gå normalt i snöre jämte sin matte så det här med att springa omkring och hoppa på gräs känns avlägset. Som en månfärd ungefär. :p:rofl:
 
Ja hyfsat... har hoppat banhoppningshinder för första gången sen i mars och sen ska jag terrängträna på måndag.
 
Dåligt! Har min första uppridning I Sugar Cup Senior nu på torsdag och kommer troligtvis inte ha hunnit terrängträna alls innan dess så jag är nervös :nailbiting: Har varit sjuk o sängliggande nästan en vecka (känner mig så jäkla gammal, en förkylning med lite feber brukar gå över på max 2 dagar vila för mig :confused::D) så missade min planerade träning i måndags. Förösker intala mig att jag tyckte 70 var lågt och enkelt så 80 borde inte vara så stor skillnad :angel:

Det är INTE stor skillnad! Du kommer inte märka att det är 80 istället för 70, det lovar jag! Heja!!!
 
Det är INTE stor skillnad! Du kommer inte märka att det är 80 istället för 70, det lovar jag! Heja!!!

Åkte förbi träningen inför hem från osteopaten (därför jag inte kunde vara med) och jag är jätterädd för hinder nr 2 :nailbiting: en björkoxer. Jag hatar sådana! Men alla andra kändes helt okej! Lire skönt ändå :)

Jag är mest nervös för tre grejer (förutom oxern). 1. Jag ska rida utan bett vilket jag ju hade velat testa en träning innan.... Tröstar mig med att han kommer inte orka vara helt galen hoppas jag :laugh: På banan är det nog ok mer än att jag inte vet om jag kan få till ngn vidare ridning men jag är mest rädd för framridningen. Han kan vara lite spänd och rädd så hoppas inte jag är ivägen. 2. Ska också rida helt barfota vilket jag hoppas går bra. Är bara grus framför typ två hinder (vatten o bank) o på gräs är han ok. Men hellre det än boots man inte hunnit testa ordentligt. 3. Hur ska vi orka :rofl: Eller mest jag. Har ju inte ens kunnat börja springa i år och det behövs.... Mitt knä har hela våren haft fullt upp med att ta sig ner till stallet liksom.

Annars så ska vi ha jättekul och det ska bli väldigt spännande att bli bedömd!

@Novali01 Kortade stiglädren 2 hål till när vi galopptränade igår och då minsann passade mina ben sadeln så jag kunde faktiskt stå upp :bump: Asnajs! Nu ska bara @Wilisia eller Chefen få galoppera honom en gång (eller vad som nu krävs) också så han får tillbaka den där trevliga galoppen @Wilisia fixade i somras. Han kan springa rätt fort nu men har liksom bromsen i.
 
Jag har varit och tävlat. :bump: Vi gjorde en av de bättre dressyrer vi gjort, var felfria i hoppningen och Stjärnhästen for som ett skott genom terrängen så vi höll nästan på att rida för fort! :o Men vi stannade på våra dressyrstraff och blev placerade. :banana:

/Lady_S
 
Är det verkligen inte tillåtet med bettlöst? I TR står det att betslingen är i princip fri, hackamore from enst. Men inget om andra alternativ. Står också att man får fästa tyglar i huvudlaget och att det inte är tillåtet med bettlöst på ponny.

Helt ärligt har jag inte läst TR i år eftersom jag inte tänkt starta på väldigt länge, men om hack inte är tillåtet förrän 1* är det ju konstigt att bettlöst vore det.. hack är ju oxå Bettlöst? Jag har ingen aning men skulle kolla det med ÖD
 
Om man får fästa tyglarna i huvudtaget så kan man ju göra just det.. Men det vore ju enklare att skriva att det är tillåtet med bettlöst? Men det är klart att det inte kan vara tydligt...
 
ÖD, jag får väl fråga Ted då :laugh: Skämt o sido. Jag har sett bettlösa i stilterräng (riktig alltså) innan o ja det står ju under hopp i terrängprov att tyglar får vara fästa i bettet/betten eller direkt i huvudlaget typ meningen efter att hackamore är tillåtet från * så känns ju väldigt konstigt om det inte vore tillåtet. Då borde de ju inte skrivit ut det alls. Men TR är ju en text i sig alltså :rofl:
 
ÖD, jag får väl fråga Ted då :laugh: Skämt o sido. Jag har sett bettlösa i stilterräng (riktig alltså) innan o ja det står ju under hopp i terrängprov att tyglar får vara fästa i bettet/betten eller direkt i huvudlaget typ meningen efter att hackamore är tillåtet från * så känns ju väldigt konstigt om det inte vore tillåtet. Då borde de ju inte skrivit ut det alls. Men TR är ju en text i sig alltså :rofl:

Det konstiga är att hackamore som oxå är bettlöst inte är tillåtet :confused:

Men det måste vara något nytt(sen när vet jag inte) för bettlöst har aldrig tidigare varit tillåtet i terrängen. Hackamore var förr tillåtet från 2*
Var ju vissa ÖD som inte ens ville godkänna kombinationsbetten för dom ansåg att det inte var ett bett.. Hur det nu inte kunde vara det.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 501
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp