Tävlingsmapp

Sv: Tävlingsmapp

Nu blev jag nyfiken. På hur många tävlingar behöver ni visa upp era saker egentligen?
Om man har fyllt i sin anmälan rätt så har ju ändå tävlingsplatsen all info. Dessutom så är ju sökfunktionen via nätet oslagbar...

VAd kan de plastkorten styrka mer??? Vill man ta med en falsk licens så ser man ju inte ens vilken färg det är på hästen på plastkortet typ...
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag tävlar western. även fast man fyllt i licensnummer mm så ska det dubbelkollas.
Dessa saker ska vi visa i sekritariatet

*Inbetalningskvitto
*Medlemskort (även det med nr!!)
*hästägarförsäkran
*Ryttarlicens
*hästlicens
*hästpass
*vaccinationspapper om det inte står i passet

sedan får man 2st nummerlappar per häst / startlista / Banskiss ( i snitt rider man ca 2-3olika klasser/dag)

var på en tävling och hade 3hästar med, jag hade allt i en stor mapp och det var inte så praktiskt :p
 
Sv: Tävlingsmapp

Yja, det är ju ganska lätt att förfalska en anmälan. Ta ngn annans namn och ngn annans häst. Om man har de rätta licenserna så är ju chansen iafa större att man verkligen är den personen man anmält (men visst, man kan ju ha snott ngn annans licenser oxå)

Vaccinationsintyg är ju självklart varför man ska visa, det skriver man ju inget om i anmälan.

På mitt kort står det vilken färg hästen är (namn, färg, kön, födelseår, ras, härstamning, uppfödare och ägare)
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag ´har en tävlingsmapp från Agria , jättebra många plastfickor så allt får plats :)
 
Sv: Tävlingsmapp

Bild2005330125042232.jpg
Hade en såndär fast röd innan, den var dock påväg att pensioneras, efter ca 2 år hade plastfickorna spruckit lite längst ner och var lagade med tejp:D

Och på näst sista tävlingen 07 så vann jag en Agriamapp, och jag älskar den, det är jättemånga plastfickor, och så är den stor! :)
 
Sv: Tävlingsmapp

*kl*
Försäkringsmapparna har många plastfickor och har man flera hästar så får allt plats i samma mapp om man vill det. Vi vann en mapp från ett f-bolag och den är jättebra!

Den gamla hederliga plastmappen tenderar till att gå sönder när man använt den i några år.
 
Sv: Tävlingsmapp

Har en brun i tyg som jag köpt från Hööks. Kanske inte lika snygg som de med hårt omslag, men tack vare att den är töjbar kan jag lägga alla TR där också så att de kommer med till tävlingarna också! Helt nöjd med den :)
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag har en svart med bruna kanter i tyg och så är det dragkedja runt så om nått skulle åka ut ur plastfickorna så stannar det i mappen.:banana: skönt att slippa oroa sig för att tappa nått om nu dragkedjan är stängd
 
Sv: Tävlingsmapp

ja, precis! Klumpig som man är ligger ju inte mappen alltid åt rätt håll. Skönt att det inte hamnar vartsomhelst utan stannad åtminstone i mappen!
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag har en Agria-mapp, har flera hästar så den funkar super!
 
Sv: Tävlingsmapp

Sitter i tävlingskommittén på våran klubb och är ansvarig för sekretariatet vi kollar alla papper iaf på mer parten av de tävlande, hemma ekipage som man känner och vet har ordning på papperen kollar man inte lika noga. Senast hade vi både en ponnyryttare och hästryttare som kom utan alla papper. Ponnyn saknade mätintyg och hästen vaccinationsintyg.
 
Sv: Tävlingsmapp

jag har en från hööks, en mörkbrun med svarta kanter i nått slags tyg. Men jag tycker den är värdelös... lägger man ner licenserna i plastfickorna som är till för de får man knappt upp de sen.man får pilla som bara den. så borde nog skaffa en ny snart,hehe;)
 
Sv: Tävlingsmapp

kl
Har en svart med mörkbruna kanter från hööks. Den är rätt bra, bla är det dragkedja runtom, men jag tycker det är för få fack i storleken mindre (för licenserna) och de fack som finns är så små att man måste pilla för att få ut licenserna. Ska nog köpa en klassisk tävlingsmapp från SvRF
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag har mina papper i en helt vanlig mapp och det fungerar bra det också.
 
Sv: Tävlingsmapp

Nu har jag fått min Organizer från stallboken:bump:, den är skitbra, får dock ett minus för att den är lite klumpig. Kan bero på att man har en jättekalender och pass mm.
Jättebra lagom djupa kreditkortsfack att ha alla licenser i.
Ficka med dragkedja på utsidan till pengar eller så.
LOVE IT!:love:
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag har också en som Olympus, fast beställt den från http://www.dekaltext.com med mitt namn på :) jag tycker den är jätte bra. Vet inte om plastfickorna spricker när det är kallt, har inte gjort det för mig än iaf, trots att jag bor i Luleå ;)
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag har en vanlig mapp för A4-dokument som man kan köpa varsomhelst. En sån där med gummisnoddar i hörnen. Gröna kortet och licensen har jag alltid i plånboken av nån anledning, och den följer ju givetvis med på tävling. Passet kan man antingen lägga i pärmen eller ha i handskfacket :p
 
Sv: Tävlingsmapp

Jag har en sån här, fast grå.
Bild2005330125042232.jpg


Tycker den funkar jättenbra, licenserna sitter där de ska och plastfickorna är lagom stora för pass och annat. :)

Jag har exakt en sån på bilden, fast med mitt namn på. Funkar bra tycker jag
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 150
Senast: Lobelia
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 626
Senast: caballus
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp