Tävlingstråden 2015 :)

macken

Trådstartare
Jag tycker att vi kör en gammal goding igen :)

Här skriver vi om kommande tävlingar och gärna uppdatering om hur det har gått :)

Jag är så fruktansvärt sugen på tävling :) förra året blev det bara en tävling pga inställda tävlingar, kvarka och en arm som inte riktigt vill vara som den ska :(
Men i år har jag två hästar som skal ut på tävlingsbanorna :) en fyrgångare och en femgångare.. Har tittat mig blind på tävlingskalendern och ser fram emot tills de öppnar för anmälning :)
 
Åh va kul! För egen del blir det ingen tävling förrän tidigast till hösten eftersom jag ska få barn igen om typ en månad. Känns okej för jag och Laukur startade ändå 4 tävlingar 2014 :) Vi får träna upp oss under våren och sommaren och starta vårt KM till hösten om vi känner oss redo!
 
Rolig tråd!
Tanken är att jag och femåringen ska ut och träningstävla detta året. :) Första tävlingen blir troligen den 3:e April. Vet ännu inte hur mycket han orkar men jag funderar på att anmäla oss till V5 och tvågång så får vi stryka oss i värsta fall.
 
Då jag nu blev med passhäst för ett tag sen är planen att debutera i passlöp i år! Något annat är inte riktigt aktuellt med den hästen. En liten sväng här tänkte jag nästan att det kanske skulle gå med stilpass också, men sen insåg jag att det där som jag upplevde som "kort bromssträcka" nog ändå var åtminstone 50 meter, så det får nog vara. ;)

Sen kan det väl eventuellt bli nåt mer, med någon annan häst också.
 
Då jag nu blev med passhäst för ett tag sen är planen att debutera i passlöp i år! Något annat är inte riktigt aktuellt med den hästen. En liten sväng här tänkte jag nästan att det kanske skulle gå med stilpass också, men sen insåg jag att det där som jag upplevde som "kort bromssträcka" nog ändå var åtminstone 50 meter, så det får nog vara. ;)

Sen kan det väl eventuellt bli nåt mer, med någon annan häst också.


Aaasch, såklart du kan rida stilpass om hästen är snabb o har bra pass. Går det fort på passträckan så kan man få ganska höga poäng på att "bara" ta ner till "långsam pass" :) Det är därför de nu ropar ut tiden INNAN nedtagningspoängen.

*kl*
Jag ska tävla min passhäst i stilpass och speedpass och försöka kvala till SM även i P1 igen.
Min blivande passhäst (6 år) ska jag försöka starta på någon tävling i några av passgrenarna, vilka vet jag inte ännu.
Femåringen ska få miljöträna på lite olika aktiviteter men det är inte heller helt bestämt.
 
Jag ska få barn i April men hoppas vara igång och tävla till sommaren. För min häst (och mina nerver) är det viktigt med rutin och att åka ofta så han lyssnar på mig och inte blir för het och impad av omgivningarna och övriga ekipage.
 
Aaasch, såklart du kan rida stilpass om hästen är snabb o har bra pass. Går det fort på passträckan så kan man få ganska höga poäng på att "bara" ta ner till "långsam pass" :) Det är därför de nu ropar ut tiden INNAN nedtagningspoängen.

*kl*
Jag ska tävla min passhäst i stilpass och speedpass och försöka kvala till SM även i P1 igen.
Min blivande passhäst (6 år) ska jag försöka starta på någon tävling i några av passgrenarna, vilka vet jag inte ännu.
Femåringen ska få miljöträna på lite olika aktiviteter men det är inte heller helt bestämt.
Men då gäller det ju fortfarande att lyckas få ned till långsam pass också... :angel:
 
Haha släppa tyglarna får motsatt effekt på den hästen, tyvärr. ;) Men sen faller det nog på det där med att ha galopp innan passläggningen också, men vi får väl fortsätta träna och se. :)

Då rider du jäkligt fort o snyggt! :D (Jag har ridit på 6,30 med nollor i läggningarna en gång...)
 
Igår 14/2 var det Hella Cup, V5 och T8 gick långt överförväntan och fina poäng fick vi, 5,80 och 6,05, knep två blå gula=)

Nästa inplanerade är:
28/2-1/3 - Westcoast Wintergames
8/3 Hella Cup
3/4 Landis Påsk (Hemmaklubben så det är väl givet =D)
 
Vi gjorde årets första starter i helgen!

Första klassen var en tölt in harmony nivå 1, jag lärde mig klassen på morgonen tillsammans med domaren! Lyckades norpa en andra plats bland de vuxna på en taskig poäng, red bla. fel väg i fel gångart! ;) Spännande är bara förnamnet och jag ska garanterat pröva detta igen!

Sedan blev det en V1 och en T1, i ett tunt litet ridhus blir Herkules både tung och flack men vi red till oss två andra placeringar på poängen 5,0. Sätter vi alla moment samtisigt landar vi runt 6.0. Senaste starten vi gjorde var vi lååångt ifrån detta så att börja säsongen (i ridhus!!!!) bättre än vad vi slutade förra säsongen på ovalen känns fantastiskt. Då gick nog vinterträningen i rätt riktning! :D
 
Vi gjorde årets första starter i helgen!

Första klassen var en tölt in harmony nivå 1, jag lärde mig klassen på morgonen tillsammans med domaren! Lyckades norpa en andra plats bland de vuxna på en taskig poäng, red bla. fel väg i fel gångart! ;) Spännande är bara förnamnet och jag ska garanterat pröva detta igen!

Sedan blev det en V1 och en T1, i ett tunt litet ridhus blir Herkules både tung och flack men vi red till oss två andra placeringar på poängen 5,0. Sätter vi alla moment samtisigt landar vi runt 6.0. Senaste starten vi gjorde var vi lååångt ifrån detta så att börja säsongen (i ridhus!!!!) bättre än vad vi slutade förra säsongen på ovalen känns fantastiskt. Då gick nog vinterträningen i rätt riktning! :D

Åh va kul med tölt in harmony! Min klubb ska ha kurs i det i april. Får barn om nån vecka bara så jag kommer inte kunna vara med till häst men bäbisen kommer få hänga med så jag kan vara fotfolk iallafall :)
 
Åh va kul med tölt in harmony! Min klubb ska ha kurs i det i april. Får barn om nån vecka bara så jag kommer inte kunna vara med till häst men bäbisen kommer få hänga med så jag kan vara fotfolk iallafall :)
Jag är oxå intresserad av tölt in harmoni :-) Har varit på några kurser i det och en prova på. Den senare gick så där då handbromsen låg i :meh:
Men att träna tih för Trausti är toppen
:laugh:
För att återknyta till tråden hoppas jag på någon tih-tävling i närheten i år.
 
Ja förutom målet att tävla tih hoppas jag på en och annan inofficiell tävling för att miljöträna ovalbana.
 
Jag tycker att vi kör en gammal goding igen :)

Här skriver vi om kommande tävlingar och gärna uppdatering om hur det har gått :)

Jag är så fruktansvärt sugen på tävling :) förra året blev det bara en tävling pga inställda tävlingar, kvarka och en arm som inte riktigt vill vara som den ska :(
Men i år har jag två hästar som skal ut på tävlingsbanorna :) en fyrgångare och en femgångare.. Har tittat mig blind på tävlingskalendern och ser fram emot tills de öppnar för anmälning :)
Det finns flera tävlingar på icesale jag är sugen på. Lokala tävlingar blir det iof. Sitter i klubbens tävlingskommite :D men vill ut till GHD och falkenberg med. Det är de banor i mitt område som plånboken tillåter :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 857
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 772
Senast: lewellyn
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 335
Senast: Fille
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 683
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp