Telefonhjälp!

LindgrenV

Trådstartare
Jag har gått med en krackelerad telefon sedan november förra året och är för snål för att laga den eftersom jag ändå planerar att byta ut den i november. Nu börjar den dock balla ur totalt - batteriet tar slut väldigt snabbt, apparna fungerar inte som de ska, den fryser, startar om sig själv, knapparna slutar fungera och folk tycker ibland att det låter konstigt i luren när jag pratar med dem över telefonen. Kort och gott - telefonen börjar ta slut.

Den jag har nu är en iPhone 5S, bindningstiden går ut 11 november men eventuellt får jag kanske slänga ut lite pengar på att köpa en ny kontant tidigare. Har haft iPhone i 6 år, men funderar nu på att välja en annan telefon som är lite tåligare. Egentligen vill jag ha iOS, eftersom jag är van vid det systemet samt har andra appleprodukter hemma. Men eftersom iPhone är både dyra och inte särskilt stöttåliga börjar jag nu tänka om...

Har hittills hittat två intressanta - Samsung Galaxy S5 Active samt CAT s50. Jag har dock aldrig hört talas om CAT tidigare så har ingen aning om hur de telefonerna är??

Hjälp! Har ni några tips och erfarenheter av andra telefoner? Vill gärna ha en kick-ass mobilkamera i telefonen eftersom jag inte alltid släpar med mig systemkameran. Den får också gärna vara av den mer tåliga typen, då jag gör ungefär allt man inte bör göra med en telefon. I övrigt har jag inga större krav, jag spelar aldrig på telefonen och använder i stort sett bara Aftonbladet, Instagram och facebook utöver kameran :p
 
Ja, har kollat lite på nätet på den! Är den bra? :)

Jag hade föregångaren, Z1, under en tid och det är en bra telefon (och de jag vet som bytt upp sig säger att Z3 är bättre). Sedan blev jag hagalen när jag såg iPhone 6 och då fick maken ta över Z1:an och den rullar på bra. Den har tappats i vatten, spenderat många timmar i industrimiljöer där damm och metallspån brukar döda de flesta telefoner, dreglats och tuggats på av diverse barn och åkt i backen massor med gånger. Bra kamera, bra ljud, bra batteritid. Maken är också nöjd med den, skall sägas.

Bildexempel (ligger på Facebook som ju som bekant försämrar kvalitén en del):

10407070_423402451134774_655771581703341887_n.jpg


1613762_423402511134768_3987102037248268449_n.jpg


10426650_421832701291749_2182943814881334152_n.jpg
 
Jag har också, sen en månad tillbaka, en Z3 compact. Är väldigt nöjd :D Skönt med en vattentålig mobil så en slipper vara nojig när det regnar!
 
Köpte mig en Z3 Compact idag, kikade på den och den vanliga men tyckte den mindre var trevligare att hålla i :D Så nu ska jag alltså lära mig använda en android :nailbiting:
Android är ju så härligt så när du väl vant dig så är det nog inga problem, till och med min mamma klarar det och hon kan knappt starta sin gamla tjocktv ;)
 
Jag har haft en S2, en S4 mini och nu sedan någon vecka har jag en S5 mini. Jag har varit jättenöjd med alla tre. Den senaste har jag inte haft så länge men den ska enligt Samsung ha viss vattentålighet.
 
Köpte mig en Z3 Compact idag, kikade på den och den vanliga men tyckte den mindre var trevligare att hålla i :D Så nu ska jag alltså lära mig använda en android :nailbiting:
Ska jag också kolla på efter att ha läst denna tråd.
Hur lång batteritid är det? Avskyr telefoner som måste laddas varje dag, men det kanske är så på alla nuförtiden :p

Edit: På tok för dyr :p
Finns det nåt med ok batteritid och lite mer än ok kamera för typ 1500? :o
 
Ska jag också kolla på efter att ha läst denna tråd.
Hur lång batteritid är det? Avskyr telefoner som måste laddas varje dag, men det kanske är så på alla nuförtiden :p

Edit: På tok för dyr :p
Finns det nåt med ok batteritid och lite mer än ok kamera för typ 1500? :o


Nepp! det gör det inte, de är ju de billigaste modeller som ligger under 1500 och kamera och batteritid är ju just en sådan grej som det snålas in på.
Men mitt tips är att köpa en mobil i mindre tum, de brukar allmänt ha bättre batteritid. Kanske kolla beg. mobiler? Kan du ju få en hyfsad för det priset du tänkt :) Så slipper man köpa en budget mobil.
Hittade en samsung J1, där står det att den ska ha "imponerande batteritid" och den låg på under 1000 kr. Så tji fick jag med den biten iaf :p men sen kanske kameran inte är något att skryta med precis.

Hade under några veckor en samsung ace 4 :) Det är ju en budget mobil (väntade på min samsung A5) som var helt ok, laggade ihop ibland och ett par gånger fick den ligga 1-2 minuter efter man tryck på "väcka skärmen" knappen, tog väldigt lång tid att öppna spotify också. Men så är det ju med billigare mobiler, haft en samsung trend plus med. Där behöver man minneskort om man ska ha mer än två appar kan jag säga :P Minnet blev fullt direkt av inget! (hade inte ens hunnit ta några bilder), kameran var också de uslaste jag sett på länge. Men billig var den ju!
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp