Telefonkrångel

Magiana

Trådstartare
Min inneboende har något problem med sin telefon. Det är flera som inte kan ringa till telefonen eller skicka sms. När jag har försökt så har sms misslyckats och har jag försökt ringa så har jag fått meddelandet "numret du har ringt kan tyvärr inte nås för tillfället" trots att både han och jag haft täckning. Däremot lyckades mäklaren han haft kontakt med ringa till honom men han hade problem att ringa tillbaka. Så problemet känns lite lynnigt.

Telefonen är inte en smartfån. Vad kan det vara för fel?
 
@Magiana Finns det möjlighet att sätta simkortet i en annan telefon för att se om resultatet är detsamma? På så vis borde ni få reda på om felet ligger hos telefonen eller simkortet.
 
Det gick att sätta sim-kortet i min privata lur och sen ringde jag från jobbtelefonen. Det fungerade helt klockrent. Jag tänkte prova igen sen. Om det fungerar då med men inte när kortet sitter i ägarens telefon, så är det ju telefonen det är fel på.
 
Mycket märkligt. Nu fungerar det att ringa till numret oavsett om kortet sitter i min mobil eller hans mobil. Det hade ju varit intressant att veta varför det inte fungerade förut.
 
Det kanske behövdes ett reset på simkortet? Lite "have you tried turning it off and on again?" ;)
Nä, jag vet inte varför det plöätsligt fungerade igen, men skönt att telefonen verkar funka som vanligt!
Teknikens "underbara" värld.

Simkortet han har är ganska nytt då han nyligen blev tvungen att byta från kontantkort till abonnemang och det inte gick att få med det gamla numret. (Och det är en annan märklig historia.)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 806
Senast: ptr
·
IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 771
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp