Terrängbana nära Stockholm

Nyfiken

Trådstartare
Skulle behöva träna terräng en gång innan Tågarp, Någon som vet hur långt jag måste åka från Stockholm för att hitta en terrängbana som är ridbar nu? Behöver bara skutta några hinder.
 
Näs, precis söder om Rimbo, är banan som brukar bli ridbar först här i krokarna (norr om Stockholm), eftersom det är en sandbana. Om den är ridbar redan vete katten, det var inte så länge sedan det var snö, men det kan vara värt att kolla.
 
Tror det är få som redan öppnat sin terrängbana. Bättre kanske att åka på en inomhus P&C? Alla vill spara på gräset till tävlingar eftersom det direkt kommer rivas upp när det är så blött!
 
Om du åker ner till Skåne någon dag före så hade jag försökt träna där istället.
 
Näs, precis söder om Rimbo, är banan som brukar bli ridbar först här i krokarna (norr om Stockholm), eftersom det är en sandbana. Om den är ridbar redan vete katten, det var inte så länge sedan det var snö, men det kan vara värt att kolla.
Den har ju inte varit öppen sen de började bygga där?

@Nyfiken - jag såg just att det är träning på Åby gård, Husby-Långhundra 26/3 och 28/3 och de som ska till Tågarp har företräde.
Jag skulle kunna tänka mig att det kan gå att få träna på de hinder som är på grus i Botkyrka också.
 
Näs, precis söder om Rimbo, är banan som brukar bli ridbar först här i krokarna (norr om Stockholm), eftersom det är en sandbana. Om den är ridbar redan vete katten, det var inte så länge sedan det var snö, men det kan vara värt att kolla.
Fullt bygge pågår på Näs. Undrar oxå om det kommer fortsätta vara terrängbana att åka till, det byggs islandshästgård nämligen..
 

Liknande trådar

Mat Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: zarmino
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: zarmino
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 246
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp